Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 7:27 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Water for Elephants
BerichtGeplaatst: do feb 09, 2012 8:49 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
De DVD 'Water for Elephants' is (mits voorradig) vanaf vandaag bij ALDI in de aanbieding (€ 8,-)

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Water for Elephants
BerichtGeplaatst: do feb 09, 2012 10:15 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Bedankt voor de tip, morgen proberen te kijken of ze er nog eentje hebben.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Water for Elephants
BerichtGeplaatst: vr feb 10, 2012 3:22 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Zeker de moeite waard, maar ze worden vast nog wel goedkoper. De Aldi staat er met dvd's niet om bekend goedkoop te zijn. Met nog een beetje geduld heb je hem straks nog goedkoper.... Ik hou het in de gaten.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Water for Elephants
BerichtGeplaatst: vr feb 10, 2012 6:10 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
circusmeisje schreef:
Zeker de moeite waard, maar ze worden vast nog wel goedkoper. De Aldi staat er met dvd's niet om bekend goedkoop te zijn. Met nog een beetje geduld heb je hem straks nog goedkoper.... Ik hou het in de gaten.

Al héél lang tussen de €17,- en € 35,- bij de diverse bekende (web)winkels. Dan is die aanbieding zo slecht nog niet. Al moet ik 'm ook nog vinden, woon praktisch naast de ALDI, maar was te laat. En die aan de overzijde van de grote rivier is moeilijk te bereiken: veerpont uit de vaart.

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Water for Elephants
BerichtGeplaatst: vr feb 10, 2012 7:10 pm 
schaatsen?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Water for Elephants
BerichtGeplaatst: vr feb 10, 2012 10:21 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
Misschien ligt er geen 15 cm ijs he!

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Water for Elephants
BerichtGeplaatst: vr feb 10, 2012 11:11 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Mario Rutelli schreef:
Misschien ligt er geen 15 cm ijs he!


Daarvoor moet je bij hema zijn niet bij aldi ;)

Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Water for Elephants
BerichtGeplaatst: za feb 11, 2012 9:13 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Er staat toch ook heel duidelijk water for elephants :wink: De Waal was deze week nog gewoon vloeibaar, dus "olifantenwaardig" en daarmeen niets schaatsbaar...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Water for Elephants
BerichtGeplaatst: za feb 11, 2012 11:24 am 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
Ron_Mikkenie schreef:
Er staat toch ook heel duidelijk water for elephants :wink: De Waal was deze week nog gewoon vloeibaar, dus "olifantenwaardig" en daarmeen niets schaatsbaar...

De rivier in kwestie is niet schaatsbaar, maar ook niet meer bevaarbaar voor de ponten:
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/r ... ijntje.ece
(schaatsen kan hier wel op de uiterwaarden)

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Water for Elephants
BerichtGeplaatst: za feb 11, 2012 12:03 pm 
iemand ondertussen de dvd al gescoord?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Water for Elephants
BerichtGeplaatst: za feb 11, 2012 12:51 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Doet nou maar eens een beetje rustig aan. Wat ik zei, een beetje geduld.
Weet uit ervaring dat wanneer de Aldi zo een dvd verkoopt dat betekent dat er een gigantische oplage van geperst is. Soms duurt dat dan even maar die stroomt dan door naar zaken als van Martijns ijsje, voor 5 euro, of Free Record Shop, 2 voor 10 euro, of Boekenvoordeel. Dat is zo iets als vroeger De Slegte, maar nu groter. Zitten in bijna alle grote steden en ook in België. De meest gave films voor 3.99 of zo. Of nog goedkoper.
Donderdag nog 5 voor 10 euro gekocht bij de Media Markt. Wel heel romatisch allemaal vanwege Valentijnsdag. Maar die Media Markten zijn er niet zoveel dat weet ik wel.
En als je ingesloten achter de uiterwaarden woont wordt het natuurlijk allemaal wel moeilijk. Dan ben je al bij met een Aldi. Of familie in een andere plaats laten kijken en dan opsturen, dat kan ook nog. Of bekenden.
Grote kans dat daar nooit een circus komt!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Water for Elephants
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 2:53 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
dcv schreef:
iemand ondertussen de dvd al gescoord?


Jazeker en net meteen gekeken. :)
was nog 1 exemplaar bij de Aldi.

De film zelf geeft het leven in een circus wel mooi weer, soms een beetje overdreven.
Net of elke circusdirecteur bezopen is en de hele dag zijn personeel slaat of ombrengt.
Maar voor iedere circusliefhebber een aanrader om eens te zien, de liefde tussen mens en dier en tussen 2 mensen in het circus.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Water for Elephants
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 2:56 pm 
niet zo slim martijn
volgens ij ging circusmeisje zorgen voor nog goedkopere.
en waarschijnlijk komt de winstmarge dan ten goede aan haar circus amara

