Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 8:12 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za nov 27, 2021 2:29 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
En daar komen de eerste afgelastingen......
Oorzaak is in de eerste plaats het onzekere zwalkbeleid van de overheid.
Halve maatregelen, binnen enkele weken alweer veranderd, en dat tot media december.
Dan volgt een nieuw 'peilmoment' en vervolgens opnieuw veranderde regels.
En daar kunnen met name de grotere Kerstcircussen dus niet op wachten......
Op zoveel onzekerheid kun je nu eenmaal niet bouwen.

Zo goed als zeker worden dan ook de Kerstcircussen van de Duursma Groep -HAARLEM, ALMERE, ENSCHEDE, OSS en het NOORD-HOLLANDS WINTERCIRCUS HEERHUGOWAARD/ALKMAAR- afgelast.
Terwijl de voorverkoop nog altijd doorliep en zelfs boven verwachting!

Tevens wordt gemeld dat het Kerstcircus in Ahoy - Rotterdam geen doorgang zal vinden.

Let wel: dit alles onder voorbehoud, want officieel is het op dit moment nog door geen enkel circus bekendgemaakt!

Kennelijk leeft er nog een sprankje hoop dat men van overheidswege tot inkeer zal komen.....


Laatst gewijzigd door Didier op za nov 27, 2021 5:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za nov 27, 2021 3:05 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2011 9:00 pm
Berichten: 85
Het is een troosteloze toestand. Aan dit rijtje mag inmiddels officieel ook het Wereldkerstcircus in Carré toegevoegd worden, die zojuist hun afgelasting kenbaar maakten per mail. Wie dit jaar nog circus van formaat wil bezoeken, zou kunnen overwegen om begin december naar Parijs af te reizen. Aldaar zijn dan in elk geval Arlette Gruss en Cirque d'Hiver Bouglione tegelijkertijd te bewonderen. Dat wil zeggen met de kennis van nu, want het zijn dagkoersen...

Voor meer info:

Arlette Gruss in Parijs van 3 t/m 12 december: https://www.cirque-gruss.com/villes/paris
Cirque d'Hiver Bouglione in Parijs vanaf heden t/m begin maart: https://www.cirquedhiver.com/spectacles/dingue/

PS de Thalys brengt je in minder dan 3 uur van A'dam in Parijs


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za nov 27, 2021 3:20 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
De bevestiging van het eerste bericht hier: https://www.facebook.com/duursmagroep/v ... 59970/?t=0

(M.u.v. Rotterdam)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo nov 28, 2021 10:15 am 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
Kerstcircus Ahoy in Rotterdam gaat wèl door:
https://www.kerstcircus.nl/plan-je-bezoek

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo nov 28, 2021 1:27 pm 
Offline

Lid geworden op: do jun 23, 2011 11:12 am
Berichten: 113
Tijger schreef:
Kerstcircus Ahoy in Rotterdam gaat wèl door:
https://www.kerstcircus.nl/plan-je-bezoek


Laten we het hopen maar na 12 november is er nog geen update geplaatst.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo nov 28, 2021 1:56 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
We zullen zien....

Want met een sluitingstijd van 17.00 uur is zelfs een middagvoorstelling van 15.30 niet op tijd klaar.....

En dan nog met maar een derde van de capaciteit.....

De informatie die ik kreeg kwam uit een doorgaans zeer betrouwbare bron.
Maar is inderdaad nog nergens officieel bevestigd.


Laatst gewijzigd door Didier op ma nov 29, 2021 2:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo nov 28, 2021 9:53 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 07, 2011 1:21 am
Berichten: 311
Daar gaan we weer.

https://www.facebook.com/duursmagroep

sorry, dit bericht was al geplaatst!!!!!!!!!!!!!!!

_________________
Het nieuws van vandaag...is morgen weer oud.
Hadeja is Hans (de Jager)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma nov 29, 2021 11:34 am 
Offline

Lid geworden op: di nov 01, 2016 5:51 pm
Berichten: 348
Didier schreef:
We zullen zien....

Want met een sluitingstijd van 17.00 uur is zelfs een middagvoorstelling vann15.30 niet op tijd klaar.....

En dan nog met maar een derde van de capaciteit.....

De informatie die ik kreeg kwam uit een doorgaans zeer betrouwbare bron.
Maar is inderdaad nog nergens officieel bevestigd.


