Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 12:19 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Circus Harlekino
BerichtGeplaatst: ma sep 13, 2021 5:01 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Nee die heb ik ook niet gezien.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Harlekino
BerichtGeplaatst: ma sep 13, 2021 6:07 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Ezra was tijdens de première vervanging voor Nigel Voets, die alle andere shows als verdienstelijk jongleur optreedt.
De Rivelinos clowns zijn in enkelvoudige vorm vertegenwoordigd door Brad - de zoon, als clown en later comedy (trampoline)

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Harlekino
BerichtGeplaatst: di sep 14, 2021 4:02 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dat is dan een regelrechte wereldpremière: clowns in een enkelvoudige vorm! Zo lust ik er nog wel een paar!

Het spijt me zeer, maar in het persbericht voor Arnhem lees ik:

'De Spaanse Rivelino’s clowns werkte reeds in de grootste circussen van Europa, en zijn nu op bijna aanraakbare afstand te beleven in de Harlekino-piste.
Met muzikale intermezzo’s, de nodige rake klappen tijdens hun bokswedstrijd maar ook verrassende comedy zorgen ze voor de rode draad door het familieprogramma.

Artistieke hoogstandjes

Het jonge talent Brad Garcia verbluft en verrast met zijn komische stunts op de reuzetrampoline, en brengt samen met een scala aan internationale topartiesten een veelvoud aan artistieke hoogstandjes.
De spannende optredens van sterke acrobaten en razendsnelle jongleurs worden afgewisseld met de kunsten van vrolijke kleindieren.'


Alsmede op de foto op de eigen site en op de posters. Samen met de 'kleindieren' ( = geen Nederlands woord....) die eerder wel op het programma stonden.

Try-outs zijn er om tot de ideale voorstelling te komen. In dit geval is dat kennelijk niet helemaal gelukt.
Maar zoals ik al eerder schreef: voor alles is een reden en alles heeft een oorzaak.
Die hoeft echt niet altijd bekend gemaakt te worden. Maar net doen of er niets aan de hand is is het tegenovergestelde...

Het is natuurlijk leuk dat Kevin het forum zo aandachtig volgt. Tenslotte hoef ik maar iets te schrijven wat hem niet zint of hij klimt in de pen.
Misschien kan hij dezelfde tijd die hij hieraan besteedt (beter) gebruiken om zijn eigen site up-to-date te houden?

En wat Ezra betreft: een uitstekende artiest met een schitterend nummer.
Jammer dat die tijdens en na de première zo uitgebreid in beeld en aan het woord komt terwijl toen al wel bekend was dat hij er maar één avond zou zijn.

Naast die wereldberoemde muzikale clowns is het de tweede act die (uitvoerig) in de publiciteit kwam maar die het publiek vervolgens niet meer te zien kreeg.
Dat kan tot teleurstelling leiden en dat is jammer. Want het doet het circus op zich geen goed.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Harlekino
BerichtGeplaatst: di sep 14, 2021 7:21 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 11, 2009 12:07 pm
Berichten: 273
Didier: In jedem Programmheft steht: "Programmänderungen vorbehalten".....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Harlekino
BerichtGeplaatst: wo sep 15, 2021 3:20 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Welches Programmheft???


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Harlekino
BerichtGeplaatst: vr sep 17, 2021 3:22 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Vandaag -vrijdag 17 september om 16.00 en 19,00 uur- en morgen om 11.00 uur de laatste kans dit circus in Arnhem te bezoeken!

Afbeelding

Want wie verwacht had dat er na Arnhem een complete herfsttournee gaat volgen moeten we helaas teleurstellen!
Er komen hoogstens nog enkele campingvoorstellingen gedurende de Herfstvakantie.

Want verder wil het circus zich in alle rust -voor zover die bestaat in de circuswereld...- gaan voorbereiden op het Kerstcircus in Etten-Leur!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Harlekino
BerichtGeplaatst: ma sep 20, 2021 4:22 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
De Gelderlander kwam nog even informeren naar het succes: https://www.gelderlander.nl/home/hollan ... gle.com%2F

Afbeelding
Een clown trompettert in de tent van circus Harlekino in Arnhem.

