Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 8:51 am

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 57 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo okt 19, 2008 10:06 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Afbeelding
Afgelopen zaterdag heb ik samen met onze belgische circusfreak Alexander een bezoek gebracht aan circus Universal in Leuven. Net buiten het centrum van Leuven bij de Brabanthal stond het circus opgesteld.

Circus Universal heeft een behoorlijk modern wagenpark een mooie 6 master speeltent met twee pistes en een driemaster voortent. In de staltent staan een stuk of 14 paarden en twee kamelen. Na een rondje foto's maken hebben we de voorstelling gezien.

Bij het binnengaan van de tent viel het meteen op dat er maar 1 tribune was en niet zoals het stoelenplan bij de kassa een tribune van driekwart de tent rond. De loge plaatsen waren de eerste rij stoelen van de tribune en elke 2 rijen omhoog was 5 euro goedkoper. Het programmaboekje vermeld een leuk programma helaas zitten de meeste nummers niet(meer) in de show.

Helaas heeft Circus Universal geen circusorkest en de geluidsinstallatie is ook niet bepaald storingsvrij, na veel gekraak hadden we na 15 minuten pas stereo geluid. Het licht in de tent was een stuk beter alleen zou ik de movingheads ophangen in plaats van op de grond te laten staan.

De show begint met de kamelen die na twee rondjes in de piste de staltent alweer opzoeken. Er komen een aantal nummers met paarden voorbij die opzich wel oke zijn maar de paarden zien er niet al te best uit. De clowns komen met een aantal bekende maar wel leuke nummers in de pistes. De jongleur van het circus had z'n dag niet of is nog in opleiding regelmatig liet ie een steekje(balletje,kegel,ring) vallen. De jongleur komt ook als acrobaat te paard in de piste helaas kwam hij vrij hard ten val op de pisterand en ging hij daarna nog hangen aan de staart van het paard om een salto te maken. De andere nummers zijn vrij kort en nietecht flitsent. Na een goed half uur is er een pauze van 10 minuten en als we dan na ruim 20 minuten weer verder gaan is het na 40 minuten weer gedaan met de show. De finale dans ziet er opzich wel mooi en er worden mooie kostuums gedragen ookhier duikt de jongleur weer op nu als het Beest van Belle en het Beest. Het gebruik van twee pistes geeft eigenlijk geen extra toevoeging aan de show.

Foto's op het Circusweb Album
http://www.circusforum.nl/album/displa ... eshow=5000


Laatst gewijzigd door Guido op zo feb 22, 2009 10:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo okt 19, 2008 10:34 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 23, 2007 8:03 am
Berichten: 198
Locatie: Lier België
Guidoos ik kan alleen maar beamen wat je schrijft over Universal. Ik heb het circus ook bezocht en aangezien het er langs de buitenkant heel goed uitziet waren mijn verwachtingen voor het programma tamelijk hoog. Zware teleurstelling!! Ik heb al heel veel circus gezien, grote en kleine, maar dit was veruit het slechtste wat ik ooit zag!
Misschien contracteren ze in Spanje meer artiesten en was het te duur om ze mee te brengen naar België, ik ken de reden niet, maar dit vreselijke spektakel zorgt er weer maar eens voor dat er een pak minder mensen in België nog naar een circus zullen gaan. Veel te dure inkomprijzen, geen loge alhoewel je daar wel voor betaald en vreselijk slechte acts. De paarden zagen er idd heel slecht uit, zonder uitzondering allemaal veel te mager en enkele waren zeer zwak, ik heb twee paarden gewoon letterlijk omver zien vallen, nooit meegemaakt.
Enige pluspunt aan dit circus was het verzorgde wagenpark en mooie tent, wat mijn trip naar Leuven toch enigszins goedmaakte.
Weet trouwens iemand hoe dit circus in België terechtgekomen is?


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma okt 20, 2008 7:39 pm 
Offline

Lid geworden op: vr okt 05, 2007 10:00 pm
Berichten: 52
Locatie: BELGIUM
Zoals gezegd ging ik met Guido mee naar Leuven. Ook ik kan alleen maar beamen dat de voorstelling zwaar tegenviel. Van buitenaf gezien ziet er circus er vrij goed uit, met veel mooie vrachtwagens. Wanneer ik echter de (zeer donkere) staltent wou binnengaan om de paarden te bekijken, werd mij in het Spaans duidelijk gemaakt dat ik niet welkom was.

