Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 1:37 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr jan 27, 2006 10:03 pm 
ik vind gewoon dat er elk jaar gewoon 3 of 4 buitenlandse circussen mogen reizen in nederland en dan onze eigen ned circussen dan is er meer dan genoeg.En voor ieder wat wils.en dan het liefs elk jaar andere
en de prijzen zijn nog niet eens zo gek duur vergeleken met de kosten wat een circus heeft dus de prijzen lager maken lijk mij geen optie


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: reactie op Henk
BerichtGeplaatst: vr jan 27, 2006 10:42 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Citeer:
Ik vind gewoon dat er een regelgeving moet komen dat de buitenlandse zaken geweerd moeten worden bij de gemeentes.

nou ja, wat bedoel je, een muur om Nederland zetten? Belachelijk natuurlijk, stel je voor dat de van origine Nederlandse horeca dat zou eisen, zodat bijvoorbeeld alle pizzaboeren, chinezen en buitenlandse restaurants verboden zouden moeten worden. Het zou er flink saai van worden. Bovendien moet je niet alle buitenlandse circussen over één kam scheren. Ik vermaak me af en toe uitstekend bij Belly Wien, een keurig circus met een programma die echt 3 keer zoveel waard is als dat men ervoor betaalt. Ik snap niet waar je de term zigeunercircussen vandaan haalt. Het publiek kiest, en blijkbaar is dat niet altijd voor de Nederlandse circussen, hoewel, hoe Nederlands zijn die dan?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za jan 28, 2006 3:13 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
Beste Henk,

Het blijkt wel dat je niet gehinderd wordt door enige kennis van zaken. Verstandelijk zit het met jou ook niet helemaal goed. Praten over onze "Renz" zegt mijn insziens al genoeg.
Zielige lui met een onverklaarbare angst voor buitenlandse circussen. De sterken blijven toch wel over en als ze daar al bang voor zijn .........Het enige wat önze "Renz"doet is laster verspreiden over buitenlandse circussen en jij sluit daar met je beperkte vermogens bij aan.
Ik vind dat de markt vrij moet zijn voor alle circussen en .....Anton, veel succes.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za jan 28, 2006 8:19 pm 
euh henk, effe 1 ding, en dat is dat zigeuners een héél ander
volk is dan circusmensen, en dat die 2 maar één ding gemeen
hebben en dat is dat ze beide in een woonwagen leven.

Daarbij komt dat circusmensen gewoon keihard werken voor
hun geld, en zigeuners ( op een handjevol muzikale na) hun kost bijmekaar schrapen door de boel op te lichten, en hun handje bij de gemeentes ophouden voor een oprotpremie.

Wil je voortaan dus wel even je huiswerk maken voordat je deze
2 totaal verschillende groepen in een adem noemt?
Want (de meeste) zigeuners werken niet, en al helemaal niet in
een circus. Sterker nog, als er zigeuners toevallig bij een circus
op hetzelfde terrein komen te staan, dan is er geen een artiest
of circusuitbater die iets met hun te maken willen hebben,
want een op een volk met een dergelijk k*timago zitten
zij héél niet te wachten.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: ga zelf terug
BerichtGeplaatst: zo jan 29, 2006 1:23 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Beste Henk, Ik kan jou ook geen toonbeeld noemen van keurig gedrag op dit forum. Jouw opmerkingen zijn suggestief, beledigend en ik kan nog wel 10 slechte benamingen geven. Dus dan vraag je ook om felle reacties. Misschien pak je het verkeerd aan. Je denkt toch zeker niet dat je 1 bezoeker meer bij Herman Renz krijgt door buitenlandse circussen af te kraken op een forum? Je kunt beter aangeven waaraan je kunt zien dat Herman Renz bovengemiddelde kwaliteiten biedt, of sta je dan meteen met je mond vol tanden? Misschien houdt gezonde concurrentie wel de kwaliteit op peil die het verwende Nederlandse publiek verlangt.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo jan 29, 2006 1:27 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Dit word dus een discussie van niks het alleen maar afgeven op een ander circus en zeggen dat alleen Circus Herman Renz goede kwaliteitsprogramma,s heeft klopt volgens mij ook niet met de werkelijkheid dat ze een goede show geven en dat ook het materiaal prima is een feit maar dat de kwaliteit nou altijd zo goed is dat waag ik te betwijfelen.
Ik durf de stelling wel aan dat zowel Circus Althoff en het Staascircus van Moskou en ook Belly Wien kwalitatief een beter programma hebben en vooral bij Renz voor de pauze vond ik het niet goed misschien moeten ze eens een andere clownsgroep proberen want het nummer Ghostbusters was dik onder de maat en had weinig met clownnerie te maken maar goed iedereen heeft een eigen smaak gelukkig, maar laat die dan wel in zijn waarde en begin niet te schelden.
Elk circus heeft zijn zwakke en goede nummers maar ja je kan niet altijd topkwaliteit leveren