‘Hollands Got Talent Amber’ brak gráág haar vakantie af
voor de terugkeer van het circus in Arnhem: ‘We mochten weer!’


ARNHEM - Circus Harlekino stond tien dagen lang op het parkeerterrein bij de Rijnhal in Arnhem.
Directeur Kevin van Geet is tevreden over de terugkeer aan het eind van de coronapandemie.
‘Tweeduizend bezoekers is gezien de anderhalvemeterregel uitstekend.’


Voor de show zat de jongste circusdirecteur van Europa nog te niksen achter de kassa.
,,Want iedereen koopt tegenwoordig online.”

Even later staat Kevin van Geet (28) als spreekstalmeester in de piste, vanwege corona niet omringd
door tribunes maar door stoelen, waardoor een derde van de normale capaciteit wordt benut.

,,Veel mensen klagen dat het circus niet meer van deze tijd is.”
Met zijn woorden veroorzaakt Van Geet, microfoon in de hand, een spannende stilte.
,,Ik wil aan die klacht gehoor geven. Het moet interactiever!”


Een dappere meneer steekt zijn hand op

Halverwege het messenwerpen vraagt Van Geet, die Harlekino van zijn opa heeft overgenomen, om een vrijwilliger uit het publiek.
,,Geen kind uiteraard. Dat is te gevaarlijk. Nee, een volwassene.”

Een dappere meneer steekt zijn hand op. ,,Het liefst een man”, vervolgt Van Geet.
,,Een man die na afloop helpt om de stoelen op te ruimen!”

Als het publiek – voornamelijk kinderen en hun (groot)ouders – is uitgelachen, gaat Van Geet zelf voor een houten wand staan
om steeds net gemist te worden door de Duitse messenwerper Enrico Lauenburger.

,,Ja, ze zijn echt en vlijmscherp”, zegt Van Geet na de show over de messen.
,,Ik heb een scheurtje in mijn pantalon. Die is niet van zojuist trouwens.”
Spannend vindt hij het niet om lijdend voorwerp te zijn bij het messenwerpen.
,,Het managen van het circus, dát is spannend.”


Steeds uitverkocht

,,We hebben coronasteun ontvangen, maar dit circus heeft een jaar niet gespeeld”, zegt Van Geet.
,,Alleen daarom al zijn de tien dagen hier in Arnhem geweldig: we mochten wéér.’’

De kaartverkoop verliep goed, gelukkig. ,,In en rondom het weekend waren onze shows – met beperkte capaciteit weliswaar – steeds uitverkocht.
We komen uit op een keurige tweeduizend bezoekers.”

Het luidste applaus werd geoogst door de 25-jarige Amber Karstens, die met haar Dancing Collies recent de finale haalde van het tv-programma Hollands Got Talent.
,,Ik was met Ruby en Nymeria, mijn honden, in Slovenië toen Kevin belde.
Ik brak mijn vakantie direct af”, zegt Karstens na afloop van haar optreden.

,,Dit is mijn debuut in het circus. Ik slaap in mijn auto op deze parkeerplaats en eet van die zakjes die je in kokend water stopt, maar dat is het me allemaal waard.
Optreden in het circus is een droom die uitkomt.”


Afbeelding
Jeugdig publiek bij Circus Harlekino in Arnhem

Geen vast gezelschap

,,Ik werk met freelancers”, legt Van Geet, zittend in zijn mobiele kantoor, uit. ,,Bewust.
Zo kan ik hier volgend jaar weer staan, met een compleet nieuwe show.

Het heeft ook nadelen dat ik geen vast gezelschap verzamel. Op het laatste moment had ik Amber met haar honden nodig.
En onze goochelaars kwamen na een afzegging vorige week last minute uit Letland rijden.”

Glimlachend: ,,Ik zeg altijd: mijn grootste act is het runnen van het circus, dat iets magisch blijft hebben.
Het mooiste van deze week vond ik dat je merkt dat mensen naar live-entertainment snakken.
Ja, volgend jaar keren we terug, hopelijk zonder anderhalve meter en met tribunes.
Als dit parkeerterrein er nog dan nog is trouwens. Hier schijnen huizen te komen.”


Afbeelding
Acrobatische act bij Circus Harlekino in Arnhem.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.