Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel ma mei 20, 2024 2:02 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 10:57 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Medeforummer DCV vroeg deze week nog naar foto's van winterkwartieren .... nou hier komen ze!


Belly wien

Belly Wien overwintert op het moment in Arnhem.
Van Sjack die regelmatig bij Belly Wien op bezoek gaat mocht ik enkele foto's ontvangen.

Je ziet onder andere een nieuwe grotere tijgerwagen, dat de dieren er binnen lekker warm bij staan en dat er druk voortgeplant wordt ;)

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Bedankt sjack!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 11:02 am 
kijk dat is altijd mooi kijkje achter de schermen
heb gezien dat het matriaal van althoff bijvoorbeeld bij een transport bedrijf in bergen op zoom staat langs de snelweg


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 3:56 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Leuke foto's, wat staan ze er lekker bij.
Een nieuwe tijgertrailer, wel toevallig als die afkomstig is van Universal Renz waar we het pas nog over hadden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 6:42 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7478
Locatie: Maassluis
Op dit punt werd de discussie onprettig. Het vervolg is verhuisd naar de besloten rubriek.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 8:40 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
Ziet er wel oké uit. Iemand enig idee of de leeuwen ook een grote kooi hadden om in te lopen?
En ligt die olifant nu aan de ketting? Indien dit zo is vind ik dat wel een jammerlijke zaak. De andere dierenverblijven zien er goed uit!
Bedankt voor de foto's. Altijd leuk, zo'n kijkje achter de schermen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 8:53 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Leeuwen????

Olifanten kunnen ook met een reden tijdelijk even aan de ketting staan, schoonmaken,wassen,nagels verzorgen.
Dan zet je ze even vast zodat ze niet steeds weglopen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 9:51 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
apirama schreef:
Ziet er wel oké uit. Iemand enig idee of de leeuwen ook een grote kooi hadden om in te lopen?
En ligt die olifant nu aan de ketting? Indien dit zo is vind ik dat wel een jammerlijke zaak. De andere dierenverblijven zien er goed uit!
Bedankt voor de foto's. Altijd leuk, zo'n kijkje achter de schermen.


Waarschijnlijk hebben de tijgers alleen de beschikking tot de binnenwagen. De open wagen die normaal gesproken als verlengstuk dient doet wordt momenteel opnieuw geschilderd, of is al klaar. Voor een buitenverblijf is daar weinig ruimte. In principe ook niet echt zorgwekkend, ze slapen toch heel de dag (zelf 2 weken mogen aanschouwen!)

ik betwijfel trouwens of de trailer van universal renz een blijver is, denk dat het tijdelijk onderkomen is omdat de eigen tijgerwagen ook wordt opgeknapt, zo te zien staat deze achter het giraffeverblijf binnen.

Keivn

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 10:09 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
MartijnH schreef:
Leeuwen????

Olifanten kunnen ook met een reden tijdelijk even aan de ketting staan, schoonmaken,wassen,nagels verzorgen.
Dan zet je ze even vast zodat ze niet steeds weglopen.

Ik bedoelde tijgers natuurlijk, mijn excuses, missen is menselijk hé :wink:
Uiteraard kunnen er trouwens redenen zijn waarom een olifant even aan de ketting moet, maar op deze foto is niet echt één van dergelijke zaken zichtbaar hé.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 10:22 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:34 am
Berichten: 436
Locatie: Yerseke
op de foto is totaal niet te zien of hij aan de ketting staat
het enige wat we zien is het gedeelte wat rond zijn been zit
maar ik zie geen ketting


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 10:35 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Wat Bas Roest zegt kan best kloppen, normaal zit er aan dat gele bandje dan een langere ketting die nergens op de foto te zien is.
Wie weet is dit alleen de band en waren de olifanten net klaar met hun wasbeurt toen sjack voorbij kwam , en ik weet dat de olifanten sjack goed kennen want hij heeft altijd lekkers voor ze bij. Dat heb ik in Reusel toen wel gezien hoe goed hij met die olifanten om kan gaan en hoe goed ze luisteren.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 10:48 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Zolang de ketting niet kort is en strak staat kan het geen kwaad om de olifant voor korte tijd aan de ketting te zetten. Voor de veiligheid van de verzorger is het soms noodzakelijk. En zoals Martijn schrijft: wellicht is het alleen maar het bandje. Want ziet iemand een ketting? Die al al lang weer los!

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 10:53 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7478
Locatie: Maassluis
Als je goed kijkt zie je dat de band losjes om de poot bungelt. Geen ketting dus.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 11:00 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ron_Mikkenie schreef:
Zolang de ketting niet kort is en strak staat kan het geen kwaad om de olifant voor korte tijd aan de ketting te zetten. Voor de veiligheid van de verzorger is het soms noodzakelijk. En zoals Martijn schrijft: wellicht is het alleen maar het bandje. Want ziet iemand een ketting? Die al al lang weer los!


psst ron het was bas die het schreef ;)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di feb 14, 2012 8:38 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Het geen we op de foto zien is een tuinslang en de ketting zit hierdoor heen. De tuinslang dient als bescherming voor de poot van de olifant. Het ziet er inderdaad na uit dat de olifant niet vast zit op dit moment maar kan best zo zijn dat er van te voren gewassen of iets dergelijks is.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di feb 14, 2012 5:05 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Wie wel eens vaker bij Belly Wien kwam heeft daar misschien wel eens kettinkjes gezien. Maar lang niet altijd. Soms moet dat wel om ze op de plaats te houden, zoals anderen ook al schreven. Die zijn bij René maar heel dun, misschien een centimeter. Dus niet olifantproof. Maar ze weten precies tot waar ze dan mogen gaan. En nooit strak. Want zo groot is dat kind op de foto nu ook weer niet. En pletten kan ook per ongeluk, dat moet je niet hebben.
En eindelijk heb ik pas die voortplantingsoefening ontdekt! Ik zocht bij de tijgers maar het bleken de lama's. Lijkt me leuk een jong lamaatje!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.