Citeer:
Kan het niet door de beugel omdat ik die circusprijs persoonlijk ter beschikking stel? Weet je hoeveel mensen er eigenlijk precies staan achter andere circusprijzen, bijvoorbeeld uitgereikt door de Circusvrienden, de gouden chapiteausleutel? Heb je daar ooit wel eens iets van een stemervaring meegemaakt, of wordt dat vastgesteld door een stel hotemetoten op een redactiekantoor... en bij afwezigheid van die hotemetoten door 1 en dezelfde hotemetoot? Ik heb me nooit afgevraagd uit hoeveel personen een jury bestond ie zo'n prijs uitreikte. Ik zou je bijvoorbeeld kunnen inlichten over de al beroemde Phillip Astley Trofee, of de Pieter Magito Trofee... nooit van gehoord... ook allemaal eenmansacties die succes hadden. Zelfs de website circusweb is een eenmansactie, en er is ook maar 1 persoon die wellicht de stekker ooit kan trekken uit Circuswereld. Er schijnt ook slechts maar 1 man verantwoordelijk zijn geweest voor de Tweede Wereldoorlog. De rest was meeloper.
Toch nog een reactie in het kader van 'De Leeuw draaft door'.
Het is jammer dat u met enige regelmaat snel en slecht leest en al evenmin onthoudt wat ik ooit over deze prijs of prijzen in het algemeen schreef.
Want wie de prijs beschikbaar stelt verdient in mijn ogen een lintje.
Het enige waar ik bezwaar tegen maak is de wijze waarop gestemd werd en wordt. Daardoor is het geen verkiezing door het circuspubliek terwijl die indruk wel steevast wordt gewekt.
Dat u vervolgens uitgebreid verhaalt over andere circusprijzen die mogelijk ook niet deugen is geen enkele rechtvaardiging voor uw prijs, in wat voor opzicht dan ook. Dit klinkt dan ook meer als: 'die andere prijzen kloppen niet, waarom zou die van mij dat dan wel moeten doen...'
Met die zin over het ontstaan van de Tweede Wereldoorlog bewijst u totaal niet over ook maar de minste historische kennis op dit gebied te beschikken.
Dan heeft u het over mijn slechte jeugd.
Kennelijk heeft u een roemrijke carrière als psychoanalyticus gemist want ik vind het bijzonder knap dat u, en ook nog met enige regelmaat, tot deze conclusie komt.
Temeer daar ik mij daar zelf niet van bewust ben en ook niets van herinner. Integendeel zelfs!
Het lijkt er eerder op dat u persoonlijke ervaringen op anderen, en in dit geval op mij, projecteert.
Voor de volledigheid kan ik u in dit verband nog meedelen dat ik in mijn jeugd ook nooit misbruikt ben, in ieder geval niet tegen mijn wil.
Tot slot, en dan wil ik er het liefst niet meer over nadenken, nog iets over die nominaties en dan met name de te volgen handelswijze.
Het eerste jaar waren die niet nodig, en kon iedere circusartiest 'gewoon' meedoen. Zo stond bijvoorbeeld Tom Dieck op de kandidatenlijst.
Op het moment dat bekend werd dat het circus waar hij werkzaam was daar geen medewerking aan wilde verlenen werd hij in uw ogen op slag kansloos.
Niet omdat hij geen geweldig nummer had of heel veel bezoekers en circusliefhebbers hem zouden willen verkiezen, maar omdat op dat moment uw 'Moment of Glory' -de prijsuitreiking- in gevaar kwam!
Want geen medewerking betekende geen prijsuitreiking, simpel gezegd!
Bij Magic leverde dat uiteraard geen enkel probleem op.....
Het tweede jaar werd het al wat lastiger.
De prijs ging naar artiesten van Circus Renz Berlin. Met een uitstekende act. Maar vooral omdat ze daar uitstekend konden netwerken, ik schreef het al eerder. Ja, en toen had u weinig keus.....
Weet u nog wel hoe u een half jaar eerder over ditzelfde circus dacht en schreef? Ik heb uw uiteenzetting bewaard hoor, maar zal hem hier niet bijzetten.
Voor de circuswereld in zijn algemeen werd die tweede editie en de ontknoping daarvan daardoor een regelrechte overwinning!
(Nee hoor, als dom meisje begrijp ik er helemaal niets van.
En gelukkig lezen de politieke beleidsmakers uw Eindhovense bijdragen niet........)