Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 4:02 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Circus Harlekino
BerichtGeplaatst: ma mei 17, 2021 11:41 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Josephin en Daniël Igen presenteren hun kleindierennummer volgens circus-online deze zomer tijdens de campingtournee van het Circus Harlekino van Kevin van Geet.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Harlekino
BerichtGeplaatst: ma mei 17, 2021 6:59 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Dat klopt!
zowel hun hondennummer met 10 Tibetaanse terriërs als een grote geitenrevue

Ook van de partij zijn de Pedro Rivelinos clowns,
met een muzikale entree, komische reprises en het trampolinenummer van Brad Garcia

Meer info volgt

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Harlekino
BerichtGeplaatst: ma mei 17, 2021 7:52 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Alvast veel succes gewenst!
En dat dat 'corona-gedoe' eindelijk zal gaan ophouden.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Harlekino
BerichtGeplaatst: za jun 12, 2021 4:50 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het Eindhovens Dagblad besteedde er gisteren ruime aandacht aan: https://www.ed.nl/kempen/hapertse-circu ... ~a7be196f/

Afbeelding
Kevin van Geet

Hapertse circusdirecteur heeft zijn
zomertournee rond; Harlekino is
klaar voor het hooggeëerd publiek


HAPERT - Ze kregen maar een klein regeltje in de lijst van instellingen en organisaties voor wie de coronabeperkingen
werden opgeheven, maar jawel: Ook de circussen mogen weer aan de slag.
Circusdirecteur Kevin van Geet (28) uit Hapert is klaar om met zijn circus Harlekino over vijf weken op tournee te gaan.
,,Het was natuurlijk al langer duidelijk dat dit geen topjaar zou worden.”


De spullen van het circus staan her en der opgeslagen op terreinen en in loodsen in de Kempen.
Van Geet, geboren en getogen Hapertenaar, begint meteen zijn dankbaarheid uit te spreken dat hij bijval uit de Kempen krijgt.
Zelf staat hij met zijn mobiele directeurswagen bij Van Dingenen Transport.
,,Mensen bieden spontaan hulp en plek aan voor opslag. Dat is geweldig, want niemand vindt het fijn een ander tot last te zijn.”

Winterperiode is al geregeld
De circusman heeft de stille maanden gebruikt voor onderhoud en werkzaamheden.
Bovendien heeft hij een zomertournee samengesteld die op 20 juli start in Bladel.
,,Dat is leuk, dat is eigen publiek. Een kwart is in de voorverkoop al verkocht. Dat is erg goed.
Iedereen is blij dat er weer eens wat gebeurt waar je naartoe kan.”
Ook de winterperiode is al geregeld. Dan staat hij met zijn kerstproductie in Etten-Leur en Tilburg.

Van Geet huurt zijn acts in. De artiesten komen van elders.
Dat betekent dat hij er nu, in de voorbereidende fase, alleen voor staat. Het netwerk van circusmensen is gelukkig groot.
,,In de rustige tijd bezoek ik vaak circussen in binnen- en buitenland. Dat is geen verkeerd onderdeel van mijn werk.
Een act moet je toch gezien hebben. Dat ging nu niet en dan moet je het hebben van contacten.”


Afbeelding

Grote afknapper
In Nederland zijn de circussen op een hand te tellen, geeft hij aan, maar in Europa zijn het er ruim duizend.
,,Dat heeft het nadeel dat het ene circus net weg is als het volgende zich alweer aandient.
Een gemeente in Nederland wil maar een of twee keer per jaar een circus ontvangen.”

Een act moet goed in elkaar zitten, maar een artiest moet hem ook goed en verrassend kunnen brengen.
,,Iemand die zes minuten technisch een hoofdrol heeft in de luchtacrobatiek, maar niet één keer contact maakt met zijn publiek, dat is voor mij een grote afknapper.
Daar moet plezier uitkomen.”