En dat is AHOY.
Of beter gezegd: was AHOY.
Een kwartiertje geleden maakte men het wereldkundig - hier het bericht vanaf Facebook >

Deze feestdagen stond het Kerstcircus Ahoy weer op de planning. De 50e editie beloofde een bijzondere show te worden vol magie en spektakel. Helaas vanwege de COVID-19 situatie hebben wij het Kerstcircus moeten annuleren. Volgend jaar zijn we er weer van 25 december 2022 tot en met 1 januari 2023.
Wij waren er klaar voor, maar helaas door de nieuwe maatregelen is het onmogelijk om een volwaardig en verantwoord Kerstcircus neer te zetten. Wij balen enorm maar zien jullie graag allemaal terug, volgend jaar bij het Kerstcircus Ahoy.
Je tickets blijven geldig voor volgend jaar. Komt dit niet uit, dan kan je tot 27 december je geld terug vragen bij Ticketmaster.

_________________
Zand, Zaagsel, Mensen, Dieren en Sensaties: wat een heerlijkheid.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma nov 29, 2021 12:22 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 22, 2021 10:53 am
Berichten: 14
Ik lees dat er ook een hele hoop kerstmarkten niet door gaan, dus zal ik er niet van staan te kijken als zo meteen alle kerstcircussen afgezegd gaan worden
en wel op last vd gemeentes waar de circussen een kerstcircus gepland hebben.
En circussen met een 2,5 uur programma en dat 2x per dag gaan het ook niet redden, want dat is totaal 5 uur en dan nog 1 uur tussen de 2 voorstellingen in
en dat zou betekenen dat ze minimaal om 11 uur al met de 1e voorstelling moeten beginnen, en denk ik niet dat bezoekers al zoooo vroeg de deur uit willen
voor entertainment. En dan nog maar de vraag of men wel bereid is om, ik noem maar wat, met 500 of meer bezoekers 2,5 uur lang in een tent te gaan zitten
want de schrik zit er weer goed in, vooral nu dat die nóg besmettelijkere Afrikaanse coronavariant de kop op aan het steken is, en ik zelfs denk dat
de roverheid de boel gewoon op slot gaat gooien want we zitten nog net een goeie maand weg vd kerst, dus kan die Afrikaanse variant nog behoorlijk
wat roet in het eten gaan gooien.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma nov 29, 2021 2:20 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
De link naar de afgelasting van Ahoy: https://nl-nl.facebook.com/kerstcircusahoy/

Met dit plaatje:

Afbeelding

(Hebben we tenminste nog iets.....)

En op de site:

De 50e editie van het Kerstcircus Ahoy stond gepland voor 25 december t/m 2 januari.
Helaas heeft de organisatie van Rotterdam Ahoy moeten beslissen om voor de tweede keer het Kerstcircus te annuleren.
Ondanks de teleurstelling, komt het circus in 2022 terug om de 50e editie alsnog magisch en feestelijk te eren.

Het familie-uitje voor tijdens de feestdagen
"Met pijn in ons hart hebben wij de beslissing moeten maken om deze zeer bijzondere editie van het Kerstcircus wederom te moeten annuleren.
Meer dan 50 jaar lang wordt er heel hard en met veel plezier gewerkt om een magisch, avontuurlijk en feestelijk circus neer te zetten voor iedereen.
Echter, door de huidige COVID-19 situatie met bijbehorende maatregelen en onzekere toekomst is het niet mogelijk om dit te realiseren.
We hebben meerdere scenario’s overwogen om het Kerstcircus te laten slagen, maar zijn tot de conclusie gekomen dat het een meer verantwoorde en volwaardige editie verdient”, aldus Event Manager Kim Vrolijk.

Feestelijke 50-jarige jubileum editie
De traditiegetrouwe bezoekers van Kerstcircus Ahoy hoeven zich geen zorgen te maken.
Ondanks het feit dat de jubileumeditie wordt uitgesteld zijn we er van overtuigd dat volgend jaar in volle glorie het Kerstcircus gevierd zal worden.
Natuurlijk zetten we de jarenlange traditie van Ahoy voort en zien we iedereen graag terug in passende feestelijke stemming tijdens het Kerstcircus Ahoy van 25 december 2022 tot en met 1 januari 2023.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma nov 29, 2021 2:40 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Een 1e voorstelling om 11.00 uur lijkt mij niet het grootste probleem.
In Duitsland is de 1e aanvangstijd op zon- en feestdagen al jarenlang wel om 10.00 uur.
En (veel) kerkgangers kennen diezelfde aanvangstijd.......
Vervolgens om 14.00 uur de tweede show.
Inderdaad, ook nog eens met maar 30% bezetting.
Dat dit voor de grotere circussen niet uit kan begrijp ik wel.
Maar voor de wat minder grote kan dit nog best lucratief zijn!

