Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 20, 2024 5:44 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jan 05, 2012 5:58 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
LOUIS VUITTON: CIRCUS ALS THEMA

Inderdaad, de hele wereld en het hele leven is een circus. Als je er oog voor hebt struikel je er soms over...
Ben ik dinsdag in de Bijenkorf in Amsterdam -omdat ik daar graag kom (maar te vroeg voor de èchte opruiming, want nog nergens stickertjes met 70% korting te zien...) en om te schuilen voor het noodweer.
Onderweg naar Carré en een paar uur over...
Wil ik net het pand verlaten zie ik daar een shop-in-shop (die krijgen ze steeds meer...) van Louis Vuitton, u weet wel, dat van oorsprong Franse tassenmerk (en inmiddels ook schoenen, horloges, sjaaltjes en nog een hele trits aan accessoires) uitgegroeid tot het grootste concern ter wereld op dit gebied, met in totaal ongeveer 18.000 werknemers, verdeeld over 20 fabrieken en 460 winkels in 60 landen. Waarvan twee in ons land, één in de P.C. Hooftstraat (uiteraard) en de tweede nog niet al te lang waar ik dus was. En, om belastingtechnische redenen, nog een hoofdkantoor op één van de bekendste grachten, net als bijvoorbeeld de Rolling Stones.
Dus eigenlijk een Nederlands bedrijf, maar dat willen ze niet echt weten. Kom je op hun site http://www.louisvuitton.com dan kun je vervolgens kiezen voor taal of land, wij horen daar niet bij! Groot genoeg om te grootverdienen, te klein voor een eigen siteje....

Terug naar waar het om ging, die indoorwinkel in Amsterdam. Want wat zie ik daar: een schitterende olifant die op een grote bol staat te balanceren! Uiteraard met een tasje aan zijn slurf. Geen grijze olifant, maar prachtig in vakjes gekleurd, rood, oranje en gebroken wit. Binnen meer aanwijzingen die op Circus duiden. Dus maar even gevraagd aan een personeelslid (op dat niveau mag je niet meer spreken van een verkoper...) die me haarfijn wist uit te leggen dat CIRCUS het huidige thema is van het bedrijf. Onmiddellijk startte hij een programma op zijn computer om me daarvan te overtuigen. En ja hoor, daar vlogen de schaduwen van tasjesrovende duifjes al door beeld...

Ga maar naar de site, kies een willekeurige taal of land (United Kingdom for instance) en in het midden verschijnt na de intro dezelfde olifant, die 'A magical parade filled with dazzling surprises' aankondigt. En hij vraagt beleefd: 'See the whole show'. En dat willen we natuurlijk!
Het begint met schoteltje draaien (vaak kun je inzoomen om het met de cursor te laten bewegen) en rechts in de hoek zit een witte muis met het bordje 'see the next act'. En dan begint de voorstelling pas echt, compleet met zeeleeuwen, jonglerende muizen, rondspringende konijntjes, balancerende apen (mag dat nog wel?), jongleurs, goochelaars, witte duifjes en natuurlijk die fraaie olifant.
Wanneer de voorstelling is afgelopen kan men nog ergens kiezen voor 'See more magic', nou we er toch zijn slaan we ook dat niet over. Daar de 'foto's' uit de show en aanvullingen met ondermeer in eerdergenoemde kleuren gestreepte zebra's. Heel uniek!
Oké, allemaal niet geheel realistisch (maar de realiteit kennen we maar al te goed), maar toch te waarderen dat zo'n wereldmerk uitgerekend 'ons' circus als onderwerp kiest voor een campagne all over the world! Waarvoor dus hulde!
Want ik zei het al eerder, ieder keer als het circus in wat voor verband dan ook genoemd wordt is dat reclame voor het echte circus!

