Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 5:08 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di sep 01, 2020 9:12 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Lees op circusweb dat de Duursma groep in Dordrecht een Kerstcircus gaat presenteren. Een lokale site heeft dit bericht van circusweb overgenomen maar heb hier in de lokale media nog niets over vernomen. Zou mooi zijn als de traditie, 1989 - 2014 familie Teutenberg en 2015 Renz-International, van een kerstcircus in mijn woonplaats hersteld zou worden. Maar het is even afwachten op verdere berichtgeving.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Dordrecht
BerichtGeplaatst: di sep 01, 2020 3:12 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dat plaatselijke nieuws is er inmiddels wel. Dordrecht.net meldt ons, gebaseerd op Circusweb en met een antieke foto van Royal: https://www.dordrecht.net/nieuws/circus ... 2020-08-31

Afbeelding

"Kerstcircus Dordrecht komt terug onder vleugels van de Duursma groep"

DORDRECHT - Volgens de redactie van CIRCUSWEB komt er een kerstcircus terug in Dordrecht.
Vandaag is de opdracht gegeven om daarvoor op internet al ruimte te maken, aldus de site.

Dordrecht zou de derde plaats zijn volgens de circussite onder de vlag van de Duursmagroep.

De familie Teutenberg verzorgde tussen 1989 en 2014 een circus in de stad.
Dat bouwde bekendheid op onder de naam circus ROYAL. De familie wist op allerlei manieren ook het nieuws te halen.
Begin 2014 werd de handdoek in de ring gegooid en haalde de familie ook uitgebreid pagina 5 van de Telegraaf.
Journalist Sebastian Schramm tekende het einde door schulden op.

Daarna deed circus Renz Dordt aan.
De verwachting is volgens de website dat de Laan van Europa de plek wordt voor het nieuwe kerstcircus.

Deze locatie ligt in het zicht bijna van de N3 en de A16.

De familie Teutenberg had het circusbloed door de aderen stromen.
In het verleden werd in elk geval wel samengewerkt Dagblad De Dordtenaar, want de toenmalige hoofdredacteur Hans Kerstiens was een circusliefhebber en -kenner.

Zonder discussie en zonder incidenten verliep de wintertijd rond het circus in Dordt nooit, dus er was altijd over te schrijven vanaf 1989.

Het nieuwe plan voor een wintercircus komt uit een duidelijk andere hoek.

Duursma groep
De Duursmagroep meldt op de eigen website:

Het organiseren van een kermis is een complexe zaak. De kermisorganisator moet de attractieve waarde en technische mogelijkheden van de diverse attracties tot in detail kennen.
Bovendien zijn bij dit proces een groot aantal partijen betrokken, die op basis van hun deskundigheid, verschillende belangen behartigen.
Dit vereist weer een behoorlijk organisatorisch vermogen.

De directie van Duursma Kermisorganisatie heeft er in het verleden bewust voor gekozen om geen eigen attracties te exploiteren maar zich volledig toe te leggen op het onafhankelijk, efficiënt en effectief organiseren en begeleiden van kermissen.
In Nederland zijn dat er op dit moment ruim 60 per jaar.

Door het grote aantal kermissen, dat door ons bedrijf wordt georganiseerd en begeleid, is bovendien de inkoop van diverse diensten beter gestroomlijnd en kunnen afspraken met opdrachtgevers en individuele kermisexploitanten sneller en efficiënter worden gemaakt, gecontroleerd en nagekomen.

Ons bedrijf beheerst en begeleidt dan ook alle facetten van het proces.
Bovendien gebeurt dit in alle openheid, zorgvuldig en met respect voor de belangen van alle betrokken partijen.
Van het opstellen van de verpachtingsadvertentie, de aanwezigheid bij opbouw, exploitatie en afbouw van de kermissen, tot het doorspreken en afhandelen van de eindafrekening.



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De site van het aankomende circus meldt ons: https://kerstcircus-dordrecht.nl/

Kerstcircus
Dordecht

De website van Kerstcircus Dordecht is in ontwikkeling

Binnenkort kunt u hier meer informatie vinden


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Een persoonlijke noot:

Het zoeken naar andere speelplaatsen voor een Kerstcircus door de Duursma Groep is niet nieuw.
Eerder vielen al de namen van andere plaatsen waar men serieus mee bezig was.
Dit soort circussen is kennelijk nog altijd een goed verdienmodel, en helemaal wanneer sommige andere (van naam) dit keer door de coronaproblematiek niet door gaan.
U weet nog wel: de een zijn dood.......
Als circusliefhebber geldt uiteraard: 'hoe meer hoe beter'!
Wat echter opvalt bij de 'Duursma-circussen' is de soms wel erg snelle doorstroming van medewerkers, en dan met name op organisatieniveau.
Denk maar eens aan al die 'toppers' die bijvoorbeeld in Haarlem -sinds men daar actief is- de kar hielpen trekken!
Bijna jaarlijks was daar sprake van 'verversing', en dat zal ongetwijfeld met de financiële afwikkeling te maken hebben gehad.
Desondanks: gespannen wachten we af......