We kunnen wel permanent richting over ons gestelden wijzen, maar ik las zojuist de uitslag van een zeer recent onderzoek: ruim 89% van de bevolking had liever eerder strengere maatregelen gezien!

Dan vraag ik u..........


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma nov 29, 2021 7:10 pm 
Offline

Lid geworden op: di nov 01, 2016 5:51 pm
Berichten: 348
ETTEN-LEUR is nu ook afgezegd.

Kevin bracht het slechte nieuws in een persoonlijke videoboodschap - dat is sterk want ga er maar aan staan!
Hoewel iedereen de situatie wel zal begrijpen win je met zo een menselijke benadering ook nog een stukje sympathie.

En voor de zekerheid ook nog even de tekst - want digitale kranten maken het de lezer soms wat moeilijk >

Kerstcircus Etten-Leur gaat niet door, directeur kan wel janken: ‘Ik dacht, dít zullen ze toch niet doen?’

ETTEN-LEUR - Op belangrijke toegangswegen hingen posters, er was al voor 30.000 euro aan toegangskaartjes verkocht, de tent zou deze week worden opgebouwd en de artiesten zouden verwelkomd worden. Maar weer gaat het niet door. Voor het tweede jaar op rij.

,,Ik kan wel janken", zegt Kevin van Geet, de jongste circusdirecteur van Nederland. Het is maandagmiddag en hij is onderweg naar Etten-Leur. Hij wil het zijn volgers op social media op locatie én zo persoonlijk mogelijk meedelen: Hij heeft noodgedwongen de stekker uit het Kerstcircus getrokken. ,,Ik ben diep teleurgesteld, ik ben boos en misschien ook wel een beetje wanhopig.”

''Het dringt nog steeds niet echt tot me door''.
Kevin van Geet, Directeur Kerstcircus Etten-Leur

Vrijdag na de persconferentie van demissionair premier Mark Rutte wist hij het eigenlijk al. ,,Maar ik wilde er niet aan, nog niet. Het dringt nog niet echt tot me door", zegt Van Geet aangedaan. ,,Ik dacht, dit gaan ze toch niet doen? Dit kunnen ze toch niet maken?”

Het verhaal gaat verder onder de videoboodschap van Kevin van Geet.
> link naar video <

Onhaalbaar
Maar de coronaregels zijn wat dat betreft helder. Van Geet mag zijn toeschouwers op anderhalve meter plaatsen en dat betekent concreet dat er niet dik 800 mensen in de tent kunnen, maar ongeveer 200 tot 250. En om 17.00 uur moet het, zoals voor iedereen geldt, afgelopen uit zijn. ,,Dus dat is voor mij een onhaalbare zaak.”

''Op een gegeven moment zag ik mezelf de online kaartver­koop blokkeren. Zó tegenstrij­dig met wat ik eigenlijk wilde''

Het afgelopen weekend heeft hij nog getwijfeld, zegt de directeur van het Kerstcircus. Tegen beter weten in. Kon het niet toch? Als hij nou... Van Geet: ,,En op een gegeven moment zag ik mezelf de online kaartverkoop blokkeren. Dat is zo in strijd met wat ik juist zo graag wilde. Kaartjes verkopen, bezoekers blij maken met een mooie voorstelling. Eind van de week zouden we opbouwen, dan zouden de artiesten komen. Maar het gebeurt niet. Weer niet.”

Geen pandemiedekking
Ja, natuurlijk, zoals beloofd krijgen alle mensen het geld voor hun kaartje terug. Van Geet, die niet beschikt over een annuleringsverzekering mét pandemiedekking, blijft achter met niet alleen een kater maar ook een ‘enorme financiële domper'. ,,Dit besluit valt nu echt op het allerlaatste moment. We hadden dit jaar al zoveel kosten gemaakt.”
Buffertje

,,De rek gaat er een beetje uit hè", vervolgt Van Geet. ,,Je gaat interen op het beetje geld dat je nog hebt. Dat buffertje heb ik wél nodig om straks weer te kunnen starten.” Met pijn in het hart vertelt hij het zijn volgers. ,,Ik ben diep teleurgesteld, er was al zoveel werk verzet. Het had zo'n mooi jaar zullen worden.”

Hij hoopt, zegt hij, dat particulieren en bedrijven hem een steuntje in de rug willen geven, mogelijk door niet het hele bedrag van het kaartje terug te vragen. ,,Maar wie wil, krijgt in ieder geval het geld terug.”

