Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo apr 28, 2024 1:44 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma aug 10, 2009 8:02 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Voor "gevaarlijke dieren" is er toch nog een andere oplossing? Bij de meeste circussen staat er dan gewoon een extra hek omheen of een touw/koord/lint. Een bordje met de tekst "pas op, wij bijten" (of spugen in het geval van kamelen of lama's) ophangen is ook goed. En je hoeft toch ook niet altijd de lens van het fototoestel in de dierverblijven te houden?

Bij het door u genoemde circus zijn circusliefhebbers met fototoestellen weggestuurd terwijl ze vanaf de openbare weg foto's wilden maken van de tent en de wagens. Verzoeken van fotografen om te mogen fotograferen werden beantwoord met het wegjagen van deze bezoekers. Zouden ze dan toch iets te verbergen hebben? Waarom kun je bij andere circussen wel fotograferen?

Heeft u deze foto van een van hun auto's op de eigen website van het genoemde circus al gezien?
[img]http://www.circusuniverso.com/thumbnails.asp?W=500&H=300&path=Galeria/Vehículos/06_036-UNIVERSAL_07-Hummer-foto_payasoenrico_com-669499612.JPG[/img]
Het invoegen van afbeeldingen werkt vanwege het accentje op de letter i niet. Kopieer de link [url]http://www.circusuniverso.com/thumbnails.asp?W=500&H=300&path=Galeria/Vehículos/06_036-UNIVERSAL_07-Hummer-foto_payasoenrico_com-669499612.JPG[/url] naar een nieuw venster van uw internetbrowser om de foto te bekijken.

Verder heeft het circus bij haar bezoek aan Nederland een inspectie gehad van het ministerie van landbouw. Het vermoeden van meerdere circusbezoekers dat er in de "tweede staltent" zieke en/of wrakke paarden zouden staan is daarbij helaas bevestigd. De inspecteurs hebben problemen geconstateerd met de gezondheidstoestand van paarden in de "tweede staltent". De circusdirectie heeft de opdracht gekregen om deze problemen op te lossen. Daarmee is helaas verklaard waarom twee fotografen enkele maanden geleden van het circusterrein werden verwijderd...

Dat circussen voorzichtig zijn met fotografen is nog wel te begrijpen. Zeker met al die dieractivisten die zich ongevraagd toegang verschaffen tot staltenten om dieren te "bevrijden" of bezoekers lastig te vallen met hun "informatieve praatjes". Maar elke fotograaf die het netjes vraagt wegjagen? Kom nou!

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma aug 10, 2009 10:38 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Ron_Mikkenie schreef:
Verder heeft het circus bij haar bezoek aan Nederland een inspectie gehad van het ministerie van landbouw. Het vermoeden van meerdere circusbezoekers dat er in de "tweede staltent" zieke en/of wrakke paarden zouden staan is daarbij helaas bevestigd. De inspecteurs hebben problemen geconstateerd met de gezondheidstoestand van paarden in de "tweede staltent". De circusdirectie heeft de opdracht gekregen om deze problemen op te lossen. Daarmee is helaas verklaard waarom twee fotografen enkele maanden geleden van het circusterrein werden verwijderd...



Ze zijn dus in Nederland geweest, wel jammer dat ik dat niet wist ik zou nogwel een keertje zijn gaan kijken.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma aug 10, 2009 12:40 pm 
Ron_Mikkenie schreef:
Voor "gevaarlijke dieren" is er toch nog een andere oplossing? Bij de meeste circussen staat er dan gewoon een extra hek omheen of een touw/koord/lint. Een bordje met de tekst "pas op, wij bijten" (of spugen in het geval van kamelen of lama's) ophangen is ook goed. En je hoeft toch ook niet altijd de lens van het fototoestel in de dierverblijven te houden?

Bij het door u genoemde circus zijn circusliefhebbers met fototoestellen weggestuurd terwijl ze vanaf de openbare weg foto's wilden maken van de tent en de wagens. Verzoeken van fotografen om te mogen fotograferen werden beantwoord met het wegjagen van deze bezoekers. Zouden ze dan toch iets te verbergen hebben? Waarom kun je bij andere circussen wel fotograferen?