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Dordrecht
BerichtGeplaatst: do sep 03, 2020 8:13 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
De site is inmiddels in de lucht...

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Dordrecht
BerichtGeplaatst: vr sep 04, 2020 4:15 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
En die vindt u dus hier: https://kerstcircus-dordrecht.nl/

En die leert ons dat er een samenwerking gaat plaatsvinden met Circus Renz Berlin.
Althans wat artiesten en waarschijnlijk ook de dieren betreft. Die laatste staan nog niet vermeld, de eersten (deels) al wel.

Afbeelding
BERNHARD RENZ Jr.
Prachtige paardenact


Afbeelding
LAILA RENZ
Ringenact


Verder worden Alex de Brandweerman, Duo Infinitum en Crazy Wilson genoemd.

Alles op de site staat er nog niet of werkt nog niet naar behoren.
Zo linkt de kaartverkoop door naar die van Enschede, evenals de facebook-link.
Maar dat komt vast nog wel goed.......

Bijkomend gunstig effect is het juist vandaag aangekondigde niet-doorgaan van het Kerstcircus in Rotterdam.
Overigens wel alvast maar even gaan sparen, want echt goedkoop wordt het niet: kaartjes vanaf plm. € 30,-.


Wat de samenwerking met Renz Berlin betreft.
Uit betrouwbare bron wist ik dat er op dit gebied iets opvallends of opmerkelijks zou gaan gebeuren, de details kende ik niet.
Half september is er een persconferentie hieromtrent voorzien, en dit lijkt mij het eerste nieuws.

Bovendien acht ik het niet uitgesloten dat de samenwerking met de Duursma Groep verder zal gaan dan dit Kerstcircus.
Maar nu keek ik in de drap onderin mijn kopje.....

We zullen het horen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Dordrecht
BerichtGeplaatst: vr sep 04, 2020 10:36 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 07, 2011 1:21 am
Berichten: 311
Alex the Fireman ook genoemd bij Haarlem!!!!

_________________
Het nieuws van vandaag...is morgen weer oud.
Hadeja is Hans (de Jager)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Dordrecht
BerichtGeplaatst: za sep 05, 2020 2:50 am 
Offline

Lid geworden op: vr mei 25, 2018 5:25 pm
Berichten: 112
Didier schreef:
Verder worden Alex de Brandweerman, Duo Infinitum en Crazy Wilson genoemd.

Alles op de site staat er nog niet of werkt nog niet naar behoren.
Zo linkt de kaartverkoop door naar die van Enschede, evenals de facebook-link.
Maar dat komt vast nog wel goed.......

Bijkomend gunstig effect is het juist vandaag aangekondigde niet-doorgaan van het Kerstcircus in Rotterdam.
Overigens wel alvast maar even gaan sparen, want echt goedkoop wordt het niet: kaartjes vanaf plm. € 30,-.

Wat de samenwerking met Renz Berlin betreft.
Uit betrouwbare bron wist ik dat er op dit gebied iets opvallends of opmerkelijks zou gaan gebeuren, de details kende ik niet.
Half september is er een persconferentie hieromtrent voorzien, en dit lijkt mij het eerste nieuws.

Bovendien acht ik het niet uitgesloten dat de samenwerking met de Duursma Groep verder zal gaan dan dit Kerstcircus.
Maar nu keek ik in de drap onderin mijn kopje.....

We zullen het horen.

30 euro voor een kaart dan zal 80% wel via ticketveiling aan kaarten komen


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Dordrecht
BerichtGeplaatst: za sep 05, 2020 2:42 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dat werken ze dan zelf in de hand! Doe dan de prijzen (zeker de goedkoopste rang) wat 'normaler' waardoor het ook voor de minder ervaren 'zoekers' te betalen blijft!
Ervaring uit eerdere jaren heeft me geleerd dat je niet wilt weten hoeveel mensen er toch nog 'gewoon' aan de kassa komen, zelfs zonder kortingskaart!
Op zich een slechte zaak, want het bezorgt het circus de naam onbetaalbaar of in ieder geval erg duur te zijn.
De meer ervaren circusbezoeker weet al zijn leven lang dat je nooit de gevraagde prijzen hoeft te betalen maar altijd eerst op zoek moet gaan naar andere mogelijkheden.

Let op: nu komt er hier weer iemand uitleggen dat we niet weten wat het allemaal kost.......
Nou, een goeie naam kost aardig minder en is veel meer waard!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Dordrecht
BerichtGeplaatst: za sep 05, 2020 5:32 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Let op: nu komt er hier weer iemand uitleggen dat we niet weten wat het allemaal kost.......
Nou, een goeie naam kost aardig minder en is veel meer waard!

Gelukkig staat een forum voor andere meningen altijd open.
Er zijn namelijk zeker circussen waar ik met alle plezier de volle prijs betaal. Daar hoort dit kerstcircus overigens zeker niet bij want dit is een beetje doorgeslagen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Dordrecht
BerichtGeplaatst: za sep 05, 2020 5:58 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Jammer dat je dat laatste niet wat toelicht....