(Oja, en nog bedankt voor dat leuke tasje...)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 05, 2012 9:05 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Van PeTA zal het uiteraard niet mogen. Was het niet omwille van het prachtige circusthema met de vele diersoorten, dan is het wel omdat de tassen van echt leer worden gemaakt. Want namaak komt er bij deze top ontwerper echt niet in! Je ziet dat hier veel zorg aan is besteed. Het is niet zomaar een reclamecampagne, dit een een vorm van hedendaagse Kunst! Zou die fotoreeks ook als een soort van glossy magazine leverbaar zijn? Het zal me niets verbazen als ik de layout, compleet met paginanummers, bekijk. Het is dat ik nooit in de P.C. Hooft kom. Die andere winkel zie ik wel vaker, maar dan vanaf de buitenkant.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 1:37 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Fraai hè? Loop je dan zo maar tegenaan. En de moeite waard om even de Bijenkorf (alleen in Amsterdam) in te lopen, vanaf de ingang Dam kan het niet missen, direct rechts. Want dan zie je die olifant ook bijna op ware grootte in levende lijve!
Goedkoop zijn ze niet, dat mag algemeen bekend zijn. Moet je alleen al eens uitrekenen hoeveel personeel er in die in-store loopt, plus PERMANENTE bewaking bij beide ingangen! Tel uit je winst!

Probeer maar niet teveel er iets van op papier te krijgen, hoogstens een advertentie! Heb er naar gevraagd, ook om omlijstende foto's, gaat echt niet! En geen Nederlands kantoor maakt dat ook al niet makkelijker.
Downloaden? Forget it! Of ons slimme ittertje in Maassluis zou het moeten kunnen. Daarna houden alle mogelijkheden op....
En niet zomaar kopieëren ofzo, hoor! Zo'n concern wil je niet achter je aan hebben wegens publicatie zonder toestemming....

Ha, wel een ideetje! Je zou die olifant natuurlijk ook gewoon kunnen fotograferen! Maar dat moet je dan wel snel en stiekum doen, want in de Bijenkorf mag op zich vanwege concurrentieoverwegingen absoluut niet gefotografeerd worden!
Het blijft dus sneaky....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 1:44 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Afbeelding

ff googelen naar "louis vuitton circus"
et voila!

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 3:15 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Zie je nu wel, je bent echt wel een slimme goochelaar! Hulde en bedankt!

Mooi gemaakt hè? Let op spieren en gezichtsuitdrukking!

en een "making of" filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=v4oh68NMLgs


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 4:35 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Didier schreef:
Let op spieren en gezichtsuitdrukking!

Mmmm... alsof hij zichzelf omhoog zit te poepen :mrgreen:

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 4:36 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
.... straalaandrijving Sjaak. Want zo zwaar zal dat tasje toch echt niet zijn. :clown

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 5:09 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Nee, maar wel zijn gewicht in goud waard! Zo werkt dat in de reclamewereld.

En wel eens aandachtig op een olifant gelet die dit kunstje deed? Lijkt er goed op, hoor! Hij doet een handstand op één voorpootje.

Als het onze heer behaagt komt er ook nog een linkje naar een mooi making-off filmpje bij. (Ha, het staat er al, drie verdiepingen hoger!) Als je ziet wat er bij komt kijken mag zo'n koffertje ook wel een paar stuiver meer kosten...

Overigens moeten we ze wel strak in de gaten houden, die Louis Vuittonnetjes. Want afgelopen zomer ook al een soortgelijk thema gebruikt: Zebra Circus. In ieder geval in Londen, maar denk ook wereldwijd. En natuurlijk een must voor alle zebraliefhebbers, en daar hoor ik (toevallig) ook bij! Zeer fascinerende dieren, vooral hun karakter. En dan niet één precies hetzelfde als een ander.... Dat laatste geldt trouwens ook voor girafjes.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 07, 2012 1:23 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Zoals zo vaak wordt alles eens geschiedenis....
En dat is bij Vuitton bij deze gebeurd, althans wat het thema CIRCUS aangaat. Een nieuwe lente, een nieuw geluid, ja het was natuurlijk te verwachten... Toch wel goed dat we het nog net mee hebben gekregen!

