Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo mei 12, 2024 1:43 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za aug 25, 2012 9:38 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7478
Locatie: Maassluis
geen actie tegen messentrekker in volle circustent

KAMPEN - De politie gaat geen verdere actie ondernemen tegen een Kampenaar die ineens een mes trok in een circustent vol publiek.
Het incident had woensdagavond plaats tijdens een voorstelling van Circus Renaissance op het Burgemeester Berghuisplein in Kampen.

lees verder op http://www.destentor.nl/regio/kampen/11 ... ustent.ece

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za aug 25, 2012 12:14 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
De mensen worden ook steeds gekker tegenwoordig.
Dit gaat echt te ver een mes trekken omdat iemand op je plek zit


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za aug 25, 2012 1:17 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7478
Locatie: Maassluis
Yoshi Berends schreef:
De mensen worden ook steeds gekker tegenwoordig.
Dit gaat echt te ver een mes trekken omdat iemand op je plek zit
Het ging anders, die man was in de pauze verhuisd naar de loge en werd kwaad toen daar iets van gezegd werd....

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo aug 26, 2012 12:27 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
In Kampen is messen trekken in een volle circustent blijkbaar niet strafbaar. Geen Amerikaanse toestanden dus.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo aug 26, 2012 12:39 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
Goh hoe ziek is dit zeg!

Ja je moet tegenwoordig erg opletten als je het publiek vriendelijk zegt waar ze mogen zitten of niet.
Er zijn er veel die de truc porberen om loge te gaan zitten en dan zeggen oh sorry ik had het niet verstaan of niet goed gezien op m'n kaartje.

En soms zijn ze vriendelijk en geven ze het toe maar meestal doen ze moeilijk. En beginnen heel de boel bij elkaar te roepen, eisen dat ze de directie spreken enz.
Maar een mes trekken: maak dat mee zeg.

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo aug 26, 2012 3:35 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Ja hebt gelijk heuvels had het bericht een beetje snel doorgelezen.
Het is ook weekend hè. Ben dan niet op men best na een eerste school week :clown


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo aug 26, 2012 4:10 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mei 28, 2010 8:43 pm
Berichten: 68
Wat gruwelijk, maar hoe voorkom je dit?!
Je kan natuurlijk het publiek naar de plaatsen begeleiden, maar daar heb je veel personeel voor nodig.
Circus Flic Flac heeft bijvoorbeeld genummerde plaatsen. Als je echt elke stoel een nummer zou geven (zoals in theaters) is dit ook erg omhandig met opbouwen.

Maar personen die in de pauze op een andere plek gaan zitten hou je natuurlijk niet tegen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo aug 26, 2012 7:44 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
circus NL schreef:
Wat gruwelijk, maar hoe voorkom je dit?!
Je kan natuurlijk het publiek naar de plaatsen begeleiden, maar daar heb je veel personeel voor nodig.
Circus Flic Flac heeft bijvoorbeeld genummerde plaatsen. Als je echt elke stoel een nummer zou geven (zoals in theaters) is dit ook erg omhandig met opbouwen.

Maar personen die in de pauze op een andere plek gaan zitten hou je natuurlijk niet tegen.


Bij Freiwald moesten de personen in de loge tijdens de eerste tournee de kaartjes laten zien. probleem daarin is weer dat mensen nogal snel van hun kaartjes afwillen heb ik wel gemerkt toen ik afgelopen week de kaartcontrole deed.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo aug 26, 2012 8:17 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Het valt mij op dat het nogal vaak gebeurt dat mensen het goedkoopste kaartje kopen en dan al voor aanvang gaan zitten in de loge. Als de logeplaatsen dan niet helemaal uitverkocht zijn, dan worden ze zeker na de pauze ingepikt, vooral door mensen die nog niet eens geld bij zich hebben voor een versnapering in de pauze en dan zelf iets uit de tas halen om te snacken en te drinken. Vooral bij Renaissance, waar vlak na de pauze de tijgers komen, zie je dat, die tijgers wil iedereen van dichtbij zien. Ik was pas bij Herman Renz, en daar was het personeel er alert op, de nieuwskomers werden na de pauze weer uit de loge gezet, ook al was die niet bezet... en terecht.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo aug 26, 2012 10:37 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Genummerde plaatsen geeft geen garantie. Ik heb vele jaren in bedrijven gewerkt waar "genummerde plaatsen" werden toegepast. Maar als het druk is en vijf minuten voor aanvang een echtpaar komt met kaartjes voor "naast elkaar" maar die stoelen bezet blijken dan heb je alsnog hetzelfde probleem. Enkele keren werd de zaal leeggehaald en iedereen opnieuw op z'n plaats gezet. Met ruim 500 stoelen beslist geen pretje! Niet alleen morrende bezoekers maar ook programma's die te laat starten waardoor ook de overige programmering in het theater opschuift. Er zijn mensen die nog graag een bus of trein halen. Dan levert later beginnen weer nieuwe problemen op.

