Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 7:25 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do dec 02, 2021 11:23 am 
Offline

Lid geworden op: ma nov 22, 2021 10:53 am
Berichten: 14
Didier schreef:
Wat een wijsheden maar weer!
Wel graag een beetje secuur wanneer je ergens op reageert, ik had het over 11.00 uur 1e voorstelling.
Dat is niet hetzelfde als 10.00 uur.
En zo'n beetje alle kerstcircussen hebben nog niet afgezegd, maar een (op dit moment) beperkt aantal.
Dat er nog meer zullen volgen betwijfel ik allerminst.
En een circus dat nog wel (beperkte) kansen ziet direct maar als asociaal bestempelen vind ik meer dan grof.
Verder vrees je dat de roverheid de boel wel op slot zal gaan gooien, maar je geeft zelf wel een flinke voorzet!



Nou, volgens mij was ik degene die het over 11 uur had en jij vertelde dat het in Duitsland een gewoonte is om om 10 uur al los te gaan.
En het is hier toch geen horlogemakers forum waar Zwitserse precisie de klok slaat? Dus wat is dan een uurtje meer of minder op de vroege ochtend?

Verder is het dan idd zo dat dan nog niet zo'n beetje alle kerstcircussen hebben afgezegd, maar ik heb even vluchtig zonder Zwitserse precisie gekeken
en van de 24 zijn er toch al 13 die de handdoek in de ring hebben gegooid, dus zal ik het dan voorlopig houden op dat de meerderheid al heeft afgezegd,
dus zo beter?

Dan liggen ze ziekenhuizen weer inmiddels vol met corona patiënten en worden niet corona gerelateerde behandelingen en operaties uitgesteld
en er zelfs mensen naar ziekenhuizen in Duitsland verplaatst worden, en zijn er al mensen die besmet zijn met de nieuwe afrikaanse variant die NOG dodelijker is dan wat we al hebben,
en dan heb jij het over beperkte kansen en dat vind ik dan grof te noemen want het maakt jou niet uit wat voor chaos het o.a. in de ziekenhuizen is, zolang het circus maar doorgaat.

Btw, zelfs met 1 of 2 spuiten in je donder is het nog geen garantie dat je geen corona kunt krijgen of dat je het niet kan overdragen op een ander. En als je gisteren getest bent
dan is het geen garantie dat je het vandaag niet alsnog kunt oplopen, dus is het maar wat je belangrijker vind. Circus of de gezondheid van ons allen.

Lijst met afzeggingen:
Haarlem, Almere, Enschede, Oss, Alkmaar, Ahoy, Utrecht, Den Haag, Carré, Ettenleur, Salto, Eindhoven en dave's winter variété

Lijst met (nog) geen afzeggingen:
Hilversum, Goes, Den bosch, Dordrecht, Drachten, Sittard/Geleen, Nijmegen, Breda, Apeldoorn, Magic circus, Maastricht.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 02, 2021 11:33 am 
Offline

Lid geworden op: ma nov 22, 2021 10:53 am
Berichten: 14
Didier schreef:

Saillant detail: op deze pagina in de Etten-Leurse Bode staat prominent een advertentie voor een Wereldbekerwedstrijd Veldrijden
(op dit forum geen onbekende sport...) op 18 december in het nabijgelegen Rucphen.
En dat was de openingsdag van het Kerstcircus......

Afbeelding

Zie dit vooralsnog maar niet als een alternatief.
De organisatie daarvan meldt dat t/m 4 december geen publiek is toegestaan bij sportwedstrijden en dat daarom dan ook de kaartverkoop is gestopt t/m 3 december.
Mocht op dat moment de situatie veranderen dan hoort of leest u dat wel.

Maar ook in dat geval zal één van de schrijvers hierboven vroeg uit de veren moeten:

Programma zaterdag 18 december 2021
08.30 - 09.30 uur: training
09.30 - 10.00 uur: nieuwelingen jongens
09.32 - 10.00 uur: nieuwelingen dames
10.00 - 10.30 uur: training
10.30 - 11.10 uur: junioren dames int.
11.10 - 12.00 uur: training
12.00 - 12.40 uur: junioren jongens int.
12.40 - 13.40 uur: training
13.40 - 14.40 uur: Elite dames + U 23
15:05 - 16.15 uur: Elite heren + U23


Want ja hoor, er zijn echt wel mensen die dat vaker doen.........