Dus de hele gebruiksaanwijzing voor hun site is niet meer actueel, gelukkig hebben we het making-off filmpje nog wel!
En er komen nog wel wat meer foto's, ter herinnering....
Van over de hele wereld. Van 5th Avenue in New York, New Bond Street in Londen tot in het Verre Oosten.
Opvallend dat de etalages steeds anders zijn, ondanks hetzelfde thema, knap hoor!
Beginnen we met de olifanten, soms drie hoog gestapeld (laat ze dat in België maar niet horen...), balancerend op een bol (zoals die in de Bijenkorf deed) tot twee op de wip. En niet bang voor een muisje, blijkt!
Dan het slappe koord, mens en zeeleeuw tezamen. Nog meer zeeleeuwen. Een trapeze. Drie konijntjes en een koffer vol. Twee apen van jongens... Tovermuizen en een muis als evenwichtskunstenaar. En tot slot de zebra's, in werkelijk verbluffende schutkleuren....!

Klik op onderstaande link voor de foto's
http://www.circusforum.nl/album/albums ... play_media

Wat zou het mooi zijn wanneer we er in slaagden bijvoorbeeld die olifant uit Amsterdam voor het nageslacht te bewaren. In het Nationaal Circusmuseum, bijvoorbeeld! Hebben we dat niet eens? In Nederland, het land van de ontelbare musea? Van koffiemolens tot kinderwagens... Nou, dat wordt dan hoog tijd....!

Dan nog een opmerking voor hen die twijfelden aan het waarheidsgehalte van de balancerende olifant en het tasje. Kijk beste mensen, daar hebben de makers dus echt langer dan tien minuten over nagedacht! Want hiermee raken ze een van de belangrijkste essenties van de circuswereld: HET ONMOGELIJKE WAAR MAKEN!!

Tot slot (voorlopig dan, want ik was net zo blij dat ik naast een postzegelhoekje nu ook een moderubriekje had...) een plaatje uit de oude doos, om precies te zijn uit het boek '100 Legendary Trunks - Louis Vuitton', dat in 2010 verscheen naar aanleiding van het 100-jarig bestaan.

Afbeelding

Geweldig, die mevrouw met haar paardjes...!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2012 1:47 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Didier schreef:
Wat zou het mooi zijn wanneer we er in slaagden bijvoorbeeld die olifant uit Amsterdam voor het nageslacht te bewaren. In het Nationaal Circusmuseum, bijvoorbeeld! Hebben we dat niet eens? In Nederland, het land van de ontelbare musea? Van koffiemolens tot kinderwagens... Nou, dat wordt dan hoog tijd....!


We hebben bij jou in de buurt een Kermis- en Circusmuseum
http://www.kermisencircusmuseum.nl/
Ik ben er wel eens geweest maar toen was hij net gesloten. :(
Speciaal met de boot er langs gevaren.

En regelmatig zijn er hier en daar exposities. Houd daarvoor het forum in de gaten.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2012 4:20 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Bedankt voor de informatie. De site van het museum is niet echt actueel en op de foto's zijn praktisch alleen kermiszaken te zien. Ook wel leuk hoor, maar toch, vandaag de dag, geen circus meer.
En de eerste tentoonstelling, zoals jij bedoelt, meldt zich (elders) al aan: Museum In de Zevende Hemel (right...) in Apeldoorn vraagt spullen voor de tentoonstelling 'Het Circus is weer in de Stad', dit jaar van augustus tot oktober te houden. We worden op onze wenken bediend....

Maar we dwalen een beetje af, want dit is geen museum- maar een moderubriekje! En dat willen we graag zo houden!
Vandaar nog maar een erg fraai modeplaatje. De openingsfoto van een grote reportage vol mysterieuze foto's van mensen en dieren. Al een beetje gedateerd, van eind 2010, maar dat doet niets af aan de schoonheid.
Motto van de reportage was 'Family CIRCUS', ja dat kunt u zelf ook lezen... De fotograaf was Paolo Roversi en de stylist Alex White. Men vraagt zich af 'Wat er gebeurt wanneer je een leeuw, een paar kinderen en een garderobe bij elkaar zet'. Het resultaat is 'Een fantasie voor alle leeftijden....'

