Normaal meng ik mij niet in forum discussies maar kon het deze keer niet laten..
Didier schreef:
Hoewel er al enige correcties hebben plaatsgevonden plaats ik toch onverkort de door mij door een zeer serieuze circuskenner toegezonden aanmerkingen op het oorspronkelijke 'verhaal' van tobi.
Met enige vertraging vanwege verplichtingen elders......
1. In de tweede regel gaat het al fout: Bassie en Adriaan hebben nooit bij Herman Renz gewerkt. Wel bij zijn vader Arnold tot 1989. Herman is pas in 1991 op reis gegaan.
2. Waar komt de fantasie vandaan om Herman de schuld te geven van het breken met B&A. Adriaan was altijd nog regelmatig een graag geziene gast in het circus.
3. De naam was wettig gedeponeerd, Circus Herman Renz, eerst nog met de toevoeging ‘Junior'.
4. Die miljoenen had ik ook weggewerkt, als ze er waren geweest. Volgens mij heeft hij in de kasboeken gekeken......
Ik ben blij dat tobi weet hoe de vork in de steel zit, al adviseer ik hem voordat hij weer eens wat opschrijft, zich goed te informeren of anders niet zo’n kulverhaal te schrijven.
De schrijver geeft vervolgens nog een toelichting:
Ik kom al sinds 1968 bij de “Renzen/van der Vegt” over de vloer en heb in die jaren veel lief en leed gedeeld.
En na de dood van Herman en Diana hebben de andere families de boel willen redden.
Misschien niet op een goede manier maar ze stonden er voor om het circus te behouden.
Nu het spul gestrand is komen de gekste verhalen in de wereld.
En iedereen weet ineens hoe het in elkaar zit.....
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Leuke titel trouwens voor dit inderwerp: Als het net even anders was gegaan.
Maar wel een beetje een dooddoener, al is dat in dit verband geen leuke term.
Want als het net even anders was gegaan, ja dan was tobi er mogelijk niet geweest maar had een ander zaadje de zwemwedstrijd -ik schreef per ongeluk zwamwedstrijd....- gewonnen!
Of waren de trotse ouders heel erg blij geweest met een meisje....
tobi, or not tobi, thats is the question......
Deze serieuze circuskenner is niemand minder dan Dick Prins, deze circuskenner weet veel als het om Renz gaat maar zeker niet alles!. het had je gesierd Dick als je zelf je repliek hier had gezet in plaats van roddel en achterklap.
ten eerste "3. De naam was wettig gedeponeerd, Circus Herman Renz, eerst nog met de toevoeging ‘Junior'." Circus Herman Renz was niet gedeponeerd want Herman stond nog met de oude inschrijving van zijn vader, mijn oom Nol ingeschreven als "Circus Renz" en gebruikte zijn eigen "Handelsnaam" "Nederlands Nationaal Circus Herman Renz Junior" het Junior gedeelte is snel daarna verdwenen, pas na het overlijden van mijn neef Herman en Diana en na de overname is het pas als Merk gedeponeerd bij het BMB en ingeschreven bij kvk als een BV.
En Dick toen het nog niet gestrand was werd er al sinds 1997 de gekste indianen verhalen over onze geschiedenis de wereld in geholpen dan had je toen wat van moeten zeggen. Mijn hele familie geschiedenis is een van travestie gemaakt en volledig verkracht, het boek "De Lichtjes blijven Branden" uit 1997 over een Kulverhaal te spreken, daar was jij toch ook bij betrokken? is van begin tot eind een verhaal van en door fantasten, de familie van der Vegt die deze geschiedenis hebben geleefd werd niets gevraagd, natuurlijk niet dat kwam nou net niet uit, dan had het boek er wel even heel anders uit gezien, namelijk waarheidsgetrouw, maar ja mede gefinancierd door Circus Herman Renz (de slager keurt zijn eigen vlees wel) en dan nog maar eens over "1911" te zwijgen wat alleen maar verwijst naar het geboorte jaar van mijn opa Herman Sr en pas sinds 1974 door Ben Berdini in het programmaboekje is gezet, en Anno nu? tja nu na de Faillissement staat er opeens ANNO 1991 op en dat slechts 5 jaartjes na het "belachelijke" 100 jarig bestaan...... toch wel even opmerkelijk.
Wil ook even vermelden dat zonder Rob Ronday Circus Herman Renz nooit had geworden wat het is geworden toen Rob vertrok toen was het al ten dode opgeschreven.
tobi schreef:
U bent in mijn ogen een respectloos figuur. Zielig. Ik kan niet anders zeggen. U bent beledigend en stelselmatig bezig andere meningen af te zeiken. En dat voor een gedegradeerd journalist. 2002. Van politiek tot bijlage 50 plus Abraham en Saar. U slaat de spijker mis en weet er weinig van.
En Tobi Je bent zeer respectloos mens en hebt evenmin verstand van zaken, vast een puber in crisis die de verhaaltjes van horen zeggen heeft....
Meer heb ik hier niet over te zeggen....