Je had het over secuur zijn, dus kun je even uitleggen wat dit moet voorstellen? Want dit heeft totaal niets met (kerst)circussen te maken, dus totaal verkeerde rubriek.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 02, 2021 2:27 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Beste Stalknecht (of hoe je nu weer heet...),

Je bent nog altijd kampioen in zaken verdraaien, en daar maak ik een diepe buiging voor!
Want wie ergens goed in is verdient het om geprezen te worden!

Jij schreef:

Citeer:
en dat zou betekenen dat ze minimaal om 11 uur al met de 1e voorstelling moeten beginnen, en denk ik niet dat bezoekers al zoooo vroeg de deur uit willen


Waarop ik reageerde met:

Citeer:
Een 1e voorstelling om 11.00 uur lijkt mij niet het grootste probleem.
In Duitsland is de 1e aanvangstijd op zon- en feestdagen al jarenlang wel om 10.00 uur.
En (veel) kerkgangers kennen diezelfde aanvangstijd.......
Vervolgens om 14.00 uur de tweede show.


Diverse betekenissen van asociaal. Je mag zelf kiezen:

1) Aso
2) Boosaardig gedrag
3) Egoïstisch
4) Grof
5) Iemand met een asociaal gedrag
6) Iemand zonder fatsoen
7) Lomp
8 ) Maatschappelijk onaangepast
9) Moeilijk opvoedbaar
10) Niet aangepast
11) Niet aangepast aan de maatschappij
12) Niet beschaafd
13) Niet opvoedbaar
14) Niet sociaal
15) Onaangepast


En dat uitgerekend op dezelfde pagina als de afgelasting van Etten-Leur die reclame stond voor een veldrit in Rucphen (op dezelfde dag als het circus zou openen) vond ik niet meer dan een saillant detail.
Zoals ik erbij schreef.....
Die naar mijn lompe verwachting echt wel doorgaat, desnoods zonder publiek.

(En mede namens de organisatie nog bedankt voor het -gratis- herhalen van die reclame!)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 02, 2021 3:44 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Mag deze spin-off naar de rubriek keuvel en prietpraat??? Voorbaat dank mede namens de andere bezoekers...

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 04, 2021 12:54 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 22, 2021 10:53 am
Berichten: 14
Didier schreef:
Beste Stalknecht (of hoe je nu weer heet...),

Je bent nog altijd kampioen in zaken verdraaien, en daar maak ik een diepe buiging voor!
Want wie ergens goed in is verdient het om geprezen te worden!

Jij schreef:

Citeer:
en dat zou betekenen dat ze minimaal om 11 uur al met de 1e voorstelling moeten beginnen, en denk ik niet dat bezoekers al zoooo vroeg de deur uit willen


Waarop ik reageerde met:

Citeer:
Een 1e voorstelling om 11.00 uur lijkt mij niet het grootste probleem.
In Duitsland is de 1e aanvangstijd op zon- en feestdagen al jarenlang wel om 10.00 uur.
En (veel) kerkgangers kennen diezelfde aanvangstijd.......
Vervolgens om 14.00 uur de tweede show.


Diverse betekenissen van asociaal. Je mag zelf kiezen:

1) Aso
2) Boosaardig gedrag
3) Egoïstisch
4) Grof
5) Iemand met een asociaal gedrag
6) Iemand zonder fatsoen
7) Lomp
8 ) Maatschappelijk onaangepast
9) Moeilijk opvoedbaar
10) Niet aangepast
11) Niet aangepast aan de maatschappij
12) Niet beschaafd
13) Niet opvoedbaar
14) Niet sociaal
15) Onaangepast


En dat uitgerekend op dezelfde pagina als de afgelasting van Etten-Leur die reclame stond voor een veldrit in Rucphen (op dezelfde dag als het circus zou openen) vond ik niet meer dan een saillant detail.
Zoals ik erbij schreef.....
Die naar mijn lompe verwachting echt wel doorgaat, desnoods zonder publiek.

(En mede namens de organisatie nog bedankt voor het -gratis- herhalen van die reclame!)


