polianta schreef:
De foto's zijn fabelachtig mooi. Groot compliment voor de fotograaf.
Was het daar maar bij gebleven. Dan plotseling post iemand een link naar een geluidmoment van een lokale omroep uit Leiden. Kennelijk horen wij daar Kevin als spreekstalmeester en dat doet hij werkelijk zeer goed! Maar dan het intervieuw met Marlon Zinnecker. Wat een tenenkrommende slechte antwoorden geeft deze man.
Het wordt de hoogste tijd dat circus Belly Wien volwassen wordt. Zij hebben zeer dringend een professionele persvoorlichter nodig a la Mathijs te Kiefte bij circus Herman Renz.
Zolang een man als Marlon Zinnecker het woord voert voor zijn circus en daarin duidelijk probeert te maken dat Belly Wien veel dieren heeft en daar erg goed voor zorgt, zal hij door weinigen serieus genomen worden. De man mist voldoende kennis van de Nederlandse taal. Dat kan zijn charme hebben maar niet meer in deze tijd wanneer je jouw bedrijf op deze wijze wil profileren.
Jammer dat zo'n mooi bedrijf zo amateuristisch geleid wordt. En dan een dame genaam Saskia die als vrijwilliger voor de jonge tijgertjes zorgt. Ik wordt daar als roofdiermens niet goed van.
Dit soort vrijwillegers zou een goed geleid circus in deze moeilijke tijden niet moeten willen inzetten.
Slechts professionals zouden met circusdieren moeten omgaan. Hiermee bewijst circus Belly Wien de anti circusdieren lobby weer een goede dienst. Hoe kun je nu verklaren dat je dieren goed verzorgd worden terwijl je amateurs/ vrijwilligers dit laat doen? Zou voer je toch geen bedrijf met zoveel dieren.
Ja ik weet dat dit topic over de mooie foto's gaat. Maar de zijsprongen van de overige lezers hebben mij doen besluiten te reageren zoals ik nu gedaan heb.
Begrijp mij goed ik vind Belly Wien een prachtig circus en ik vind het te gek dat zij zoveel dieren hebben. Ik kan daar erg van genieten. Maar mensen denk toch eens na en wordt wakker.
Durf ook eens feedback te geven naar een circus directie over hun bedrijfsvoering. Maar geef positief kritische feedback waar deze directie iets mee kan. Het gaat om het voortbestaan van hun bedrijf en het voortbestaan van het klassieke circus met dieren.
Het publiek is kritisch, de politiek ook en die hebben de macht en bevoegdheid het de circussen met dieren moeilijk te maken. Geef de anti circusdieren lobby geen kans.
Dan kan deze uitmuntende fotograaf nog vele jaren zijn bijzonder mooie foto's maken en tonen aan alle liefhebbers van het circus!
En beste Marlon ik heb zeer veel respect en bewondering voor jullie bedrijf, mocht je dit lezen of ter oren komen. Ik ben een bewonderaar maar een zeer ongeruste bewonderaar van jullie circus en van het klassieke circus in het algemeen.
Neem mijn advies ter harte het kan jullie bedrijf alleen maar ten goede komen.
Onvoorstelbaar, wat draaf je weer door!
Volgens mij doe je echt je best mij te overtreffen!
Want wat een geweldige reactie, en dat voor iemand die pretendeert veel van de circuswereld af te weten!
Weet je nog wel hoe dat gaat in de praktijk? Bij jullie natuurlijk nooit zo massaal als bij andere circussen. Maar toch....
Het circus staat in een grotere stad.
Van meet af aan, soms al tijdens de opbouw, komen daar journalisten van verschillende soorten media op af.
Schrijvende pers, een flink aantal fotografen, plaatselijke en regionale radio en tv.
Vaak komen die niet eens op afspraak, maar op goed geluk. Dat maakt het al heel wat lastiger.
Onmogelijk om die allemaal in de gaten te houden en er voor te zorgen dat die mensen met de juiste of beste persoon spreken.
Je noemt als voorbeeld de pr-man van Herman Renz. Doet het prima. Maar heeft echt ook maar één lichaam en kan onmogelijk overal tegelijk zijn.
Bovendien zal die vast niet zijn hele leven bij dit circus blijven, en dan moeten ze maar afwachten of ze zo iemand weer krijgen....
Beetje flauw om af te geven op het minder goede Nederlands van Marlon. Prins Bernhard deed het na een heel leven amper beter!
Bij een internationaal circus kun je dit verwachten.
Volgens jou moet je je daar tegen indekken.
Je weet heus wel dat ze dat bij Belly Wien een paar jaar geprobeerd hebben.
Soms werkte dat, ook wel eens niet.
Ook daartegen was hier op het forum kritiek, hij zou de boel teveel naar zijn hand zetten met diverse functies.
De praktijk leerde anders....
Nee, dan maar liever de directeur zelf voor de microfoon of camera.
Als dat al kan, ook die is wel eens niet aanwezig.
Lukt dat toch, zie de beelden van TV West (bij het onderwerp Belly Wien in Leiden), dan pakt hij uitgerekend dàt jonge tijgertje, wat helemaal niet zo mak is! Foutje.....
Makkelijk op te lossen door het dier bij z'n nekvel te pakkken (net als z'n moeder doet), maar dat wekt ook weer reacties op, ervaarde ik persoonlijk nog in Groningen!
Dan maar het hoofd dierenverzorging geïnterviewd? Wordt ook al lachen, krijg je antwoord in het Pools!
Nee, zo eenvoudig is het allemaal niet.
Je kunt voor van alles en nog wat wel een (duurbetaalde) functie bedenken, hoe dat in de praktijk uitpakt blijft evengoed afwachten.
Als 'roofdiermens' word je er niet goed van dat een vrijwilligster zich met de jonge tijgertjes bemoeit?
Volgens mij ben je alleen maar stinkend jaloers!
Kijk bij de foto's nog maar eens naar dat tijgertje vastgehouden door een andere vrijwilliger, verantwoordelijk voor zijn opvoeding.
Misschien kun jij dat schip met geld richting Belly Wien sturen zodat ze al die mensen kunnen inruilen voor professionals?
Kritische feedback geven waar dit circus iets mee kan? Laat me niet lachen!
Persoonlijk vind ik een van de mooiste en meest treffende foto's uit de tweede serie die van Marlon. Die tijdens de voorstelling op zondagmiddag in vol ornaat in de heftruck zit om binnen tien minuten alle paardenstallen op te laden!
Dat geeft pas een beeld van dit circus anno 2012!
Een tijd waarin er met zo mogelijk nog minder professionals nog harder gewerkt moet worden dan in de vorige eeuw!
Je hoeft niet bang te zijn dat Marlon dit leest op internet.
Zelfs daar doen ze niet aan, hoofdzakelijk vanwege tijdsgebrek.
O, schiet me nog één ding te binnen.
Nog niet zo lang geleden gaven ze bij een circus dat onder vuur lag tegenover diverse media daarover hun reactie.
In keurig Nederlands en door professionele medewerkers.
Kan niet zeggen dat het effect daarvan nu zoveel beter was dan hier bij Belly Wien....