Afbeelding

Het verhaal wil dat Roversi percé een èchte leeuw voor de fotoshoot wilde. En, op dat niveau kun je dit soort dingen eisen, hij is nu eenmaal gewend zijn zin te krijgen. Dus moeten we maar aannemen dat het ook zo gegaan is.
Niet zo heel moeilijk, in de omgeving van Hollywood (maar ook elders in de Verenigde Staten) en ook in Italië bestaan uitzendbureaus voor tamme dieren. Zo is er bijvoorbeeld wanneer in een film een beer voor komt (bijna) altijd sprake van dezelfde, schitterende, brave, tamme beer. Ik kan even niet op zijn naam komen, maar zoiets staat wel op de aftiteling.
En datzelfde kan dus met deze leeuw het geval zijn, al worden er ook in circussen soms wel modefoto's gemaakt. Een erg mooie mannetje vind ik het overigens niet, dan heeft Lacey ze mooier!
En bezoekers en liefhebbers van Circus Zanzara, doen die twee meisjes niet heel veel aan die schatjes in Amsterdam denken?





Ik houd van mode, vooral wanneer het over circus gaat...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2012 2:44 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ha, zojuist ontdekt dat het CIRCUS helemaal nog niet ten einde is op de site van Louis Vuitton. Inmiddels wel heel anders dan ik eerder omschreef, dat wel.

Alsvolgt: ga naar de site http://www.louisvuitton.com en tik in de zoekhoek rechtsboven 'circus'. Et voilá....!

Een foto van de olifant die we eerder zagen met daarnaast tekst die we nog niet kenden. Van de -neem ik aan- ontwerper Ben Hecht, nu het volledige motto: TIME IS A CIRCUS. Een beetje makkelijk, zo lust ik er nog wel een paar! Want, zoals ik en velen met mij al eerder memoreerden: het hele leven is immers een circus!

Maar goed, de uitleg die er naast staat is wel weer interessant. U leest maar even. Dat Louis Vuitton in de begintijd de buurman was van Circus Rancy (we zoeken op of dat nog bestaat, of misschien weet iemand dat wel...). En dat ze tijdens het werk nogal eens de leeuwen hoorden brullen... En een grote bruine beer die sinaasappels kon pellen... Dàt waren nog eens tijden....

Weten we gelijk de naam van het 'Cirque' op de antieke foto van die mevrouw met haar paardjes -met zelfs één ìn de koffer!-. Dus de R die we uiterst rechts zien was niet de R van Renz, wat ik eerst dacht en vast meerderen met mij...! Nee hoor, niet alles op de wereld is Renz, soms staat er gewoon Rancy in je paspoort! (grapje!).

Verder over de Louis Vuittonsite. Op de foto kun je rechts doorklikken naar de volgende. Maar dat is geen volgende foto, maar een (alweer fraai) filmpje over het onderwerp. Met versnelde beelden van metamorfoses van etalages. Prachtig. Niet vergeten eerst op volle schermgrootte te zetten!

Plezier maar weer!





Daar houd ik van: steeds weer wat nieuws ontdekken. Het lijkt wel circus!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2012 5:44 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
... enne Rancy is toch echt een "verfransing" van de naam Renz. Dus je gedachte bij het zien van alleen maar de letter R was zo gek nog niet...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 13, 2012 1:21 am 
Offline

Lid geworden op: za mei 07, 2011 1:21 am
Berichten: 311
heuvels schreef:
Afbeelding

ff googelen naar "louis vuitton circus"
et voila!



kijk eens op http://strawberrysingh.com/2010/04/03/l ... e-la-mode/
waar heb ik dat eerder gezien???

_________________
Het nieuws van vandaag...is morgen weer oud.
Hadeja is Hans (de Jager)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 15, 2012 4:21 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Tja, wat is nieuw op deze wereld.... Daar blijven wij, zeker ook als rechtgeaarde circusliefhebbers, naar op zoek!

Het lijkt er inderdaad sterk op. Maar bij Vuitton wel een stuk mooier uitgewerkt.... Dan dus maar: beter goed gepikt dan slecht bedacht...!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.