De show zelf viel inderdaad zwaar tegen. Zoals gezegd; zwakke nummers, zeer magere paarden, slechte presentatie, slecht geluid, en met een 15tal moving spots kan je veel mooiere effecten creëeren als je er geen 10 op de grond zou zetten. De prijzen waren vreselijk hoog, zeker als je weet dat er amper verschil was in de plaatsen. Tenslotte nog iets over het programmaboekje; een leuk fotoboekje van 5euro met een tiental pagina's. Ter vergelijking; het zeer mooie afgewerkte programmaboekje van Herman Renz kost dit jaar ook 5euro en heeft 40(?) 50(?) of meer (?) pagina's...


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma okt 20, 2008 8:59 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Het wagenmateriaal is niet slecht maar nog een vraagje die ik gisteren vergat te stellen:
Is het programma in het nederlands,engels of welke taal anders?

Wij kregen gisteren ook te horen dat ze langer proberen te blijven in o.a. Nederland.... maar of dat zal gaan gebeuren?????


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma okt 20, 2008 9:22 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
De spreekstalmeester praat Nederlands, Spaans, Engels, Duits door elkaar. Zoveel werd er niet gesproken trouwens.

Tijdens de nummers riep de spreekstalmeester voortdurend: Fantastichhhh en Formidabelllll beetje tot ergenis aan toe.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di okt 21, 2008 7:14 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Dit circus ziet er aan de buitenkant echt goed uit, maar zoals jullie schrijven is het programma niet zo als het moet zijn. Ook nog dure entreeprijzen. Waar ik me echt zorgen over maak zijn de berichten, als dat de paarden er slecht uitzien, dit zou dan weer koren op de molen zijn voor de dierenactivisten.
Mogelijk dat circusvrienden in Belgie dit eens zouden willen gaan aankaarten bij de gemeenten waar dit circus eventueel nog naar toe zal gaan.
En Martijn ik heb helaas ook de geruchten gehoord, dat men volgend jaar in Nederland op tournee zou willen gaan, het is niet te hopen!
Er reizen in Nederland al zoveel circussen en datzelfde geldt eigenlijk ook voor Belgie.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr okt 24, 2008 7:06 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Bekijk het eens positief, jongens!

Dit circus betekent een nieuw gezicht in het verder o zo bekende Belgische/ Nederlandse circuslandschap.

Een traditioneel circus met veel paardennummers, mooie kostuums en een mooie finale.

Ik vind het zeer ongepast voor wat zich noemt circusvrienden om te proberen een nieuw circus tegen te houden!

Elk circus heeft zo zijn sterke en zwakke kanten.

Dat veel van de paarden mager zijn, zie ik helaas ook op de foto's. Ook ik betreur dit! Maar vergeet niet dat toen Alberto Althoff zijn eigen paarden nog had hier ook een heel mager exemplaar bij liep wat ziek was. (Waar Alberto nooit een dierenarts bij haalde! Zelfs niet op aandringen van zijn eigen vrouw Katarzyna.)

Circus Universal in Nederland boycotten is een typisch voorbeeld van nimby (Not In MY Back Yard) politiek. Hier worden de paarden zeker niet beter van!

Wel goed zou het zijn om dierenartsen, dierenbescherming of inspectie eens langs dit circus te sturen! Daar hebben de dieren mogelijk wel baat bij!

Dat dierenactivisten extra gaan zeuren door magere paarden geloof ik niet. Dierenactivisten hebben altijd wel wat te zeuren, En zijn bovendien zowieso tegen alle dieren in het circus. Die lui stem je dus toch nooit tevreden!

Dat het programmaboek van Herman Renz meer pagina's heeft en dus relatief veel goedkoper is, is mogelijk doordat er bij Herman Renz volop geadverteerd wordt door talloze sponsors!

Circus Universal is wat mij betreft welkom!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr okt 24, 2008 8:40 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 23, 2007 8:03 am
Berichten: 198
Locatie: Lier België
Sylvio, ik weet niet hoe goed je bekend bent met de situatie in België? Ik kan zeggen dat ik dat wel ben. Het is geen grote stoef zoals we dat hier zeggen. België is geen circusland meer zoals Nederland, Duitsland of Frankrijk. De bezoekersaantallen zijn hier heel laag. Wat komt een Spaans circus hier zoeken? Het grote geld? Ik denk het niet. Integendeel, de weinige bezoekers die "onze" circussen (Wiener, RM Malter, Bouglione en voorlopig nog Monelly) moeten delen, die komen ze afsnoepen. Verblinden met mooi materiaal en spectaculaire beloften waar niets van klopt. Er is gewoon geen plaats voor zo'n zaak hier. Laat gerust Krone een tournee maken, of American of zelfs Althoff in Gent nu, dit zijn zaken waardoor mensen misschien weer even de smaak te pakken krijgen omdat ze mooi circus gezien hebben. Kinderen vinden het weer fascinerend en zijn vlugger geneigd om ook de kleinere circussen te willen bezoeken. Ik verzeker u, na het zien van Universal is er geen enkel kind (laat staan ouders met een lege portemonee) die de eerstvolgende jaren nog naar een circus wil.
Dit kan het Belgische circus missen als kiespijn! Ik hoop dat ze snel terug uit het land verdwijnen en dat meen ik, ik vrees daarentegen dat dit niet het geval gaat zijn. Om de één of andere reden konden ze niet in Spanje blijven, God weet waarom. We hebben hier enkele jaren geleden nog een Oostenrijker 'op bezoek' gehad. De kranten stonden er vol van en ik kan u zeggen het ging echt niet om het mooie programma toen. De zonen zijn nu, zo'n tiental jaar later nog hier...


