apirama schreef:
Ik ben het voor een groot stuk eens met Maro. Er reizen helaas een aantal circussen rond die veel schade berokkenen aan de circusbranche. Ik kan persoonlijk evenveel genieten van grote als kleine circussen, zolang ik een verzorgde show krijg en ik de indruk heb waar voor mijn geld te krijgen. Kleinere circussen hebben soms zelfs een bepaalde charme waar de grotere versies niet altijd aan kunnen tippen. Ze moeten vooral waar maken wat ze zelf verkondigen. Slagen ze hierin, dan gaat het grote publiek tevreden naar huis, verspreiden ze positieve reclame, en zullen ze ook de volgende keer een ticketje kopen voor een voorstelling. Het grote probleem is dat de meeste mensen maar heel sporadisch een circus bezoeken, wanneer zo'n bezoek dan tegenvalt, zullen ze zich maar heel zelden aan een nieuwe poging wagen.
Ik begrijp Didier zeker wanneer hij zegt dat smaken verschillen, maar er toeren toch een aantal ondernemingen rond waarvan ik vrij zeker ben dat we er allemaal van overtuigd zijn dat ze een slechte zaak zijn voor de circuswereld.
Helemaal mee eens!