maar zo te horen dus intresante film


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Water for Elephants
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 3:31 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Nou zorrege, zorrege, dat is wel te sterk uitgedrukt. Gewoon geduld daar ging het om.
Maar meer wat ik bedoelde was dat je hem nu zeker niet meer voor de normale prijs moet gaan kopen.
En om die paar eurootjes verschil dat hij nog goedkoper wordt hoef je het niet te laten als je hem graag wil zien. Dacht ons Brabantse aapie terecht.
Want een beetje in strijd met wat ik eerder schreef ben ik net bij de Aldi wezen kijken en daar was er ook nog 1 te koop. Gekocht dus maar. Ga ik hem eerst zelf kijken en wil hem daarna wel opsturen naar iemand die echt in de middel of nowere woont waar geeneens een Aldi is. Voor de helft van de prijs of zo.
Meld me wel even wanneer hij beschikbaar komt, dan hoef je nu nog niks te doen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Water for Elephants
BerichtGeplaatst: wo feb 15, 2012 5:44 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Nou de film in 2 avonden in 1 adem uitgekeken. En ik ben niet kortademig.
Voor ik er verder over ga wil ik eerst wel weten of er vorig jaar toen hij in de bioscoop kwam veel aandacht aan is besteed. Want anders ga ik opnieuw wauwelen wat iedereen al lang weet. Niet zo zinvol is dat.

Kort nog wel even wat ik er van vond. Erg mooi opgenomen. Wel erg Amerikaans, maar dat was te verwachten. En heel soms kloppen dingen niet, daar kan ik slecht tegen. Zoals staan ze ergens te praten, vlucht hij de trein in. Binnen een paar minuten rijdt die trein. Dat kan niet, want bij de vorige scène stonden er nog allemaal tenten. En die zijn niet in een paar minuten ingepakt. Zoiets. Maar het allermeeste was wel oke.
Dat mishandelen van die olifant was natuurlijk minder leuk, dan was ik blij dat het maar een film was. Maar ja, het speelde in 1931 en toen werd er nog helemaal nergens op gelet of iets wel of niet kon.

Martijn had het over een directeur die onder meer steeds dronken was. Geen idee hoe dit beeld ooit is ontstaan maar je komt het wel vaker tegen. De dikke sigaar ontbrak nog net. Een poos geleden naar een toneelstuk geweest dat over een circus ging en die directeur had al drie borrels achter de kiezen voor de voorstelling begon. En de fles Bokma bleef binnen handbereik. Hij werd steeds dronkender, dat speelde hij dan weer wel heel leuk. En zijn straf kreeg hij ook want toen hij dronken en wel de leeuw moest presenteren viel hij achterover en beet het dier hem in zijn ballen.

Maar nu weer over de film, ik herkende toch nog wel dingen in de omgang en zo die nu nog steeds bestaan in de circuswereld. In de verhoudingen, zeg maar. Dat ga ik verder niet uitleggen maar sommigen snappen dat vast wel.

Dat het verhaal zo is komt door het boek, dat heet net zo. Geschreven door Sara Gruen in ik denk 2006. Daar zijn inmiddels miljoenen van verkocht. Omdat het ook in 1 adem uitleest.
In het Nederlands heette het gewoon Water voor Olifanten en verscheen in 2007. Maar is nieuw niet meer te koop. Wel te bolcommen en dan 2e hands of als pocket nog wel nieuw, al voor 6,95 euro. In het Engels nog wel volop te koop, als paperback voor 9,99 of als boek voor 21,99.
De schrijfster kreeg heel veel complimenten hoe zij zich verdiept had in het circusleven van de jaren ´30.
Het eind vinden sommigen onwaarschijnlijk, maar dat geldt dan meer voor vandaag de dag. Achterin het boek staan verschillende historische gebeurtenissen uit die tijd waardoor het geloofwaardiger wordt.

Nog even over de dieren. Die schitterende olifant Rosie heet in het echt Tai. De jonge mannelijke hoodfrolspeler Robert Pattinson (Jacob Jankowski) kreeg tijdens de opnamen zelfs een relatie met haar. Dat kun je horen en zien op de extra´s bij de film. En dat is gelijk het enige jammerige, want die houden met twee gesprekjes op. Terwijl het juist interessant zou zijn wanneer je kon zien hoe alles gemaakt was. Met die trein en die wagons en die prachtige kooiwagens, getrokken door mensen of paarden. En met al die ouderwetse circusartiesten. Jammer.

De film is opgenomen in Chattanooga in Tennessee en er is medewerking verleend door de Fillmore & Western Railway en het Circus World Museum in Barbaroo. Nooit van gehoord, weer iets om op te zoeken. Zo kom je ook door de winter.

Nog wat namen van de dieren in het echt. Silver Star, het witte paard, heet Ice, de giraf heet Stanley, Rex, de mannetjesleeuw, heet Major en Queenie, de Jack Russell van die dwerg die Jack aan het eind adopteert, heet Uggie.
Toeval dat bestaat: die stond vandaag in de krant!
Hij heeft gisteren in LA de eerste Gouden Halsband in de geschiedenis gewonnen!! Trouwens niet voor zijn rol in deze film, daar was hij ook wel voor genomineerd. Maar hij speelde een nog opvallender rol in de stomme (zonder gesproken woord) Franse film The Artist, die binnnenkort de meeste Oscars van dit jaar gaat winnen. Let maar op.
De eigenaar van Uggie is Omar Von Muller en die zei over hem: Het is een geweldige acteur maar vooral ook een fijn gezinslid!
De bekende regisseur Martin Scorsese heeft zelfs nog een actie gevoerd om ook Blackie uit de avonturenfilm Hugo genomineerd te krijgen, maar de felbegeerde halsband ging aan de neus van de Dobermann voorbij.

Morgen beloof ik wat foto's. Niet van de honden maar van de filmopnamen en zo.
Doeg!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.