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: je durft wel
BerichtGeplaatst: zo jan 29, 2006 1:36 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Beste Joop, ik hoop dat je dat ondermaats en dik letterlijk bedoelt en niet figuurlijk. Of bedoel ik nu andersom? Volgens mij moet je nooit aan echte Renz/Althoff/Moskou of Belly fansvragen hoe zij een ander circus vinden, als je een objectief antwoord wilt hebben. Vandaar dat deze discussies ergens een beetje zinloos zijn.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo jan 29, 2006 2:03 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Beste Gera
Ik ben gewoon een liefhebber van het circus of het nu klein middel of groot is ieder heeft zijn eigen kwaliteiten en ben beslist geen fan van een bepaald circus wel ik probeer ze ieder jaar te bezoeken en heb dus wel wat vergelijkingsmateriaal verder ga ik elk jaar wel een paar keer naar Duitsland waar wel ongeveer 100 circussen rondreizen en vooral hele kleine leuke faniliecircussen met een tweemaster en weinig materiaal maar met veel plezier gebracht dus het hangt ook niet altijd van kwaliteit af maar je doorziet zo of het met liefde gedaan word.
Verder natuurlijk de grote zaken te vergelijken met Renz in Nederland wist je trouwens dat er wel 10 circussen reizen met de naam Renz waarschijnlijk komt een van deze naar Nederland n.m.Universal Circus Renz een vrij grote ondernemeing maar het is nog niet zeker


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo jan 29, 2006 2:39 pm 
joop schreef:
Duitsland waar wel ongeveer 100 circussen rondreizen en vooral hele


100 circussen? wat dacht je van dik 350 circussen?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo jan 29, 2006 3:43 pm 
Anton Werkman schreef:
Zeg ramskeutel Henk,
Weet jij in godsnaam wel waar je over lult man, zoals circusfan ook al zegt zijn zigeuners een ander soort mensen als circusmensen. En begrijp ik het nu goed dat jij mij voor zigeuner uitmaakt? Dan kan ik je vertellen dat je het goed mis hebt. Want ten eerste woon ik in een gewoon huis, alleen in de weekends en vakanties ruil ik die in voor een caravan. Dus een zigeuner ben ik zeer zeker niet. Zoals Magnum ook al zei dat jij over ''onze'' Renz spreekt word het al duidelijk dat je een verstandelijke beperking hebt. Jij bent echt iemand die niet veel van de historie van het circus weet want als jij je er een beetje in verdiept had dan had jij kunnen weten dat ''onze'' Renz geen Renz is. Belly Wien en Renz Berlin zijn daarintegen wel echte Renzen. Het zijn afstammelingen van dé Ernst Jakob Renz. Maar die discussie over de naam Renz daar wil ik trouwens niet weer over beginnen want dat heb ik op een ander forum al eens geprobeerd. In ieder geval als je de volgende keer weer met je wijze woorden aankomt probeer er dan eerst over na te denken.


beste anton en henk, ik ken jullie niet, en zolang zit ik nog
niet op dit forum, maar ik weet wel dat het op forums niet
gebruikenlijk is om mekaar voor rotte vis uit te maken,
dus kom op he?

Verder wil ik effe iets in het algemeen over de circusnamen kwijt.

er zijn meer circussen die dezelfde naam voeren of bijna dezelfde
naam. Kijk maar eens naar circus royal, of in het verleden naar
alladin, of circus althof of giovanni althof en de vele renz varianten.

Zo bestaan er ook vele cafés met dezelfde naam, of bedrijven met dezelfde naam, en de wet zegt dat zolang ze mekaar niet ''bijten''
er niks aan de hand is, tenzij er een copyright op een naam rust,
en dat lijkt me bij de genoemde circussen nergens het geval.

De hollandse renz heeft deze naam al decenia, en daar heeft
geen een duitse renz ''last'' van gehad, totdat er een hier heen
kwam, en daar moeilijk over begonnen te doen, en dat is onterecht
want ''onze'' renz komt hiervandaan, en heeft met die naam nog
nooit in duitsland gereist, dus dat ''beet'' mekaar nooit.
Toen kwam er een duitse renz naar hier, en die wilden de ''onze''
wel effe verbieden om die naam te gebruiken, en dat slaat nergens
op, en is er geen wet die dat kan veranderen.

