Hans schreef:
Voor sommigen blijven de mensen van het circus nu eenmaal zigeuners. En hun inziens zijn zigeuners slecht volk, die op allerlei manieren die ze maar kunnen bedenken een inkomen proberen te vergaren. JAMMER>>>die tijd ligt ver achter ons.
Als je denkt dat je om die reden tegen dieren in het circus zijn snap je het toch niet helemaal hoor! Ik heb niets tegen zigeuners, circusmensen, kermisklanten of wie dan ook, dat heeft er totaal niets mee te maken! We zijn ook op andere fronten tegen dierenleed actief, dat is namelijk het enige waar het ons om gaat; het welzijn van dieren.
Citeer:
Het circus is met zijn tijd meegegaan, onderwerpt zich aan regels en wetgeving, is een industrie geworden met respect naar de maatschappij.
Alleen snappen sommige eigenaars of werknemers van circussen dat blijkbaar nog niet helemaal, als ze keer op keer vreedzame demonstranten aanvallen.
Citeer:
Circusleed komt net kijken en moet zich nog maar bewijzen.
Alex is dan misschien wat jong, een groot deel van de mensen binnen CircusLeed heeft genoeg levenservaring om te weten waarover ze praten. En dat de actiegroep nog niet zo heel lang bestaat maakt niet uit, het gaat om de boodschap die we willen overdragen aan het publiek, en die boodschap is al langer bekend, ook toen CircusLeed nog niet bestond.
Citeer:
Begrijp me goed...ik ben de laatste die zegt dat er GEEN misstanden plaatsvinden met dieren in circussen of entertainmaintbedrijven Tuurlijk moet dit worden opgelost. Maar in de meeste gevallen wordt er goed gezorgd voor het welzijn van de dieren, en is voor mij die ene uitzondering niet toepasselijk voor de hele wereld die circus heet. Circusleed, richt je op die uitzondering, kom hiervoor in het geweer, maar ga nu niet pronken met zaken als, ALLE DIEREN UIT HET CIRCUS. Bedenk dat je dan ook een traditie, die vele lezers van dit forum juist voor het nageslacht hoog dienen te houden aan het doden bent. En wat hierna??
Zolang we bij ALLE circussen zien dat de roofdieren het grootset deel van hun tijd in veel te kleine transportkooien moeten doorbrengen, vinden wij niet dat er goed voor het welzijn van de dieren wordt gezorgd. Goed voor eht welzijn zorgen betekent namelijk niet alleen de dieren op tijd van voedsel voorzien, maar ook dat zij op natuurlijke wijze uiting kunnen geven aan hun instincten, en dat kan in een circus gewoon niet.