Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mei 09, 2024 3:04 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jun 29, 2012 4:24 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Circus Kastello van de familie Kaselowsky is zeer binnenkort, van donderdag 12 t/m zondag 15 juli 2012, te vinden op het Internationale Paardensportevenement CSI in het Twentse Geesteren.
Niet moeilijk te vinden, zo een groot evenement, en ook nog aan de Dorpsstraat, dat kan niet missen!
Het is voor de eerste keer dat het CSI ook een circus op het terrein heeft staan.
Speciaal daarvoor hebben kinderen t/m 14 jaar gratis entree, vast wel onder begeleiding.
Voor het circus moet wel gewoon entree worden betaald.

Het is niet voor het eerst dat een paardensportevenement tevens een circus op het terrein heeft staan.
Bij de internationale Power Horse Competitie in het Gelderse Duiven is dat al jaren het geval.
Juist of ook met de grotere circussen.
Onder meer Belly Wien, Renz Berlin, Humberto, Malford en de afgelopen keer in mei Freiwald's Menagerie waren er 'te gast'.
De bedoeling was een soort van kruisbestuiving tussen de paardenwereld en het circus.
Het resultaat was geen onverdeeld genoegen.
Alleen Kenay was meer dan te spreken over de riante ruimte die hij hier mocht bewandelen! Daar bestaan prachtige foto's van!

Ik denk niet dat ook maar 1 van bovengenoemde circussen met veel plezier terugdenkt aan de aanwezigheid in het Horsterpark.
Daar in Duiven heeft zelfs al het publiek gratis entree. Maar dat leidde niet tot volle tenten.
Op zich ook wel logisch, mensen die voor de paardensport komen, komen niet om op dezelfde tijd in een tent naar een circus te gaan zitten kijken, waar ze dan ook nog voor moeten betalen.
Betere zaken deden ter plaatse wel de rommelmarkt en de (kleine) kermis.
Maar dat is te vergelijken met een strodorp op een paardensportwedstrijd, waar ook van alles te koop is, al dan niet op paardengebied.
En waar, daar kan menig circus ook nog wat van leren, bij iedere kraam of stand gepind kan worden, al heel wat jaren!

De laatste keer bij Freiwald's was er meer mis. Posters en/of flyers waren verkeerd gedrukt en daardoor zo goed als onbruikbaar.
De voorstellingen gingen of niet door, of voor een handjevol publiek.
Van het circus op zich werd ik ook al niet zo heel vrolijk. Het terrein was volledig afgezet, je mocht er niet op. Dat ben ik wel anders gewend!
Je zou het ook niet in je hoofd halen, want toen ik er keek liep er een Doberman Pinscher los rond. Daar wordt ik nooit zo blij van...
En 1 olifant vind ik ook altijd maar behoorlijk zielig. Dat mag al niet bij paarden, laat staan bij olifanten... Kan het 1000 keer een filmster zijn...
En bij hen nooit dieren aan de wandel? Echt wel hoor, de zwarte eenden mochten gewoon van het terrein af! En toen iemand dat meldde kreeg hij te horen dat ze toch nooit wegliepen. Nou, dat geldt dus ook voor Kenay, waar dan wel weer ophef over wordt gemaakt.

Maar goed, misschien wil het met een wat kleiner circus wel beter op zo een evenement, dat zou best kunnen.
Tenslotte is daar de tent ook eerder gevuld!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jun 29, 2012 11:03 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Je Dwaalt heel ver af van je topictitel Circus Kastello , had dan een topic geopend en gerageerd met dat Kastello het ook gaat doen.
Een lokale winkelier heeft er al voor gezorgd dat 2 voorstellingen uitverkocht zijn.

exacte speeltijden hangen af van de drukte.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jun 30, 2012 12:10 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
En ons circusmeisje gaat wel weer heel kort door de bocht hoor!!

Misschien hebben die paardenliefhebbers die op zo'n wedstrijden hun paarden moeten berijden en verzorgen
wel helemaal geen tijd om naar het circus te gaan.
Of hebben ze genoeg paarden gezien.

En vind jij het abnormaal dat een circusterrein is afgezet en er een hond losloopt??
De meeste circussen NIET!!
hangt er echt wel vanaf waar je staat.
Maar in een grote stad als Amsterdam of Rotterdam kan je dat maar beter doen.
Of ze lopen van 's morgens vroeg tot 's nachts laat over je terrein: pestten de dieren, komen op je caravandeuren kloppen of jatten alles wat los of vast zit.
Zo af en toe hebben circusmensen ook nog eens behoefte aan een beetje rust.
En zelfs dan vinden mensen het nog nodig om over en onder omheiningen te kruipen en onnozel te komen doen.

Zo is het bijvoorbeeld erg gezellig als er drie opgeschoten jongeren om 6u30 's morgens wat heey olifaaaantjeeeeeuh komen brullen.
Of ze zo ergens om 1u 's nachts hun auto op of naast je terrein komen parkeren en vervolgens daar tot 's morgens gaan staan zuipen en lawaai maken en hun auto radio op z'n hardst gaan laten bonken!

Er zijn er die hun manieren weten te houden en beleefd vragen of ze even op het terrein mogen kijken, maar het merendeel loopt gewoon door en doet of ze er thuishoren
en ze lopen dan nog het liefst waar ze niet moeten zijn ook.

Vind jij het fijn dat ze bij jouw eens in de tuin komen rondlopen en daar dan je huisdieren wat lastigvallen of je spullen eens komen uittesten??
Een circuswaakhond is helaas bittere noodzaak!!!