Ik ken doorslaan alleen van doorslaand succes, maar dat bedoel je vast niet.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Dordrecht
BerichtGeplaatst: za sep 05, 2020 7:36 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Doorgeslagen in de zin dat de prijzen van tickets buiten proportie zijn. Dit gezien de verhouding prijs - kwaliteit. Bij Kerstcircus Dordrecht betaal je als volwassene voor een logeplaats €59,50. In Carré betaal ik dat ook wel maar dan zie je wel een topprogramma met prijswinnaars van Circusfestivals. Artiesten uit de hele wereld en nummers die ik niet eerder heb gezien. Bernard Renz en Alex de Brandweerman kunnen met andere artiesten zeker een leuk circusprogramma brengen maar dat is mij niet die €59,50 waard. Let wel dit is persoonlijk. Het tientje dat ik een paar jaar geleden betaalde bij Iarz vond ik al veel teveel maar mijn naar Zwitserland in 2018 was speciaal voor mijn circusbezoeken en dan maken €5,- of €10,- korting op een entreekaartje mij echt niet uit als je dit legt naast alle andere kosten die ik er voor over heb. Ik maak als het zo uitkomt weleens gebruik van kortingsbonnen maar ben ook vaak genoeg bereid het volle pond te betalen.

Maar terug naar Kerstcircus Dordrecht. Een gezin met vader, moeder en twee kinderen. Die betalen voor de goedkoopste rang €108,-. Ik hoop dat zij de moeite nemen om via ticketveiling kaartjes te bestellen. Doen zij dat niet dan gaat dit gezin eerder naar de kerstfilm dan naar het circus. Maar stel dat zij gewoon het volle pond betalen dan zitten zij ook nog op houten banken. Wat er dan kan gebeuren is dat deze mensen het jaar erop in elk geval niet meer naar het circus zullen gaan. En dat is zonde en daarmee verliest het circus de realiteit uit het oog en dat noem ik doorslaan.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Dordrecht
BerichtGeplaatst: zo sep 06, 2020 12:23 am 
Offline

Lid geworden op: vr mei 25, 2018 5:25 pm
Berichten: 112
het is in het tenten complex van circus renz berlin


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Dordrecht
BerichtGeplaatst: zo sep 06, 2020 9:37 pm 
Offline

Lid geworden op: vr apr 10, 2020 12:21 pm
Berichten: 36
Ik ben niet meer zo actief in schrijven en of reageren vanwege andere drukke werkzaamheden maar wil wel even reageren op dit initiatief van de Duursma groep. Persoonlijk ben ik van mening dat je niet de juiste aandacht kan geven aan drie kerstcircussen. Voor mij is dit dus gewoon geld harken.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Dordrecht
BerichtGeplaatst: ma sep 07, 2020 9:30 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Alfons Borm schreef:
Ik ben niet meer zo actief in schrijven en of reageren vanwege andere drukke werkzaamheden maar wil wel even reageren op dit initiatief van de Duursma groep. Persoonlijk ben ik van mening dat je niet de juiste aandacht kan geven aan drie kerstcircussen. Voor mij is dit dus gewoon geld harken.

De tijd zal het leren...

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Dordrecht
BerichtGeplaatst: ma sep 07, 2020 4:29 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
'Doorgeschoten' was dan een betere uitdrukking geweest.
Je noemt enkele artiesten die de meeste kenners wel kennen, de beteren noem je niet! Zoals Crazy Wilson, ook voor hem reden mensen al wel een stukje om....
In Carré betaal je voor de betere plaatsen aardig meer, onder de duurste rangen van vorig jaar:

€ 77,50 Gouden Rang
€ 72,50 Loge
€ 67,50 Rang 1
€ 62,50 Rang 2
€ 57,50 Rang 3


Persoonlijk hoef ik niet (bepaald) op een betere plaats te zitten, in Amsterdam lukte het mij altijd nog om met een kaartje voor de goedkoopste rang (vorig jaar € 25,50) op een uitstekende plaats te zitten.
Niks sneaky, geheel volgens de regels!

Daar tegenover staat dan weer dat de overdosis wereldsterren mij eerder teveel is en best wat minder kan.
Met daarvoor in de plaats dan wel wat meer leuke dierenacts.
Want mark my words: nog een poosje en (ook) daar zijn ze helemaal verdwenen!

Denk dat Alfons Duursma enigszins onderschat.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Dordrecht
BerichtGeplaatst: ma sep 07, 2020 5:24 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Je betaalt in Carré uiteraard ook voor de entourage. En zeker niet alle programma's zijn mij daar even goed bevallen. Maar bijna €30,- voor een zitplaats op een houten bank vind ik veel te veel. Dat wordt dus inderdaad ticketveiling. Overigens vind ik 37 voorstellingen bijzonder veel. Inderdaad wellicht enige overschatting van Duursma? In elk geval is er een PR medewerker......


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.