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Universal
BerichtGeplaatst: do jan 01, 2009 4:40 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Atze Lubach bracht het beste van dit circus naar voren tijdens zijn "Belgische tournee". De buitenkant dus. Het woord "kerstcircus" lijkt me volkomen misplaatst, op de foto's bespeur ik zelfs geen takje groen. Maar misschien kan iemand op dit forum vertellen wat er zich aan de binnenkant afspeelt?

http://www.circusforum.nl/album/displa ... eshow=5000

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di jan 06, 2009 10:09 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Nou, in Nederland moet je als buitenlands circus niet komen om geld te verdienen. Overigens werd de familie Heybeek al lastig gevallen met vragen over dit circus en of zij de schouders gaan zetten onder de toer van dit circus, maar ik heb uit goede bron vernomen dat ze er niet over piekeren. Een toer door Nederland doe je alleen maar als je wat te verliezen hebt, en dat zit er bij Universal niet in.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di jan 06, 2009 10:44 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Ik denk dat Belly Wien en Solero ook niet staan te juichen als dit Spaanse circus onder managment van Heybeek er nog bij komt.
De concurentie word al groter doordat Friewald menagerie circus een tour door Nederland wil maken en het succes van de kerstcircussen zal ongetwijfeld een grote aantrekkingskracht hebben op buitenlandse circussen.

Joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di jan 06, 2009 11:39 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Er liggen toch al aanvragen bij gemeentes van dit circus ik neem aan dat die ambtenaren hier niet om liegen maar ja we zulen zien ik ben benieuwd.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo jan 07, 2009 12:53 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
circus@achterhoek schreef:
Er liggen toch al aanvragen bij gemeentes van dit circus ik neem aan dat die ambtenaren hier niet om liegen maar ja we zulen zien ik ben benieuwd.


Ik mag hopen dat die ambtenaren eens een kijkje gaan nemen bij dit circus voordat ze een beslissing nemen.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo jan 07, 2009 7:26 am 
Offline

Lid geworden op: za dec 17, 2005 10:43 pm
Berichten: 291
Locatie: Brugge, België
Guidoos schreef:
circus@achterhoek schreef:
Er liggen toch al aanvragen bij gemeentes van dit circus ik neem aan dat die ambtenaren hier niet om liegen maar ja we zulen zien ik ben benieuwd.


Ik mag hopen dat die ambtenaren eens een kijkje gaan nemen bij dit circus voordat ze een beslissing nemen.


Van buiten af gezien is dit toch een proper circus? Wat wil je dan dat die ambtenaren zullen zien? Volgens mij zullen de gemeentes vereerd zijn dat een groot Spaans circus net hun gemeente wil bezoeken. Ze spelen het ook zo uit op hun aanvragen.

_________________
A day without a laugh is a wasted day... (C. Chaplin)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo jan 07, 2009 6:42 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Xavier schreef:
Guidoos schreef:
circus@achterhoek schreef:
Er liggen toch al aanvragen bij gemeentes van dit circus ik neem aan dat die ambtenaren hier niet om liegen maar ja we zulen zien ik ben benieuwd.


Ik mag hopen dat die ambtenaren eens een kijkje gaan nemen bij dit circus voordat ze een beslissing nemen.


Van buiten af gezien is dit toch een proper circus? Wat wil je dan dat die ambtenaren zullen zien? Volgens mij zullen de gemeentes vereerd zijn dat een groot Spaans circus net hun gemeente wil bezoeken. Ze spelen het ook zo uit op hun aanvragen.


Daar ben ik ook bang voor. Van buiten ziet het er allemaal mooi uit maar de show was zeer matig. Niet wat je zou verwachten van een "groot spaans Circus". Ik weet niet of jij de show gezien hebt? Misschien is er wat veranderd.


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 57 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.