Nu zijn de tijden veranderd, en durf ik wel hardop te roepen
dat het huidige hollandse renz, het circus krone van nederland is geworden, want een beter en mooier circus van eigen bodem is
er niet, en nu komen er duitse renzen hier naar toe in de hoop
om een graantje van dat succes mee te pikken, en dat
is natuurlijk een doorn in het oog van de nederlandse renz, want
die hebben keihard hun best gedaan om deze naam op te bouwen,
en dan is het verwarrend als er dan een minder mooi circus daarvan
mee gaat profiteren, en dan kan ik begrijpen dat de hollandse renz
daar niet blij mee is, en ze nu op hun beurt de duitse variant(en)
afkraken.
Het circus heet dan ook geen renz, maar herman renz, en daar
kan geen ander circus en ook geen een wet iets aan veranderen,
en ben ik van mening dat onze renz het hier heel goed doet
en er geen duitse renz te vinden is, die aan dit circus kan tippen,
en dat geld voor zowel de voorstellingen als het materieel en
de gehele uitstraling naar het publiek toe, en dan mogen van
mij de duitse renzen weer gauw terug naar daar waar ze
vandaan komen.

Ik heb er in principe niks op tegen dat er buitenlandse circussen
naar nederland komen, maar het lijkt wel een trent, want het worden
er steeds meer, en daar zou wat mij betreft een limiet aan gesteld
mogen worden.
Het is hier een klein landje, en is er hier bijna geen een gemeente
te vinden waar net als in duitsland tot 5 circussen per jaar mogen
komen, en dan moet je prioriteiten kunnen stellen door de hollandse zaken de voorkeur te geven, maar dat kun je wel vergeten, want we
zijn nu één europa, en daar mag eenieder gaan en staan waar ie wil,
en kun je een ander dus niet verbieden om hier een tour te maken,
maar zoals ik al eerder zei, daar mag dan best een limiet aan gesteld worden vanwege het overaanbod van onze eigen circussen,
want genoeg is genoeg, en nog meer is gewoon teveel.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: warren
BerichtGeplaatst: ma jan 30, 2006 5:17 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jan 30, 2006 4:57 pm
Berichten: 103
Locatie: amsterdam
Ik ben het volledig eens met circusfan. :D In nederland was de eerste renz HERMAN renz!!!!!! Dit circus liep prima er was ook nooit iets aan de hand. Totdat renz-BERLIN zijn intreedde deed. Net na het overlijden van het geliefde circus echt paar begon het gedonder. Wat er gebeurde is bij menigeen ondertussen wel bekend.
Maar ik vind niet dat zij het recht hebben om hier te reizen en herman renz compleet kapot maken. Het lijkt dan misschien wel alsof h. renz alleen heeeeeeeeeeeeeel boos is op belly-wien en renz-berlin maar het gaat ook andersom. Alleen doen de circussen renz-berlin en belly-wien dit op een heel kinderachtige manier. Op internet las ik dat belly-wien borden kapot had gemaakt van h. renz. Ik zeg overigens niet dat het waar is(ik weet ook niet of dit waar is)maar ik zal er niet raar van opkijken als belly-wien bekend. :!: Misschien is het gewoon beter dat er gewoon 1 renz is :arrow: Herman RENZ. Zulke ''scharrel'' circusjes brengen niets goeds in de ogen van de mensen. Ik heb in rotterdam renz-berlin bezocht en ben me kapot geschrokken!!!! Ik heb echt totaal niets tegen circussen met dieren(ik ben dan ook van mening dat circusdieren niets ontbreken)maar hier schrok ik toch een beetje. Er kan hier nog een hoop gebeuren. Mensen hoeven zulke dingen maar 1 keer te zien en nemen gelijk het besluit om nooit meer het circus te bezoeken. Vaak is hier herman Renz de dupe van. En misschien word er wel eens verteld dat er verschil is tussen renz-berlin en herman renz, maar mensen zijn dit na een paar dagen alweer vergeten. Ik heb er geen problemen mee dat belly-wien en renz-berlin ''proberen circus te maken(volgens mij is dit naar zoveel jaar nog niet gelukt,maar ja ieder zo zijn smaak) maar doe dit dan binnen de grenzen van duitsland en oostenrijk.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.