Hij besluit met het uitspreken van de hoop dat het Kerstcircus Etten-Leur er volgend jaar weer staat.


https://www.bndestem.nl/etten-leur/kerstcircus-etten-leur-gaat-niet-door-directeur-kan-wel-janken-ik-dacht-dit-zullen-ze-toch-niet-doen~a05f2bda/?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=socialsharing_web&fbclid=IwAR1QFj3yDsdj1nyuhuRo2Xpx0Oq5PkA2Gb5maxQH5PkqofYNC81_P8_C4EQ

_________________
Zand, Zaagsel, Mensen, Dieren en Sensaties: wat een heerlijkheid.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma nov 29, 2021 9:38 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 22, 2021 10:53 am
Berichten: 14
Didier schreef:
Een 1e voorstelling om 11.00 uur lijkt mij niet het grootste probleem.
In Duitsland is de 1e aanvangstijd op zon- en feestdagen al jarenlang wel om 10.00 uur.
En (veel) kerkgangers kennen diezelfde aanvangstijd.......
Vervolgens om 14.00 uur de tweede show.
Inderdaad, ook nog eens met maar 30% bezetting.
Dat dit voor de grotere circussen niet uit kan begrijp ik wel.
Maar voor de wat minder grote kan dit nog best lucratief zijn!

We kunnen wel permanent richting over ons gestelden wijzen, maar ik las zojuist de uitslag van een zeer recent onderzoek: ruim 89% van de bevolking had liever eerder strengere maatregelen gezien!

Dan vraag ik u..........


Duitse gewoontes zijn de onze nog niet en kan ik mij niet herinneren dat er hier een kerstcircus was die al om 10 uur open ging, en als er dan een geweest mocht zijn,
dan is dat waarschijnlijk slecht bevallen, want ik zag het de overige kerstcircussen de afgelopen 20 jaar niet doen, dus zal het wel te vroeg zijn voor Hollandse begrippen.

Verder zou een minder groot circus idd met de 1/3 regeling toch nog wat kunnen verdienen, maar waarom zou je koste wat kost toch door willen gaan in deze
omstandigheden en onnodig risico's gaan nemen wat de gezondheid betreft?
Nu dat zo'n beetje alle kerstcircussen hebben afgezegd en de rest nog zal volgen, zou ik het wel een beetje asociaal vinden als er dan toch een circus was die gewoon
tegen beter weten in door zou willen zetten, en denk ik dan ook eerder dat de gemeente dan wel de stekker er uit zou trekken, want die willen vast en zeker niet als asociaal
bestempeld worden zoals dat gat met die hypocriete kerkgangers van een jaar geleden, dus durf ik er wel op te gokken dat er geen een kerstcircus zal draaien in ons land.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di nov 30, 2021 2:56 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Wat een wijsheden maar weer!
Wel graag een beetje secuur wanneer je ergens op reageert, ik had het over 11.00 uur 1e voorstelling.
Dat is niet hetzelfde als 10.00 uur.
En zo'n beetje alle kerstcircussen hebben nog niet afgezegd, maar een (op dit moment) beperkt aantal.
Dat er nog meer zullen volgen betwijfel ik allerminst.
En een circus dat nog wel (beperkte) kansen ziet direct maar als asociaal bestempelen vind ik meer dan grof.
Verder vrees je dat de roverheid de boel wel op slot zal gaan gooien, maar je geeft zelf wel een flinke voorzet!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di nov 30, 2021 2:58 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het artikel over de afgelasting van het Kerstcircus in Etten-Leur stond in BN/De Stem.
De juiste werkende link naar dit artikel met video is: https://www.bndestem.nl/etten-leur/kers ... gle.com%2F

Alleen de videoboodschap vindt u ook hier: https://www.facebook.com/kerstcircusett ... 90898/?t=0

Op de eigen site schrijft het circus:

UPDATE! Beste bezoekers. Tot onze grote teleurstelling en spijt, is ook deze editie van het Kerstcircus slachtoffer van de aangescherpte corona-maatregelen.
Met slechts één derde bezetting en geen voorstellingen na 17.00 uur, kunnen we simpelweg niet verder gaan met de voorbereidingen.
Iedereen die kaartjes heeft gekocht krijgt per mail bericht om vervolgens de komende dagen geld terug te krijgen.
Voor u een vervelende mededeling en een minder mooie Kerst, voor ons wederom een streep door een traditie en tevens financiële strop.

Blijf allemaal gezond, en graag tot volgend jaar. We komen terug!



De Etten-Leurse Bode meldt erover: https://www.internetbode.nl/regio/etten ... 021-gaat-n

Afbeelding

Doek valt alsnog voor KerstCircus Etten-Leur: editie 2021 gaat niet door

ETTEN-LEUR - Verdrietig nieuws. Het KerstCircus Etten-Leur gaat voor het tweede jaar op rij niet door.
“Het doet me heel veel pijn, maar een andere beslissing is niet mogelijk”, vertelt circusdirecteur Kevin van Geet.
Deze week zou de opbouw van de circustent beginnen in het Brabantpark, maar er is teveel onzeker.