Heeft u deze foto van een van hun auto's op de eigen website van het genoemde circus al gezien?
[img]http://www.circusuniverso.com/thumbnails.asp?W=500&H=300&path=Galeria/Vehículos/06_036-UNIVERSAL_07-Hummer-foto_payasoenrico_com-669499612.JPG[/img]
Het invoegen van afbeeldingen werkt vanwege het accentje op de letter i niet. Kopieer de link [url][/url] naar een nieuw venster van uw internetbrowser om de foto te bekijken.

Verder heeft het circus bij haar bezoek aan Nederland een inspectie gehad van het ministerie van landbouw. Het vermoeden van meerdere circusbezoekers dat er in de "tweede staltent" zieke en/of wrakke paarden zouden staan is daarbij helaas bevestigd. De inspecteurs hebben problemen geconstateerd met de gezondheidstoestand van paarden in de "tweede staltent". De circusdirectie heeft de opdracht gekregen om deze problemen op te lossen. Daarmee is helaas verklaard waarom twee fotografen enkele maanden geleden van het circusterrein werden verwijderd...

Dat circussen voorzichtig zijn met fotografen is nog wel te begrijpen. Zeker met al die dieractivisten die zich ongevraagd toegang verschaffen tot staltenten om dieren te "bevrijden" of bezoekers lastig te vallen met hun "informatieve praatjes". Maar elke fotograaf die het netjes vraagt wegjagen? Kom nou!


euhm ben nog niet op die foto's gaan kijken maar ik kom er dagelijks achter de schermen..
er zijn 3 mensen die engels kunnen en 2 die nederlands spreken.. bovendien laatst liep een fotograaf over het plein en ik vroeg aan mijn vriendje of dat geen probleem was die deed teken dat het ok was (hij werkt bij het circus)
de paarden die vrij mager zijn zijn niet ondervoed, ze zijn beide vrij oud.. een van de twee mag maar meedoen met de show.. de andere is ziek maar er word wel goed voor gezorgd..
waarom ze de kamelen niet beter afschermen weet ik ook niet..
maar het is gewoon niet de bedoeling dat iedereen gewoon overal achter de schermen rondloopt. toch zeker niet zonder toestemming..

en het eerste dat mijn vriendje en ik gedaan hebben is samen heel het circus bekijken achter de schermen, ik mocht zelfs op een van de paarden gaan zitten (dat heb ik niet gedaan omdat ik een nieuwe broek aan had) dus als ze iets te verbergen zouden hebben zouden ze dat toch niet doen

normaal als je het vraagt mag je wel foto's maken, dan moet je wel eerst iemand vinden die je verstaat want zoals ik al zei er zijn 3 mensen die engels spreken en 2 mensen die nederlands spreken (als ik er ben 3.. maar aan mij moet je zoiets niet komen vragen, ik heb daar niets te zeggen..)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma aug 10, 2009 12:51 pm 
Guidoos schreef:
Ron_Mikkenie schreef:
Verder heeft het circus bij haar bezoek aan Nederland een inspectie gehad van het ministerie van landbouw. Het vermoeden van meerdere circusbezoekers dat er in de "tweede staltent" zieke en/of wrakke paarden zouden staan is daarbij helaas bevestigd. De inspecteurs hebben problemen geconstateerd met de gezondheidstoestand van paarden in de "tweede staltent". De circusdirectie heeft de opdracht gekregen om deze problemen op te lossen. Daarmee is helaas verklaard waarom twee fotografen enkele maanden geleden van het circusterrein werden verwijderd...



Ze zijn dus in Nederland geweest, wel jammer dat ik dat niet wist ik zou nogwel een keertje zijn gaan kijken.

nu gaan ze waarschijnlijk naar deinze.. in belgië.. oost-vlaanderen..

ik ben niet zeker maar het kan zijn dat ze misschien nog eens naar nederland komen.. ze gaan pas terug naar spanje in maart..
ze weten zelf nog niet waar ze naartoe gaan.. dus geef ik voorstellen in de hoop dat ik mijn vriendje kan blijven zien he..