Plezier beleeft hij er zelf nog elke dag aan, hoewel het aantal regeltjes in gemeenteland nogal wil toenemen.
Dat verschilt erg van gemeente tot gemeente.
,,Soms krijg ik een veiligheidsambtenaar op bezoek die me vertelt hoe het allemaal moet.
Dan denk ik wel eens: wie werkt er nou bij het circus: Jij of ik?”


Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Harlekino
BerichtGeplaatst: di sep 07, 2021 5:53 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
De Rijnhal in Arnhem is al een heel poosje een Decathlon.
Maar het parkeerterrein is er nog steeds.
Olympus 1 is het adres.

Omroep Gelderlang besteedde er aandacht aan: https://www.gld.nl/nieuws/7365795/na-de ... -eens-tijd

Na de eerste kermis nu ook circus los in Arnhem: 'Het werd weer eens tijd'

Afbeelding
Kevin van Geet, directeur en spreekstalmeester van Circus Harlekino.

ARNHEM - Waar Arnhem al de primeur had met de eerste grote kermis die sinds de coronacrisis door mocht gaan, is vanaf morgen ook het circus weer in de stad.
En ook dat is landelijk gezien één van de eerste grote circussen die weer gaat draaien.
De komende anderhalve week zijn er dagelijks voorstellingen bij Circus Harlekino op het terrein van de Rijnhal.


Net als voor de hele evenementenbranche is het voor de circusbranche een uiterst moeizame tijd, erkent ook Patrick Cramers van Stichting Circuspunt.
"De grote circussen zijn er vanwege hun goede organisatie en de overheidssteun wel doorheen gekomen, maar er zijn wel een paar circussen die het heel zwaar hebben gehad en echt op de reserves hebben ingeteerd", beschrijft hij de situatie.
Cramers is blij dat langzaam maar zeker de eerste grote circussen de deuren weer gaan openen.
"Het werd weer eens tijd."

'In Arnhem begint ons normale leven weer'
Ook Kevin van Geet, directeur en spreekstalmeester van Circus Harlekino, kijkt enorm uit naar het moment dat ze weer los kunnen.
"We hebben de afgelopen maanden wel try-outs gehad, op vakantieparken gestaan zoals we vaak in de zomer doen, maar we hebben meer dan een jaar echt stilgestaan.
In Arnhem begint voor ons het normale leven, zo lang als dat gaat duren", zegt hij er gelijk weer met gevoel voor realiteitszin bij.

Hoewel de versoepelingen al best een tijdje terug zijn doorgevoerd, duurde het even voordat er weer een voorstelling geprogrammeerd kon worden.
"Je hebt minimaal 15 weken voorbereidingstijd en de organisatie kost nu sowieso meer tijd dan normaal.
"Het is niet zo van: we mogen weer en we staan er volgende week.
Daar hebben alle evenementen mee te maken."

Cramers herkent dat. "Het is bovendien per gemeente ook erg verschillend als het gaat om de vergunningen.
De ene gemeente kijkt wat er mogelijk is en de andere gemeente volgt echt de landelijke lijn."

Van Geet kreeg vanuit Arnhem in ieder geval alle medewerking.
"Je merkt inderdaad wel dat er gemeenten zijn die evenementen een warm hart toedragen en dat er gemeentes zijn die het risico te groot vinden."

Zelf leverde de circusdirecteur een compleet plan aan en dat scheelt.
"Ik heb een coronaprotocol, een andere indeling en heb overal aan gedacht.
Als je dan met zo'n plan bij de gemeente komt, dat vertrouwen wekt, dan gaat het allemaal een stukje makkelijker."

Vooral zwaar voor artiesten
De circusorganisaties houden het hoofd dus nog wel boven water, maar de zwaarste klappen zijn volgens Circuspunt gevallen bij de artiesten zelf.
"Artiesten zijn veelal zzp'er.
Een deel kon op de overheid rekenen, maar er is ook een deel dat zich heeft laten omscholen en nu bijvoorbeeld in de horeca werkt", legt Cramers uit.

Ook is het in het circusvak belangrijk dat je blijft trainen.
"Als je jongleur bent of acrobaat dan is je lijf bij wijze van spreken de voorstelling die je maakt.
Je moet blijven oefenen en trainen en zonder voorstelling of oefenplek is het heel lastig om straks terug te komen."