En 1 olifant zielig:
Weet je wat een olifant kost en wat het is om dat beest te onderhouden.
Ja hoor vroeger had je Krone en Sarassani die 12 of zelfs meer olifanten hadden en Barnum en Bailey die er meer dan 20 hadden rondlopen.
Maar als een circus er nu drie of vier heeft dan is dat veel.
Adriana Folco bevoorbeeld doet een nummer met 1 olifant: baby
En dat is niet zielig hoor en de olifant zelf ook niet.

Het moet niet veel zijn hoor:
het is niet de kwantiteit maar de kwaliteit!!

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jun 30, 2012 3:03 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Zie je wel, overal verstand van en alles weet hij beter!

Het heeft dan ook geen enkele zin wat dan ook maar te gaan weerleggen.

In zijn eerste opmerking over die paardenliefhebbers is hij het, vast per ongeluk, zelfs met mij eens!
Dat moet wel een vergissing zijn!

En wat die ene olifant betreft: van dieren heeft hij dus ook al geen verstand.
Dat het houden van één enkele olifant voor een dier met een dergelijke intelligentie beneden alle peil is kan iedere dierenkenner, en zeker iemand die in die richting gestudeerd heeft, je zo maar vertellen.
De mooiste oplossing is trouwens niet die ene wegdoen, maar er voor vechten dat er (minstens) 1 bij komt!

Want uit eigen ervaring zal je moeten bevestigen dat die 3 bij Renz International het meer dan uitstekend naar hun zin hebben!
Maar nee, daar zal je ook wel weer wat op aan te merken hebben...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jun 30, 2012 3:14 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7477
Locatie: Maassluis
Sjongejonge, iemand wil hier het laatste woord hebben. (maar als het er op aan komt heb ik dat :twisted: )
Maar er zijn ook voorbeelden van "alleenstaande" olifanten, die geen soortgenoot naast zich dulden nadat hun "kuddegenoot" is overleden. Dat is volgens mij een meer voorkomende reden dan het dure voedsel, want dat argument heb ik nog niet eerder gehoord.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jun 30, 2012 3:17 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
MartijnH schreef:
Je Dwaalt heel ver af van je topictitel Circus Kastello


Ja hoor, het onderwerp was getiteld 'Circus Kastello 2012 - paardensport en circus'.
Volgens mij gaat mijn hele verhaal over dit onderwerp.
En ik eindigde met te hopen dat het met een kleiner circus mogelijk wel beter zou gaan.
Wat door jou wordt bevestigd!

Dat ik ook schreef dat de combinatie met grotere circussen tot nu toe niet goed uitpakte kun je ook zien als een waarschuwing voor de toekomst.
Ik weet heus wel dat die circussen niet op een advies van mij zitten te wachten.
Maar ik weet ook dat wat hier geschreven wordt wel vaak door hen of andere betrokkenen gelezen wordt.
En dan komt die waarschuwing misschien toch wel over...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jun 30, 2012 3:56 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di dec 29, 2009 1:37 pm
Berichten: 69
Locatie: Tiel
circusmeisje schreef:
Zie je wel, overal verstand van en alles weet hij beter!

Het heeft dan ook geen enkele zin wat dan ook maar te gaan weerleggen.

In zijn eerste opmerking over die paardenliefhebbers is hij het, vast per ongeluk, zelfs met mij eens!
Dat moet wel een vergissing zijn!

En wat die ene olifant betreft: van dieren heeft hij dus ook al geen verstand.
Dat het houden van één enkele olifant voor een dier met een dergelijke intelligentie beneden alle peil is kan iedere dierenkenner, en zeker iemand die in die richting gestudeerd heeft, je zo maar vertellen.
De mooiste oplossing is trouwens niet die ene wegdoen, maar er voor vechten dat er (minstens) 1 bij komt!

Want uit eigen ervaring zal je moeten bevestigen dat die 3 bij Renz International het meer dan uitstekend naar hun zin hebben!
Maar nee, daar zal je ook wel weer wat op aan te merken hebben...


Zeg circusmeisje, ik persoonlijk wordt die verdedigende houding van jou meer dan zat, en als een moderator je aanspreekt op het feit dat je Off Topic gaat reageer je ook nog eens meer dan respectloos en gaat vervolgens verder. Het lezen van het forum wordt een stuk minder prettig sinds de dag dat je die houding aan nam. Er zijn al genoeg mensen die vinden dat ze zo moeten reageren, misschien kun je de eer soms beter aan jezelf houden....

Nog even over eenzame olifanten, de aanschaf is natuurlijk niet alleen duur, maar na verloop van tijd kunnen olifanten ook agressief reageren als zij voorgesteld worden aan een nieuwe olifant.
In dierentuinen kan zoiets maanden duren waarbij ze gigantisch zware hekwerken van beton ertussen hebben staan ter veiligheid. Zo'n introductie is niet veilig te realiseren in het circus denk ik.

Ook is het voorstellen van andere olifanten een grote bron van stress en kan jaren in beslag nemen. Baby van Adriana Folco schijnt niet met andere olifanten te kunnen opschieten en wordt daarom alleen gehouden. De Familie Folco heeft meerdere olifanten dus zou het anders vast geregeld zijn....

_________________
www.circushondjes.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jun 30, 2012 5:47 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
Juist Pepito en heuvels hebben het punt van de olifant begrepen.
Het kan meerdere oorzaken hebben: niet iedereen kan 3 of meer olifanten houden

Maar als het voorcircusmeisje een must is is direct ieder circus dat dat niet heeft zielig.

ruikt een beetje naar discriminatie toch.

topic Kastello op een paardenevenement.

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.