Lontjes worden helaas steeds korter. Maar waarom doet de politie niets? Is er geen aangifte gedaan? Of wil niemand aangifte doen?

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo aug 26, 2012 10:48 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
Kan je wel zeggen ja dat lontjes steeds korter worden.

Als je dat ziet hoeveel er iets proberen: onder de pauze richting de loges verhuizen is een gekende natuurlijk.
Maar ook binnenproberen te komen zonder kaartjes met tal van excuses: mijn man zit al binnen.
Of voor kinderen geen kaartjes kopen met dan de uitleg erbij oh ik dacht dat ze onder de 5 jaar geen kaartje moesten hebben: das toch altijd zo in het circus.
Met gratis kaartjes van een sponsoractie waar een datum opstaat komen aanzetten op een andere datum, 1 keer zelfs in een andere stad!

Of enorm lastig doen als ze slechts 5 minuten voor de voorstelling binnenkomen en dan niet met de hele familie in 1 loge kunnen zitten en dan zelf op eigen initiatief heel de loginrichting beginnen te verslepen en te verzetten.

Mensen met kaartjes van de laatste rang die in de loge gaan zitten en vervolgens bij hoog en laag gaan beweren dat ze aan de kassa logeplaatsen hebben gekocht.
Daar heel het personeel en de directie bijhalen+ uiteindelijk nog naar de kassa gaan om hun gelijk te gaan halen.
En dat terwijl er dan toch duidelijk op alle vier hun tickets tribune B opstaat.
Ze schelden je uit voor rotte vis terwijl jij probeert op vriendelijke toon uit te leggen dat ze toch echt kaartjes voor achteraan hebben.
krijgen ze aan de kassa alsnog het deksel op hun neus en moeten ze met een erg zuur gezicht aardig wat opleggen om toch vooraan te zitten.

Of van die opmerking: oh moeten we nou weer onze kaartjes laten zien.

Je kan het je niet voorstellen of je maakt het mee: je kan er boeken over schrijven.

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo aug 26, 2012 11:08 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Ja, maar om nu een mes te gaan trekken in zo,'n geval, het moet niet gekker worden.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo aug 26, 2012 11:24 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
Dat gaat gewoon veel te ver.

Wie gaat er nou met een mes op zak naar het circus? En dat dat ding dan ook zo snel kan getrokken worden is al helemaal te gek voor woorden.
En voor iets als een plaatsje in de loge waarvoor hij dan nog niet betaald heeft.

Waar gaat zoiets naartoe: als het publiek al wapens naar voorstellingen begint mee te brengen.

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma aug 27, 2012 12:37 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1151
Ik begrijp dus niet waarom het Circus geen aangifte doet! Is de enige manier om iets te doen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma aug 27, 2012 8:54 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Ik heb ook wel eens een mes bij me als ik naar het circus ga. Maar ook een rol plakband, enkele tangen, touw, doek, laptop, beamer en meer van dat soort spullen om de CKC-stand weer eens in te richten. Het is maar net wat je met dat mes doet. Een keer per jaar neem ik ook een groot (40 cm!) keukenmes mee de straat op naar mijn werk. Om de taart te snijden.

Maar is dit geval moet het circus toch echt aangifte doen. Zeker nu ook nog eens gebleken is dat het een bekende van de politie is. Zonder aangifte kan de politie niets doen. Al wordt je hele huis leeggeroofd. Als je geen aangifte doet, doet de politie ook niets. Zelfs als de ze inbreker op heterdaad betrappen. Zonder aangifte wordt die gewoon vrijgelaten omdat de bewoner zonder aangifte het signaal afgeeft dat de inbreker zijn toestemming had om de hele inboedel op te komen halen. Zo simpel - zo je wilt ingewikkeld - is dat.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.