Alleen daarom al hoopt Cramers dat de weg naar boven nu is ingezet.
"Meer voorstellingen en volle tribunes, daar kijken we wel echt naar uit."


De reportage: https://www.facebook.com/omroepgelderla ... 193025446/


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Harlekino
BerichtGeplaatst: di sep 07, 2021 6:03 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Hier en daar een dier trekt wellicht ook publiek.....
Want gezeur over erg moeilijke tijden zijn de mensen best een beetje zat....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Harlekino
BerichtGeplaatst: di sep 07, 2021 8:27 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Ik ben geloof ik een van de weinige circussen die de afgelopen maanden NIET hebben gezeurd. De rest heeft het circus alleen maar meer negatief imago opgeleverd met het zielige gejammer. Dus beetje misplaatste opmerking denk ik zo. Fijne avond en je bent van harte welkom in Arnhem!

Een goede show maken kan overigens ook met minder dieren - alhoewel het nu eerder noodgedwongen dan bewuste keuze is geweest om nu slechts één dierennummer te hebben.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Harlekino
BerichtGeplaatst: wo sep 08, 2021 8:24 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Vanochtend in Goedemorgen Nederland zelfs een item over Circus Harlekino. En ik hoor van Kevin van Geet daar zeker geen huilverhaal over hoe moeilijk het allemaal is.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Harlekino
BerichtGeplaatst: wo sep 08, 2021 10:35 am 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Alvast veel succes in Arnhem!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Harlekino
BerichtGeplaatst: vr sep 10, 2021 5:50 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Omroep Gelderland kwam alweer, maar nu tijdens de première: https://www.gld.nl/lokaal/7369420/publi ... -in-arnhem

Publiek geniet van eerste circusvoorstelling in Arnhem

Afbeelding
Circus Harlekino is weer begonnen met het geven van voorstellingen

ARNHEM - "Het is na bijna twee jaar het eerste circusbezoek weer", vertelt een van de bezoekers van Circus Harlekino.
En niet alleen voor de bezoekers is het een tijd geleden, want ook het circus zelf heeft sinds het begin van de coronapandemie stil gelegen.


Spreekstalmeester Kevin van Geest is de jongste circusdirecteur van Europa.
Hij is ontzettend blij dat hij eindelijk weer aan de slag kan met het circus.
Wel is het noodzakelijk dat de 1,5 meter afstandregel er goed wordt gehanteerd, want om naar het circus te gaan is het niet noodzakelijk om een QR-code te hebben.


Het filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=COBMVYKelyE


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Harlekino
BerichtGeplaatst: za sep 11, 2021 4:38 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Naar aanleiding van mijn opmerking:

Citeer:
Hier en daar een dier trekt wellicht ook publiek.....
Want gezeur over erg moeilijke tijden zijn de mensen best een beetje zat....


... schreef Kevin:

Citeer:
Ik ben geloof ik een van de weinige circussen die de afgelopen maanden NIET hebben gezeurd. De rest heeft het circus alleen maar meer negatief imago opgeleverd met het zielige gejammer. Dus beetje misplaatste opmerking denk ik zo. Fijne avond en je bent van harte welkom in Arnhem!

Een goede show maken kan overigens ook met minder dieren - alhoewel het nu eerder noodgedwongen dan bewuste keuze is geweest om nu slechts één dierennummer te hebben.

_________________
Circus met dieren



In zo'n geval kan je drie dingen doen. 1. Niet reageren; 2. Een pb sturen; 3. Wel reageren.

Een paar dagen heb ik de eerste optie volgehouden. Maar het kriebelde wel....
Bij uitvoering van de 2e optie -waar Kevin ook al niet voor koos- valt er voor de lezers hier niets te genieten.
En dat moet eigenlijk wel, want daar is een circusforum toch voor?
Er wordt tenslotte al veel teveel tijd gespendeerd aan dat stomme wielrennen.....
En dus daarom nu toch maar optie 3.

