ik durf onderstaand nieuws bijna niet te brengen na het fopnieuws van Circus Valentino vorig jaar. Maar ik mag het jullie niet onthouden natuurlijk... Wie heeft de papieren editie in zijn/haar bezit?
Ondernemer richt circus 'Salto Mortale' op 
BEVERWIJK - ,,Zeer geëerd publiek, hier is: Alfons Borm.'' De oud-Beverwijker, tegenwoordig ondernemer in Zwaag geniet al enige bekendheid met zijn attracties, opblaasspeelgoed en decoraties. Nu heeft hij vergevorderde plannen voor een circus. Ontwerpen voor de tent en wagens van 'Salto Mortale' liggen er.
In 2012 zal het variétéspektakel langs de Noord- en Zuid-Hollandse dreven trekken. Het programma van het circus zal tien acts gaan bevatten. Geen wilde dieren, alleen paarden en zeeleeuwen. Aan de artiesten stelt Borm maar enkele, edoch keiharde eisen: ,,Ze moeten liefde voor hun vak en voor hun publiek uitstralen. Arrogantie, chagrijn? Verboden. Bij binnenkomst moet het een feestje zijn, bij het weggaan nog steeds clichés als 'Een mindere dag heeft iedereen wel eens', zijn bij Salto Mortale taboe. En ze kleden zich in 'mijn' kostuums. Niet alleen de act moet er goed uitzien. Hoe vaak zie je niet dat ze zich hullen in bij elkaar geraapte rommel of opgelapte gordijnstof?''
http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieu ... 239589.eceZie voor het complete verhaal de papieren editie van vrijdag