Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 4:36 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Kim :-)
BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2007 1:03 pm 
Beetje laat misschien maar ook ik zal me even voorstellen * ik lees ook al een tijdje mee*


Mijn naam is Kim, ik ben 21 jaar en woon in Lelystad met mijn mannetje en zoontje van 4 maanden.
Jaren geleden heb ik met de kermis meegereisd maar circus trok mij toch meer. Ik vind het geweldig, de artiesten, de dieren, de tent... eigenlijk alles.
Ik bezoek een show ook meerdere keren per jaar en heb een duidelijke voorkeur (mag dat?) voor circus Herman Renz.

Verder ben ik danslerares en doe ik modellenwerk.
Meer daar over kun je zien op http://www.modelkim.nl maar dat is voor deze site niet zo interessant om te weten denk ik.
We kunnen het hier beter gewoon over het circus hebben denk ik!

Ik ben gisteren naar Bellissimo geweest en vond het weer top.
OOIT... zien jullie mij ook terug in het circus hoop ik!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di apr 17, 2007 1:06 am 
Hoi Kim..

Welkom op dit forum.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di apr 17, 2007 10:12 am 
hoi Kim,

welkom hier!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo apr 22, 2007 9:34 pm 
Hallo allemaal,

Ook ik wil me even voorstellen.
Ik lees al een tijdje mee, maar ik dacht, ik moet
me maar eens aanmelden.

Ik ben Marieke Daalman en ik ben 26 jaar oud.
Ik woon in het mooie Groningen en ben uiteraard
fan van het circus. Met name renz berlin.

Als kind al wou ik bij het circus, maar dat was denk ik meer
omdat het allemaal zo romatisch lijkt.
Nu bezoek ik echt te weinig het circus, maar
probeer ( met name renz berlin) zoveel mogelijk te volgen.

Groetjes Marieke


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo apr 22, 2007 11:08 pm 
tja, maar bezoek dan ook eens een echt circus!.

Welkom Marieke.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: zo apr 22, 2007 11:21 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Marieke, binnenkort komt in de stad Groningen het Nederlandse Circus Herman Renz, ook zeer beslist een bezoekje waard. Dit circus staat gedurende de pinksterdagen op de parking van de Suikerunie en in het najaar komt op de drafbaan het Groot Russisch Staatscircus en in Assen het Staatscircus van Moskou, ook beide zeer beslist de moeite waard.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma apr 23, 2007 12:01 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Citeer:
tja, maar bezoek dan ook eens een echt circus!.


Ik durf te wedden dat Quirico nog nooit bij Renz Berlin is geweest....Ik ook (nog) niet dus geef ik er geen waardeoordeel over. Helaas komen ze zelden in de Randstad.

Welkom Marieke.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma apr 23, 2007 3:46 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
heuvels schreef:
Citeer:
tja, maar bezoek dan ook eens een echt circus!.


Ik durf te wedden dat Quirico nog nooit bij Renz Berlin is geweest....Ik ook (nog) niet dus geef ik er geen waardeoordeel over. Helaas komen ze zelden in de Randstad.

Welkom Marieke.


Zeer binnenkort in de randstad (renz berlin)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma apr 23, 2007 9:54 pm 
Quirico schreef:
tja, maar bezoek dan ook eens een echt circus!.


Of jij er wel of niet bent geweest, dat doet er niet toe.
Ik vind het een leuk circus, juist omdat het zo klein is.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: ma apr 23, 2007 11:35 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Marieke je hebt het er over dat Renz-Berlin een klein circus is, maar nu ben ik benieuwd hoe je circussen, welke werkelijk kleiner zijn, zoals b.v. Bongo, Bavaria, Magic-Circus, noemt, ik ben reuze nieuwsgierig, of zijn alle reizende circussen klein in jouw ogen.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: reactie
BerichtGeplaatst: di apr 24, 2007 5:36 pm 
max schreef:
Marieke je hebt het er over dat Renz-Berlin een klein circus is, maar nu ben ik benieuwd hoe je circussen, welke werkelijk kleiner zijn, zoals b.v. Bongo, Bavaria, Magic-Circus, noemt, ik ben reuze nieuwsgierig, of zijn alle reizende circussen klein in jouw ogen.


Ow nee helemaal niet. Maar in vergelijking met
herman renz en het Groot Russisch Staatscircus
is renz berlin wel een klein circus.
En dat geniet dan toch mijn voorkeur.
Van jou rijtje ben ik alleen bij Bavaria geweest,
wat ik ook een leuk circus vind.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 10, 2008 2:56 pm 
Offline

Lid geworden op: wo dec 10, 2008 12:08 pm
Berichten: 6
Locatie: Almere
Hallo,

Ook ik zal me even voorstellen.
Mijn echte naam is Steffen, maar gebruik op bijna ieder forum de nickname Virplaca.
Ik ben van bouwjaar 1983 en op moment van schrijven dus 25 jaar.

Toen ik nog wat jonger was, was ik altijd al gefasineerd door circus en kermis. Circussen die ik me kan herinneren zijn Bassie en Adriaan, Bongo, Alladin, Royal, Belly-Renz en natuurlijk Herman Renz.
Herman Renz stond vroeger altijd een dag bij ons op de camping en kon ik de hele dag genieten van het opbouwen, en 's avonds de show.