Kevin reageerde in het verleden wel eens vaker -hoe noem je dat...- een beetje pissig op wat ik schreef.
Terwijl het nooit ofte nimmer een persoonlijke aantijging in zijn richting betrof.
Voortkomend uit onbegrip, denk ik dan.
Zo was het nu ook het geval.
Met name mijn tweede zin betrof namelijk niet speciaal hem (of zijn circus) maar met name de programmamakers c.q. redactie van Omroep Gelderland.
Media hebben er al langere tijd echt een handje van om bij het brengen van nieuws dat op te hangen aan de coronaperikelen.
Regelmatig kom je dan ook reacties vanuit het publiek tegen dat men daar genoeg van heeft.
Tijdens het maken van zo'n item kun je dat als gastheer natuurlijk wel aanzienlijk sturen.
Niet eens zozeer Kevin, dan wel Patrick Cramers raakt er niet over uitgepraat.

Het uiteindelijke resultaat zoals Omroep Gelderland dat publiceerde / uitzond was dan ook niet iets om heel erg blij van te worden.
Bekijk het nog maar eens: de promotionele waarde is uiterst gering.
Het sprankelt eenvoudigweg niet. Geen kijker / lezer die denkt: hè ja, daar heb ik zin in.....
Met wat dieren er in zou de promotionele waarde aanzienlijk versterkt zijn.
En dat had gekund -mits aanwezig uiteraard- door middel van genoemde sturing.

Want niet alleen ik, maar velen met mij hebben nog altijd de stellige overtuiging dat met name dieren de smaakmakers van het circus zijn.
En zeker wat kinderen betreft.
Was deze week nog te gast bij een circus dat erg veel dieren op het programma heeft staan.
En zag de reacties alleen al wanneer die de piste binnenkwamen....
Tijdens de nummers zonder dieren was er ook wel aandacht, maar duidelijk in mindere mate. Een (ongezekerd) luchtnummer uitgezonderd.

Dat niet alle circusartiesten (en dieren al helemaal niet) zijn omgeschoold tot horecamedewerker bleek ter plaatse.
Een telg die jaren elders verbleef -en daar optrad- keerde terug in de moederschoot (figuurlijk dan toch) en bracht veel levende have mee.
Daardoor hebben ze haast wel de dieren genoeg voor 2 circussen!

Wat Kevin doet is prachtig (ik heb hem vaker geprezen) en bepaald geen sinecure.
Want er komt wat bij kijken om een voorstelling succesvol te maken.

Maar het blijft een feit dat het programma in Arnhem wat dieren betreft heel dunnetjes is.
Zelfs de campingvoorstellingen en die in eigen woonplaats waren beter voorzien.
Ja hoor, voor alles bestaat een reden. Die wil ik echter helemaal niet weten.
Zijn (veel te weinig) berichten hier kennen nog steeds het credo CIRCUS MET DIEREN.

Veel meer vragen we eigenlijk niet....

De opzet van de voorstellingen in Arnhem spreken mij zeer aan.
Ze zullen voortgekomen zijn uit het coronaprotocol, zoals bijvoorbeeld geen pauze om overbodig geloop te voorkomen.
Terwijl dat doorgaans toch een zeer rendabel onderdeel van het programma is.
Maar de opvallend lage entreeprijs van (hoogstens) € 12,50 voor ALLE bezoekers en geen verdere rangen of standen (bravo!) zal er voor
zorgen dat er beduidend meer vooraf (en na afloop) gekocht zal worden!
Een voorstelling van 5 kwartier -en dus zonder pauze- is naar mijn persoonlijke mening lang genoeg!
Op die manier hoef ik niet in de pauze stiekem te vertrekken (wat ik regelmatig doe) omdat mijn impulsopname vol is geraakt.....

Graag wens ik Kevin en alle artiesten en medewerkers veel succes in Arnhem!

(En begin nooit een zin met 'Ik'. Tenzij je de jongste circusdirecteur van heel Europa bent.
Maar helaas, die titel is toch echt tijdelijk. Daarna wordt het vanzelf: 'De Europese Circusdirecteur met de Eeuwige Jeugd'.
Want jawel: Circus houdt je jong!).


