Ik ben vorig jaar en begin dit jaar naar Zavatta Pacific gaan kijken.
Ik raad iedereen aan om dat dus NIET te doen , het trekt op niets.
Ze hebben een indrukwekkende verzameling dieren waaronder een nijlpaard ( is er nu niet bij precies ), bizons, zebra's, struyisvogel,....
In de piste doen deze dieren echter niks. Ze komen de ring in, draaien een rondje en verder niets. De verblijven zijn ook ondermaats. Als je ziet in welke kleine hokjes ze die dieren proppen ( zeker de binnenverblijven zijn mini ) , dat is ongelooflijk.
Dit soort circussen geeft het woord circus een slechte naam ! Ze komen naar hier en pikken de plaats in van de Belgische circussen, lokken volk met een halve dierentuin en bedriegen dan het publiek met een marginale voorstelling.
In mijn tuin naar de vogeltjes kijken is veel spannender dan dit.
De toestand voor onze eigen circussen zal er niet op verbeteren zolang dit soort circussen naar hier blijven komen. Er zou een reactie moeten komen vanuit de belgische circuswereld en ook op de circuswebsites, vind ik. Deze circussen maken alles kapot voor diegenen die het wel ernstig proberen te doen.
Als je die voorstellingen bekijkt wil je met circussen niets meer te maken hebben, dat kan niet de bedoeling zijn....