Leuk maar weer! Een inkijkje in de loop der jaren. Enige aanvulling, als ik zo vrij mag zijn. Wat ik mis bij de teloorgang van circussen in de jaren '70 is het toen algemeen geldende argument: de opkomst van de televisie. In latere jaren het feit dat er teveel andersoortige evenementen zouden worden georganiseerd, Ach, en zo is er altijd wel wat....
Uit je beschrijving kun je wel concluderen dat er in feite niets tot weinig veranderd is in de loop der jaren. Dat er sprake zal zijn van een stevige en solide toekomst -wat je ook veranderd of vernieuwd- is eveneens een utopie. Een tijd van komen en gaan, en dat zal zo blijven.
Wat de olifanten van Knie betreft was al eerder sprake van een deling tussen circus en (eigen) dierentuin. Nog altijd wordt ontkent dat het niet meer laten optreden een bewuste keuze of statement was: er overleden in korte tijd een paar dames zonder directe aanleiding. Waarop de directie besloot het resterende aantal in het speciaal gebouwde grote nieuwe dierentuinverblijf te laten. Jammer dat Krone niet over dezelfde mogelijkheid beschikt, want ik vrees dat het daar nooit meer goed komt.....
Ook in 2002 wist Nederland zich niet te kwalificeren voor het WK.
|