Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 11:33 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo dec 22, 2019 2:18 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Afbeelding

Op een andere locatie: in het sfeervolle Bibliotheektheater van de centrale bibliotheek aan de Hoogstraat.

Van dinsdag 24 t/m zondag 29 december, behalve op de premièredag met meerdere voorstellingen per dag.

Maar haast u: er zijn er al diverse uitverkocht!
Zoals (op dit moment) de avondvoorstellingen op 26 en 27 december en de matinee op de slotdag.
Wanneer er tv-opnames plaats zullen vinden.

De site: https://wintervariete.nl/

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog spannend genoeg allemaal! Tobit en Jasmijn hebben net drie maanden op een cruiseschip gewerkt (zij dus ook al!) en keerden terug in Nice.
Daarvandaan zouden ze naar Rotterdam vliegen om op tijd te zijn voor de repetities.
Door weersomstandigheden werd de vlucht echter geannuleerd, de eerstvolgende was pas maandag (en dus te laat!) waarop het duo per bus (!) de reis
moest maken! Ze zijn onderweg, en nu maar duimen dat het lukt!

Afbeelding

Vanmorgen vroeg kwamen ze aan in Leverkusen waar een auto klaar stond om hen als een speer naar Rotjeknor te brengen!
Het lijkt dus te gaan lukken!

Afbeelding

Nog een leuke actie voor plaatselijken:

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 23, 2019 11:20 am 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Met dit jaar de volgende acts/artiesten:

Tobit & Jasmijn - eenwielerduet
Ole Moukkeole - cyrwheel / whip cracking
Jasmijn Rubingh - paaldansen
Stephan Masur - bellenblazer / schaduwspeler
Tobit van Vliet - acrobatiek
David Severins - jongleur
Dave van der Wal - gastheer / zanger

Ik kan me voorstellen dat je rond deze tijd sneller naar de grote tenten en zalen gaat (die zijn tenslotte minder vaak in NL te zien de rest van het jaar) maar net als Zanzara in Amsterdam is het een fijne aanvulling en variatie op de rest van je kerstcircustournee. Heerlijk om uit te kateren op een kerstochtend of een avondje Rotterdam goed te beginnen. Natuurlijk ook goed te combineren met het Kerstcircus Ahoy, Rotterdam is tenslotte een Circusstad! Aanrader dus..


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 23, 2019 2:29 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Zo goed als helemaal mee eens, alleen de vergelijking met Zanzara ontgaat me volledig!
Dat is toch van een heel andere orde!
Kan me vergissen, maar denk haast dat je daar nog nooit bent geweest......


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 23, 2019 3:29 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Dat ik er nog nooit geweest ben klopt, niet omdat het me niet heel leuk lijkt maar omdat mijn mogelijkheden tot bezoeken van kerstcircussen eindig zijn. Met de vergelijking bedoel ik 'dat het allebei klein' (in vergelijking tot veel andere bijzondere kerstcircussen) en een beetje alternatief circus (of Circustheater, variété, waar men zich goed bij voelt) is, dat ook alleen met kerst te zien is.

En ik bedoel ook dat het allebei shows zijn waarvan ik me best kan voorstellen dat ze niet de allerhoogste prioriteit hebben om te bezoeken door circusliefhebbers. Want als je naar het Nederlandse circuslandschap kijkt is klassiek circus van de hoogste klasse toch alleen rond de kerst te zien. Maximum, de Renzen en anderen brengen het hele jaar door ook mooi circus, maar grote tenten of theaters met programma's als je nu ziet in Eindhoven, Ahoy, Carré, Apeldoorn, Haarlem, Utrecht, etc. zie je alleen nu. En circus in de categorie kleinschalig, alternatief, gezellige, grappig en origineel kan je het hele jaar wel zien. Denk aan Magic, een gezellig familiecircus, Circolo, Circusstad en ander 'nieuw' circus. Zanzara en het Wintervariete zijn daardoor niet vervangbaar, maar brengen voor mij wel een enigszins vervangbare circusbelevenis.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 23, 2019 4:14 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Je relaas onderstreept alleen maar waardoor Zanzara zo uniek is: uitsluitend in de Kerstperiode te zien en niet te vergelijken met wat voor ander circus dan ook!
Ga eerst maar eens kijken, dan weet je waarover je het hebt!
De vergelijking met wat voor circus dan ook is zelfs ronduit beledigend!

Het is, zoals ik al eerder schreef, juist precies andersom: de acts van zo goed als alle kerstcircussen kun je met enige moeite het hele jaar door wel zien, hetgeen voor Zanzara absoluut niet geldt!

Zo, dat was wel weer voldoende reclame!
Maar ik meen het echt, hoor!

Gelukkig ben ik er eerder al wel in geslaagd rasechte circusliefhebbers van mijn gelijk te overtuigen, onder meer door ze uit te nodigen en mee te nemen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 23, 2019 4:50 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Weliswaar off-topic, maar Zanzara is geen circusvoorstelling, maar een belevenis...
Als je de tent binnengaat voelt het als een warm bad, als je de tent uit komt heb je buikpijn van het lachen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 23, 2019 5:20 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Toegegeven, het werd wel hoog tijd, maar eindelijk mag ik 2e Kerstdag weer eens in bad....!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.