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Harlekino
BerichtGeplaatst: zo sep 12, 2021 7:45 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Heb gisteravond een bezoek gebracht aan Circus Harlekino in Arnhem. Onderweg naar Arnhem werd de lucht steeds donkerder en ja wel toen ik het parkeerterrein bij de Rijnhal opreed barstte de hemel open. Snel naar de kassa gelopen waar Kevin nog een kaartje voor mij had. Door naar de tent waarvoor een rode loper was uitgerold, die inmiddels aardig doorweekt was, kom je gelijk in de ruime tweemaster. Geen gradin opgebouwd maar aan de piste twee rijen met banken voor de kinderen en verspreid over de tent meerdere sets van drie stoelen. Ik zat achteraan, was namelijk behoorlijk druk, maar heb mij prima vermaakt bij dit circus dat in 1988 door de opa van Kevin van Geet, Peter Verberk, is opgericht.
Vooraf bleek dat door de regen de lichtinstallatie nat was geworden en daarom bleef deze buiten gebruik. De tentverlichting is echter ruim voldoende. Zowel voor als na de voorstelling bood Kevin zijn excuses aan voor het feit dat de belichting niet zo was als normaal. Overigens waren er in de tent ook plassen ontstaan en was Kevin behalve aan het spreekstalmeesteren ook het water bij de gardine aan wegvegen. Was het enthousiasme van publiek en artiesten hier minder om? Neen de voorstelling werd met verve gebracht en het publiek reageerde enthousiast.
Bij Harlekino tref je een traditioneel nummer programma. Losse acts die met elkaar een circusprogramma vormen. Soms een iets te lange ombouwpauze.
Topnummer voor mij was de quick change act van het Duo Creative. Ik ben een liefhebber van dit soort nummers en heb deze ook weleens beter gezien. Echter, het enthousiasme van de artiesten was groot en dat maakt een nummer al een stuk sterker. Favoriet van de overige toeschouwers waren de Dancing Collies van Amber Karstens, ex-finaliste van de Hollands Got Talent. Bij dat nummer stonden de mensen op de stoelen op om niks te hoeven missen Amber en haar twee dansende honden. De comedy van Brad Garcia viel mij persoonlijk wat tegen, maar zijn trampolinenummer was daarentegen zeer de moeite waard. Voetbaljongleur Nigel Voets en allrounder Enrico Lauenburger, met vooral zijn stoelen en kracht acrobatiek waren andere hoogtepunten. Slechts een nummer met dieren en geen enkel luchtnummer waren wellicht een gemis maar ik, en met mij meerdere Arnhemmers, hebben een vooral een vrolijke voorstelling gezien die door de artiesten met enthousiasme gebracht werd en door de jongste circusdirecteur van Europa met enthousiasme werd gepresenteerd. Maar ik zou zeggen ga vooral naar Arnhem om Circus Harlekino met eigen ogen te zien.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Harlekino
BerichtGeplaatst: zo sep 12, 2021 2:34 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Mis in je beschrijving Rivelino’s Muzikale Clowns. Of hadden die een vrije dag?

En zie daar:

Citeer:
Favoriet van de overige toeschouwers waren de Dancing Collies van Amber Karstens, ex-finaliste van de Hollands Got Talent.
Bij dat nummer stonden de mensen op de stoelen om maar niks te hoeven missen van Amber en haar twee dansende honden.


Wat slechts 2 hondjes al niet teweeg kunnen brengen!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Harlekino
BerichtGeplaatst: zo sep 12, 2021 3:41 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Didier schreef:
Mis in je beschrijving Rivelino’s Muzikale Clowns. Of hadden die een vrije dag?

Die heb ik niet gezien.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Harlekino
BerichtGeplaatst: ma sep 13, 2021 3:14 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
En Ezra Veldman noem je ook al niet.
Die was er tijdens de première nog wel bij (zie het filmpje in een eerder bericht waarin hij zelfs aan het woord komt) en is nu kennelijk ook al weer op vakantie.....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.