Citeer:
Laatst kwam ik iemand tegen die altijd gratis naar binnen gaat. Ik vraag mij af of dit de ware circusvriend is.
Een keer gratis naar binnen mogen is mooi meegenomen en ja iedereen kent wel eens iemand waardoor je of niet hoeft te betalen of minder of je krijgt voor je goedkopere kaartje een betere zitplaats.
Maar als je echt
overal gaat bedelen om gratis kaartjes dan ben je een profiteur.... geen circusvriend.
Heb deze winter in Haarlem bij het circus gewerkt en viel me op dat 90% van alle circusvrienden netjes een kaartje gekocht hadden, dus échte circusvrienden zijn er gelukkig nog wel. Ook de duurste zitplaatsen waren bijna elke voorstelling het eerste vol, vind ik ook altijd mooi om te zien. Mensen vinden alles te duur, hebben overal wat te zeiken maar de duurste zitplaatsen zie je in elk circus bijna als eerste vol (vorige week bij Alexandre Bouglione zat de loge zo goed als vol met maar 20 mensen op de tribune)
ik betaal in 90% van de gevallen mijn kaartje want het circus moet ook iets verdienen, ben altijd een goede klant van de restauratie, bezoek in Duitsland meestal wel de Tierschau en heeft het een programmaboekje, wordt deze meteen aangeschaft.