Het ging er om dat je Duitsland als voorbeeld er bij haalde, en wat niet van toepassing is op wat men hier doet, en dat is alles.

En wat je lijstje betreft, loop eens bij de ziekenhuizen binnen en vertel aan het personeel dat ondanks de hele opnieuw opgelaaide coronacrisis
gewoon toch nog 11 kerscircussen een paar honderdduizend bezoekers gaan trekken, en vraag dan eens wat zij daar dan van vinden.

https://news.google.com/covid19/map?hl= ... id=NL%3Anl

Met dat kwakkelbeleid komen we nooit van dat virus af, en dan zal je zien dat het in januari wat gezakt is en dan gaat carnaval wéér gewoon
door en dan begint de ellende weer van vooraf aan!

En wat die "reclame" betreft, alsof de doorsnee circusbezoeker het ene rotte moer wat interesseert, en alsof de veldrit liefhebbers op een circusforum komen
kijken of er ergens ook een verldrit gehouden word. :lol:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 06, 2021 4:35 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ook Den Bosch - Pallasso gooit nu (voorlopig?) de handdoek in de piste:

Afbeelding

WINTERCIRCUS PALLASSO UITGESTELD !

Gezien de huidige coronamaatregelen zijn wij momenteel genoodzaakt om de voorstellingen van Wintercircus Pallasso aankomende 17 december t/m 9 januari in ‘s-Hertogenbosch uit te stellen.

Het doet ons enorm veel pijn om wederom ook dit jaar deze magische traditie momenteel niet te kunnen voortzetten.
De recent aangescherpte maatregelen maken het voor ons onmogelijk om zo de door ons gemaakte voorstelling met nationale en internationale artiesten deze kostbare productie te spelen.

Om mensen niet teleur te moeten stellen hebben wij de kaartverkoop stop gezet.
Iedereen die al een kaartje gekocht had voor één van de voorstellingen krijgt binnenkort een mail met daarin meer informatie.

Wij komen zo snel als mogelijk met alle informatie.
Wij vragen nog even uw geduld en willen u alvast hartelijk danken voor uw vertrouwen en steun.
Hopelijk tot snel...tot die tijd pas goed op jezelf en elkaar.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 07, 2021 11:15 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Ook het Kerstcircus Nijmegen van de famiie Freiwald is helaas afgelast.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 08, 2021 2:37 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Want helaas meldden ze:

Het Kerstcircus Nijmegen heeft met pijn in het hart moeten besluiten om wederom alle voorstellingen te annuleren.
Op basis van de huidige maatregelen (1.5 meter afstand, dus 30% capaciteit en geen shows na 17.00uur) blijft ons helaas geen andere keus.
Zowel naar u als bezoeker, als naar onze artiesten en medewerkers, zou het onverantwoord zijn om door te gaan.
Wij betreuren deze beslissing enorm en wensen u ondanks alles fijne feestdagen.
Graag tot volgend jaar!


Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 08, 2021 3:52 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ook Circus Bossle heeft zich genoodzaakt gezien de voorstellingen van het Kerstcircus in Drachten te moeten afgelasten.
Met onzekere aanvangstijden -terwijl al het drukwerk al klaar was- in combinatie met eenderde capaciteit was het zinloos aldaar door te gaan.

Zelf meldden ze:

Slecht nieuws!
Vanaf deze week zouden wij nog twee weekenden voorstellingen geven in het Groningse Leek.
Om vervolgens in de kerstvakantie voorstellingen te geven met ons Kerstcircus Drachten in Friesland.
Wederom gooit het coronavirus roet in het eten.
Met de huidige nieuwe maatregelen is het onmogelijk om ons circus op een rendabele manier te exploiteren.
Dit betekent dat wij - met pijn in ons hart - hebben besloten om onze Nederlandse tournee met onmiddellijke ingang te staken.
Dus helaas dit jaar geen voorstellingen meer in Leek en ook geen Kerstcircus in Drachten.
Aan iedereen die ons circus dit jaar heeft bezocht: Bedankt!
En niet getreurd want volgend jaar komen wij zeker weer terug!
Tot dan en blijf gezond!


Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 19, 2021 3:06 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Off topic berichten hierover losgeweekt en naar Keuvel en Prietpraat verhuisd.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.