Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 11:51 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr mei 24, 2019 5:24 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het was mijn eerste keer op het toch wel aardig bekende Limvioveld in Amersfoort.
Aan de Dr. Abraham Kuijperlaan in het lommerrijke Bergkwartier.
Menig groot circus stond hier al eerder.......
Een prachtig natuurlijk terrein, een genot voor mens en met name dier. Veel gras en bomen, zeer geschikt.
Geen enkel nadeel? Zeker wel, het terrein is niet geheel vlak. Wat lastig is met de opbouw, maar zeker ook tijdens de voorstelling.
Vertelde mij een ingewijde uit eigen ervaring.

Maar wat een tent! Die loeigrote ex van Cirque Romane Ritz uit Frankrijk, alleen die is de reis al waard!
Oogt kolossaal van buiten -diverse kinderen vergeleken hem al met een achtbaan vanwege de grote bogen- maar van binnen uiterst sfeervol en intiem.
Drie rijen stoelen met zachte kussens (loge en stalles) en twee tribunes met eveneens zachte bekleding maar zonder rugleuning.
Tenzij de achterste rij uiteraard, ik ken mijn plekjes.....

Ook hier was het woensdag feest. De jongste circusdirectrice van Europa Steffie was kort voor de voorstelling 'even' op en neer naar Tiel getogen teneinde (eindelijk?) haar vrachtwagenrijbewijs te halen!
En ja hoor, geslaagd dus!
Tijd om even op de koffie te gaan bij Renz International -dat daar tezelfdertijd op de Waalkade staat- had er niet ingezeten.....
Want de tribunebekleding was nog niet helemaal af, en dat hoort toch wel voor een première!
Een klein beetje alles in de war, maar niet ernstig, want de zon scheen en de (loge)stoelen stonden al te wachten in het restauratiedeel.
Bovendien heel wat dieren te bekijken, waaronder een zwerm loslopende dwergeitjes (nee, niet afkomstig van Bossle) met heel wat jongen.
Schuilden voor de zon onder de woonwagens en graasden als kippen over het hele terrein, tot aan de weg toe!

Het is opmerkelijk hoe snel dit jonge stel -met als ik het goed heb begrepen het maximale aantal van drie koters- zich een weg baant in circusland.
Was ik dus in feite zelfs een dag te vroeg, want 'morgen' zouden zowel de kassawagen als de restauratiewagen geheel en al in de juiste kleuren en afbeeldingen worden gebracht.
Nog maar eens gaan kijken dus......

Lekker veel dieren. Friezen als opening, een uitstekend steigerpaard -maar niet van de jongste maar daardoor zeer ervaren-, shetlanders in vrijheidsdressuur, evenals de combinatie lama's met minikoetjes.
Relatief nieuw zijn de kamelen. Een mannetje en een vrouwtje, dat belooft dus voor de toekomst...
Daarvoor nu nog iets te jong, ze zijn pas vorig jaar geboren. Maar in de piste deden ze het prima!

Clowns wisselen zich in dit circus af. Ik las over een vaste clown met een gebroken voet, en zag iemand die aan die omschrijving zou kunnen voldoen.
Daarvoor nu een andere 'invaller' die het trouwens goed deed. Terwijl het eigenlijk zijn vak niet was, verklapte hij me na afloop.
Het was de man (Dave?) van het meer dan uitstekende hondennummer en ik zag hem eerder bij Circus Salto.
Een grote rij gewillige honden in alle soorten en maten. Met als topper een grijze die zelfs kon applaudisseren en high-fiven als de beste!

De directrice zorgt persoonlijk voor een waar verkleedfestijn! Ik raakte de tel kwijt.....
Maar het stralend middelpunt is ze zeker! (En dat voor een ´burgermeisje' ....... O nee, die grap zouden we niet meer maken.......)
'Alles geleerd van haar schoonmoeder', meldde die lachend maar met gepaste trots een paar dagen eerder in Norg!

En voor de rest? Ga gerust zelf kijken in Amersfoort (of elders), het is de moeite waard!
Amersfoort is naar verwachting de meest noordelijke plaats van deze tournee, hoger komen ze niet!
Dus zeer geschikt voor mIddenlanders en meer noordelijken!

Drie koters, ik schreef het al. Twee meisjes en een jongen. Die tamelijk veel op zijn vader lijkt....
Het oudste meisje van vijf doet de hoelahoep al zeer volleerd. Met, zoals het hoort, een paar keer mis en dan wel goed!
Goed ook met veeeeel hoeps, en dat wel in één keer! Vertederend hoe zij de gunst van het publiek weet te veroveren...... Zeer charmant!
De middelste treed nog niet op, de jongste mag laten zien hoe sterk papa is.

Afbeelding

Afbeelding

Van een tevreden bezoekster (foto's gemaakt in Fijnaart -denk ik- want in een andere tent):

Afbeelding

Sterke man(nen) in actie:

Afbeelding

Afbeelding
Directrice Steffie Rutten stond geroutineerd de pers te woord ten tijde van de 'vrijgelaten' dieren in Hendrik-Ido-Ambacht.
En nu dus bevorderd tot Truckster-1e-klas!


Laatst gewijzigd door Didier op za mei 25, 2019 3:31 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mei 25, 2019 3:29 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Nagekomen mededeling: Wil je hogerop in het circus dan is dit je kans!

De charmante directrice van dit circus liet mij weten nog op zoek te zijn naar enkele artiesten.
Daarbij zou het mogelijk gaan om luchtnummers. Want die hebben ze nu (nog) niet, terwijl de hoge tent zich daar wel prima voor leent!
Dus beheers je een mooie act en wil je letterlijk en figuurlijk hogerop in het circus, aarzel dan niet en neem contact op.
Op de site vindt u onder 'contact' het telefoonnummer en e-mailadres: https://www.circus-bolalou.nl/contact
Het kan ook via facebook: https://www.facebook.com/CircusBolalou/

Of kom gewoon even langs, dat is wel zo gezellig!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mei 29, 2019 5:33 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Zie ook: viewtopic.php?f=30&t=9525


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 31, 2019 4:34 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Een spellingsdeskundige vond de door mij verstopte fout in het eerste bericht hierboven.
Er staat ergens:

waaronder een zwerm loslopende dwergeitjes

En dat kan natuurlijk niet, zelfs niet in het circus van de onbegrensde mogelijkheden!
Want dwergeitjes kunnen helemaal niet lopen, laat staan los-, en bovendien ligt Pasen alweer geruime tijd achter ons!

Goed gevonden, speurneus!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.