Vorig jaar ging het KerstCircus Etten-Leur ook niet door, maar toen werd de knoop veel eerder doorgehakt.
Dit jaar stonden alle seinen op groen. “Er was beloofd dat alles weer zou kunnen nu zoveel mensen zijn gevaccineerd.
Je hoefde alleen de QR-code te laten zien.
Op dit moment geldt een avondlockdown waarvan niet zeker is of die voor Kerstmis weer verdwijnt.
Ook keert de 1,5-meter-maatregel terug.
Dat betekent dat wij maar met een derde van onze capaciteit zouden kunnen draaien.
Met zoveel minder bezoekers komen wij helaas nooit uit de kosten.”

Kevin merkt ook dat de kaartverkoop is teruggelopen.
Na de persconferentie in november waarbij alle circusartiesten bekend zijn gemaakt, maakte het KerstCircus Etten-Leur juist een vliegende start.
“Mensen hebben ons gemist en wilden heel graag weer naar het circus in Etten-Leur. Het zou voor ons het zevende jaar worden!
Daarom is het ook zo moeilijk om dit besluit te nemen. Ik ben er letterlijk ziek van.
We werken hier al een half jaar naar toe, het is vreselijk.”

Het is een hard gelag voor Kevin.
De afgelopen jaren slaagde hij er in om een mooie buffer op te bouwen, maar inmiddels is hij terug bij af: “Dit is een hele harde klap. We hebben zoveel kosten gemaakt.
De eerste jaren hebben we zonder winst gedraaid, maar ik geloofde er in. Nu is deze buffer praktisch op en moeten we helemaal opnieuw beginnen.”
En dat gaat Kevin zeker doen, want hij kan zich geen leven zonder circus voorstellen: “Ik kijk hier elk jaar zo naar uit.
Dit is honderd procent mijn passie. Op dit moment zit de moed onder mijn schoenzolen, maar opgeven is geen optie!”

De jongste circusdirecteur van Nederland gelooft ook dat hij het circus veilig zou kunnen draaien: “Deze maatregelen zijn buitenproportioneel.
Niet alleen voor evenementenorganisatoren, maar ook voor de horeca.
Ondernemers hebben meegedaan aan tal van experimenten, waaruit blijkt dat het risico op coronaverspreiding verwaarloosbaar is met een goede toegangscontrole.
De overheid zet nu weer een steunmaatregel op voor de ondernemers, maar dit geld had beter eerder gestoken kunnen worden in het uitbreiden van de zorg.
Die mensen hebben het ook heel moeilijk, maar dan hadden ze geholpen kunnen worden.”

Op dit moment waren al veel kaarten verkocht voor het KerstCircus Etten-Leur.
Alle personen die tickets hebben gekocht, krijgen hun geld terug.
Zij worden daarover persoonlijk geïnformeerd.
“We gaan er van uit dat we in 2022 weer terug zijn met het KerstCircus”, belooft Kevin.
Deze prachtige traditie mag immers niet verloren gaan!





Saillant detail: op deze pagina in de Etten-Leurse Bode staat prominent een advertentie voor een Wereldbekerwedstrijd Veldrijden
(op dit forum geen onbekende sport...) op 18 december in het nabijgelegen Rucphen.
En dat was de openingsdag van het Kerstcircus......

Afbeelding

Zie dit vooralsnog maar niet als een alternatief.
De organisatie daarvan meldt dat t/m 4 december geen publiek is toegestaan bij sportwedstrijden en dat daarom dan ook de kaartverkoop is gestopt t/m 3 december.
Mocht op dat moment de situatie veranderen dan hoort of leest u dat wel.

Maar ook in dat geval zal één van de schrijvers hierboven vroeg uit de veren moeten:

Programma zaterdag 18 december 2021
08.30 - 09.30 uur: training
09.30 - 10.00 uur: nieuwelingen jongens
09.32 - 10.00 uur: nieuwelingen dames
10.00 - 10.30 uur: training
10.30 - 11.10 uur: junioren dames int.
11.10 - 12.00 uur: training
12.00 - 12.40 uur: junioren jongens int.
12.40 - 13.40 uur: training
13.40 - 14.40 uur: Elite dames + U 23
15:05 - 16.15 uur: Elite heren + U23


Want ja hoor, er zijn echt wel mensen die dat vaker doen.........


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.