Karin schreef:
Laatst stond er op de site van een dierenbeschermer in het forum: Ja we kunnen de dieren niet zo maar de vrij in de natuur laten. Slechts enkele weken daarvoor sprak deze anders: Alle circusdieren moeten terug in de natuur.
Dan moet je goed lezen en in welke context dingen worden verteld.
'Alle dieren vrij' betekent vrij van slavernij voor entertainment.
Citeer:
Laatst was er ter gelegenheid van de komst van circus Belly naar Assen een protest. RTL 4 was hier bij en die interviewde een dierenbeschermer, die echt niet uit zijn woorden kon komen. Dan denk ik bij mij zelf: Mens, zoek een andere hobby.
Nou bedankt he
Die persoon op tv was ik dus
Ik kwam hartstikke goed uit mijn woorden. Misschien heb je alleen wat gemerkt van zenuwen
Voor de camera staan is ook niet echt mijn ding he.. maar goed.. iemand moet het toch doen.
Citeer:
In de optocht liepen zo'n 30 mensen mee met het ozo bekende regeltje: Circus met circusdieren is Circusleed en weet je wat er ook mee liep????? EEN HONDJE AAN EEN LIJN!!!!!!!!--------- Is dat niet zielig dan, gun dat beest zijn vrijheid, het is toch erg dat je zo met een dier omgaat, dit is dierenleed, zeggen de mensen van de beschermeings groepen dan als er een olifant lekker in de wij staat te genieten van zijn vrijheid.
Ik heb liever ook niet dat mensen een hond ofzo meenemen. Maar ik vind het jammer dat men zich niet verdiept in waar die hond vandaan komt. Deze dieren zijn gered uit de handen van dierenuitbuitende mensen. De dieren hebben nu een veel beter leven.
En het is heel makkelijk om nu daar op te willen gaan focussen. Ik merk genoeg dat mensen dan proberen aan te tonen dat je hypocriet bent e.d. Dat geeft ze genoeg werk blijkbaar dan om zelf niet kritisch te hoeven kijken naar zichzelf of naar waar ze werken e.d.
Citeer:
Eingenlijk hebben die mensen geen enkel idee wat ze deze keer is zullen zeggen. Eerst even lekker flyeren in de stad met flyers met foto's van geketende olifanten van het slechtste circus uit nl/dui RENZ_BERLIN(NIET H RENZ)
Op de flyer staan foto's van Herman Renz, Renz berlin, belly wien e.d.
Citeer:
Vorige week waren de mensen van het STVWJ bij Circus Renz in als ik mij niet vergis groningen. De olifanten liepen lekker in de wij te genieten. Dan komt er zo'n mega stomme dierenbeschermer die de wereld denkt te redden met zijn wijze woorden: Ja, de olifanten hebben niks om mee te spelen- Ze spelen met overige olifanten, zand, takken, eten, wat is nou jullie probleem. Als de olifanten geen buitenverblijf hebben is het, ja zie je wel geen buitenverblijf voor de dieren he, zielig!!! Hebben de dieren een buitenverblijf is het nog niet goed!!!!!
Ik weet niet wie dat gezegd heeft. Ik iig niet. Maar dat terzijde. Olifanten vertoonden op dat stuk terrein veel stereotype gedrag. 1 olifant had het ergste gedrag. Constant met hoofd op en neer doen. Een hele lange tijd. Daar heb ik nog beelden van gemaakt. En nu kan je dat af doen als niet erg, maar dit gedrag is toch echt een afwijkend gedrag wat komt door verveling e.d.
Daarnaast was dit wel een uitzondering van Renz. De meeste keren dat wij bij hun geobserveerd hebben staan ze gewoon hele tijd in de tent. Gelukkig hadden ze hier wat (ietsjepietsje) meer ruimte gekregen.. niet dat het veel uit maakt voor de dieren.
Ik vond het ook hartstikke gevaarlijke situatie. Jullie hebben vast gelezen over er afgelopen weken twee incidenten met olifanten zijn geweest, waarbij iemand gewond is geraakt of gedood. Bij Herman Renz konden kinderen gewoon enorm dichtbij de dieren. Geen enkele medewerker in de buurt. Ook dat een jochie een olifant stond te treiteren (nee niet met een rollo) hebben ze dus niet gezien. Dit zijn zeer gevaarlijke situaties.
Citeer:
Ook stond er op een vage site dat de olifanten van Herman Renz geen enkel vertrouwen in hun baas hebben, omdat het elk jaar een andere is . De gene die het olifanten nummer doet is inderdaad elk jaar een ander, maar de gene die de olifanten verzorgt en de hele dag bij de beesten is, is al jaren het zelfde.
Er wordt vaak gewisseld met personeel. Soms na vele jaren, soms elk jaar...
Daarnaast geef je nu toe dat er gewoon geen band is tussen diegene die het optreden doet en het dier, zoals circussen wel zeggen.