Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 20, 2024 5:52 am

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Circus Salto Mortale
BerichtGeplaatst: ma jan 12, 2009 3:35 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
ik durf onderstaand nieuws bijna niet te brengen na het fopnieuws van Circus Valentino vorig jaar. Maar ik mag het jullie niet onthouden natuurlijk... Wie heeft de papieren editie in zijn/haar bezit?

Ondernemer richt circus 'Salto Mortale' op

Afbeelding

BEVERWIJK - ,,Zeer geëerd publiek, hier is: Alfons Borm.'' De oud-Beverwijker, tegenwoordig ondernemer in Zwaag geniet al enige bekendheid met zijn attracties, opblaasspeelgoed en decoraties. Nu heeft hij vergevorderde plannen voor een circus. Ontwerpen voor de tent en wagens van 'Salto Mortale' liggen er.

In 2012 zal het variétéspektakel langs de Noord- en Zuid-Hollandse dreven trekken. Het programma van het circus zal tien acts gaan bevatten. Geen wilde dieren, alleen paarden en zeeleeuwen. Aan de artiesten stelt Borm maar enkele, edoch keiharde eisen: ,,Ze moeten liefde voor hun vak en voor hun publiek uitstralen. Arrogantie, chagrijn? Verboden. Bij binnenkomst moet het een feestje zijn, bij het weggaan nog steeds clichés als 'Een mindere dag heeft iedereen wel eens', zijn bij Salto Mortale taboe. En ze kleden zich in 'mijn' kostuums. Niet alleen de act moet er goed uitzien. Hoe vaak zie je niet dat ze zich hullen in bij elkaar geraapte rommel of opgelapte gordijnstof?''

http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieu ... 239589.ece

Zie voor het complete verhaal de papieren editie van vrijdag

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Salto Mortale
BerichtGeplaatst: ma jan 12, 2009 6:28 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5418
Locatie: Belgie
Klinkt in ieder geval veelbelovend.

Daar zullen we nog van horen !


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Salto Mortale
BerichtGeplaatst: ma jan 12, 2009 6:56 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Zoals het in de krant staat wens ik deze goede man erg veel succes ik hoop dat die weet waar die aan begint. Het is zo makkelijk om te zeggen ik begin een circus maar dan................................. alle voorbereidingen en alles wat er aan gerompslomp bij komt hoopt dat die zich er ter dege bewust van is anders zie ik hem na een maand met het hele circus ergens langs van de weg staan om circus te vieren.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Salto Mortale
BerichtGeplaatst: di jan 13, 2009 6:56 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Er heeft ook al eens eerder en ik geloof eind jaren zestig/begin jaren zeventig korststondig een circus door Nederland gereisd met ook de naam Salto Mortale, door wanbeleid is dit circus al na een maand of drie gestrand in Harlingen en werd dit circus opgeheven. Ik heb dit circus toen nog bezocht in Oosterwolde en met de show was niks mis, met roofdieren, paarden, clowns, luchtacrobatiek etc. en als spreekstalmeester fungeerde wijlen collega van de Circusnieuwsbrief Jan Kwant, welke na dit kortstondige avontuur weer naar zijn vm. werkgever Toni Boltini terug ging.
Ik hoop dat het nieuwe circus Salto Mortale wel succes zal gaan oogsten, ik wens ze in iedergeval veel succes.
Het Circus Salto Mortale welke ik bedoel heeft kort in 1975 gereisd, dit circus stond onder directie van H. v/d. Vegt Sr, de vader van Nol v/d. Vegt welke toen reisde met het Circus Renz.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Laatst gewijzigd door max op zo feb 01, 2009 1:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Salto Mortale
BerichtGeplaatst: wo jan 14, 2009 12:38 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Jan Jimmink van de Beverwijkse Circusvrienden stuurde me het complete krantenartikel op. Bij dezen de ingescande versie:

Afbeelding

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Salto Mortale
BerichtGeplaatst: wo jan 14, 2009 5:56 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
De man lijkt me een doordouwer die niet zo snel de moed laat zakken, we zullen er wel meer van horen. Een frisse kijk heeft hij zeker.
Ik denk niet dat hij met Herman Renz wil concurreren, die normaal de grote plaatsen aandoet. Salto Mortale wil op zijn gemak door de provincie sjokken, dat heeft wel iets, zo'n langzame tractorkaravaan over landwegen en door dorpen. Geeft meer bekijks dan de nachtelijke verdwijn- en verschijntrucs van de bestaande circussen.
Doe een plakkaat met de volgende standplaats op de wagens, rijd een extra rondje door het dorp en iedereen weet dat het circus er aan komt.
En tractoren mogen door iedereen boven 16 jaar bestuurd worden en zijn niet bang voor een modderveldje.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Salto Mortale
BerichtGeplaatst: do jan 15, 2009 1:56 am 
Voor ons is het afwachten maar ook afvragen 'zitten wij als liefhebbers hierop te wachten'? Voegt het iets toe, of is het uiteindelijk alleen maar weer concurrentie voor de al bestaande bedrijven. Nederland is groot, maar niet zo groot als je denkt.


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.