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma aug 10, 2009 1:54 pm 
AlexM schreef:
@ Niki: Hoe oud ben jij?

16 hoezo?


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma aug 10, 2009 4:04 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
jij kwam op mij inderdaad ook over als een tamelijk flierefluiterig en ietwat lichtzinnig meiske van een jaar of 13. vooral door je verkering denk ik, die wel nooit tot vastigheid zal kunnen leiden.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma aug 10, 2009 4:18 pm 
heuvels schreef:
jij kwam op mij inderdaad ook over als een tamelijk flierefluiterig en ietwat lichtzinnig meiske van een jaar of 13. vooral door je verkering denk ik, die wel nooit tot vastigheid zal kunnen leiden.

zeg bedankt hoor.. :?
het is niet zo dat ik verkering heb met die jongen dat ik niet kritisch sta tegenover de verzorging van die paarden, die paarden worden goed verzorgd..
mjh ik ben 16 en heb verkering met iemand van dat circus dus moet je mij vooral niet serieus nemen :)..


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma aug 10, 2009 4:21 pm 
Niki.. schreef:
heuvels schreef:
jij kwam op mij inderdaad ook over als een tamelijk flierefluiterig en ietwat lichtzinnig meiske van een jaar of 13. vooral door je verkering denk ik, die wel nooit tot vastigheid zal kunnen leiden.

zeg bedankt hoor.. :?
het is niet zo dat ik verkering heb met die jongen dat ik niet kritisch sta tegenover de verzorging van die paarden, die paarden worden goed verzorgd..
mjh ik ben 16 en heb verkering met iemand van dat circus dus moet je mij vooral niet serieus nemen :)..

16 en dus géén 13..


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma aug 10, 2009 5:58 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Leuk die info maar het voegt niets toe op het forum.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma aug 10, 2009 6:28 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Niki.. schreef:
die paarden worden goed verzorgd..


op de spaanse manier dan...


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma aug 10, 2009 7:05 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Guidoos schreef:
Leuk die info maar het voegt niets toe op het forum.


dit zijn typisch van die berichten die binnenkort geschoond gaan worden..... hopelijk wordt er niemand boos.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma aug 10, 2009 7:50 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Voor Niki: Een bekend spreekwoord uit het circus: "In ieder stadje een ander schatje". En als ze zich de tournee op deze wijze laten adviseren dan is er dus totaal geen tourneeplanning. Waardoor de kans bestaat dat ze enkele dagen na een ander circus in dezelfde plaats komen. En dus veel bezoekers mislopen.

Voor Martijn: Ze hebben op het terrein gestaan van een manege in Renesse (Schouwen-Duiveland):

  • Circus Universo te Veendam, vergunning voor het organiseren van een aantal circusvoorstellingen van 20 tot en met 26 juli 2009 in een weiland van Manege Grol aan de Roelandsweg te Renesse (verzonden 30-03-2009)

bron: http://www.schouwen-duiveland.nl/conten ... ctid=22459

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di aug 11, 2009 12:07 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Er stond nog een vergunning bij zou Solero er nu staan? Het is natuurlijk wel hoogseizoen qua toerisme elke week nieuw volk op de campings of is het een questie van vergunningen aanvragen en later invullen met 1 van de zaken.

Circus Solero te Veendam, vergunning voor het organiseren van een aantal circusvoorstellingen van 10 tot en met 16 augustus 2009 in een weiland van Manege Grol aan de Roelandsweg te Renesse (verzonden 30-03-2009);

Circus Universo te Veendam, vergunning voor het organiseren van een aantal circusvoorstellingen van 20 tot en met 26 juli 2009 in een weiland van Manege Grol aan de Roelandsweg te Renesse (verzonden 30-03-2009);


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di aug 11, 2009 7:49 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Je zou daar enkele maanden met een circus kunnen staan. Genoeg roulatie onder de toeristen. De enige spelbreker kan het weer zijn.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.