Op mijn 17e heb ik een seizoen gewerkt in Six Flags Holland, en de drie jaar daarop heb ik gewerkt in Speelpark Oud Valkeveen. Hoewel het park toen al lang van eigenaar gewisseld was, woonde Toni Boltini en Pammy Boltini (samen met hun zoon Angelo) nog in het huis naast het park.
Op dit park heb ik de clowns van 1.2...8. entertainment leren kennen. Zij hebben mij geleerd te jongleren en ballonvouwen.

In 2005 ben ik weer terug gegaan naar het pretpark in de polder, en heb daar nog 2 jaar als entertainer / character / straatartiest bij Walbi World gewerkt.
Tegenwoordig ben ik civiel ingenieur bij een adviesbureau.

Als hobby bouw ik modelkermis en nu ook modelcircus, alles in HO (1:87).
Hierbij probeer ik me te richten op het circus Pinder, maar ik heb ook wagens van Boltini, Roncalli, Althof en natuurlijk Krone.

Als iemand nog vragen aan mij heeft, stel ze gerust...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za sep 19, 2009 2:29 am 
Hallo, ik ben Hans en woon in Utrecht. Van 1998 tot 2007 was ik de motor achter de fanclub van de Herman Renzvrienden. Dit forum is een klein beetje aan mij te danken, want toen wij dit als Renzvrienden hadden bleek al snel dat er reacties kwamen die niet Herman Renz gerelateerd waren of zelfs schadelijk konden zijn voor CHR in zijn (haar) bedrijfsvoering. Wij waren natuurlijk als vrienden afhankelijk van het circus, en konden ons niet permiteren dat door een door ons in het leven geroepen "nieuwigheid" op internet het circus schade zou berokkenen.

Ik weet niet exact welk jaar het geweest is, maar ik denk 2005. De Renz vriendenclub had destijds het beheer over een forum op de officiële Renzsite. Dit forum was in 2003 toegevoegd aan deze site om te kijken of er via het www belangstelling was voor het circus, en mensen interactief hun mening te kunnen laten geven over het circus. Al snel bleek dit het geval te zijn. Op het Renz forum kwamen allerlei andere circusliefhebbers en circus{dieren} haters af, en dat was eigenlijk niet echt de opzet van het forum. Intern is er dan ook veel discussie gevoerd over het aanhouden of stoppen van dit forum. Uiteindelijk besloten wij in 2005, ik was toen voorzitter van de vriendenclub die de Renzsite beheerde, dat de internetredactie het forum wilde stoppen. Ik kon dit begrijpen, maar vond het ook jammer dat dit middel zou gaan verdwijnen. Er bleek toch behoefte te zijn aan het uitten van meningen, het delen van verhalen en foto’s en het op de hoogte brengen van nieuwe ontwikkelingen op circusgebied door circusfans.
Kort daarvoor was er op internet een nieuw fenomeen gestart onder de naam circusweb. Circusnieuws uit Nederland. Circusnieuws van alle circussen die in Nederland toerden. Ik bedacht me geen moment en belde met de beheerder van deze site. Heb hem toen aangeboden om het Renz forum over te nemen.Na een lang telefoongesprek beloofde ik hem dat mijn hoofd internetredactie contact met hem zou opnemen. Dit is naar ik nu sinds kort heb vernomen nooit gebeurt. De man en vader van circusweb, Sjaak van de Heuvel bedacht hierop zijn eigen plan en voegde een forum op zijn bedachte circussite op, wetende dat dit een welkome aanvulling zou zijn op zijn algemene circussite.
Ik was een van de eerste volgers van die site, maar kon destijds niet uit monde van mijn functie als voorzitter van de renzvrienden reageren in dat forum. Ik bedacht toen dat ik een fakenaam moest nemen. Heb dit gedaan, en tevens bedacht dat Lisa uitdagend moest zijn. Eigenlijk uitlokkend, mensen moest laten nadenken.
Ik heb deze fakenaam nog een tijdje volgehouden na mijn aftreden, maar vanaf nu zal LISA gewoon weer Hans zijn.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za sep 19, 2009 10:42 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Beste Lisa,
We gaan je missen natuurlijk :cry: , de vrouwelijke zachte kant van Hans was menig keer olie op de golven. Wat mij betreft mag je blijven. Volgens mij zijn de vrouwen toch al in de minderheid op dit forum.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma sep 21, 2009 11:21 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 1:06 pm
Berichten: 217
Locatie: Papendrecht
Zal me ook maar even voorstellen.
Mijn naam is Martin. Ik ben geboren in december 1971 en dus al 17 jaar lang 20 :wink:
Mijn moeder vond vroeger al dat circus 'cultuur' was dus als er een circus in de buurt was gingen we er heen.
Toen ik 13 was zijn we naar Stadspolders (wijk in Dordrecht) verhuist, vlak bij het winterkwartier van Circus Royal.
Daar was ik iedere winter te vinden, heb een paar jaar vrijwilliger geweest, en nog steeds kom ik er met veel plezier.
Ben nu regelmatig bij Circus Malford te vinden, haast ieder vrij weekeinde en als ik daar ben neem ik de microfoon over en ben ik spreekstalmeester.
Heb in de loop der jaren bij verschillende circussen mensen leren kennen,voor verschillende circussen hand-en span diensten verleend als ze in de buurt waren.
Ik probeer ieder jaar de in Nederland reizende circussen te bezoeken, en als het kan ook nog enekele zaken in het buitenland.
In december ben ik "full-time" Zwarte Piet. http://www.declubvansinterklaas.com
O, en daarnaast ook nog verkoopmedewerker in zo'n grote blauwe doos uit Zweden.
Genoeg info?
Of nog een gezicht bij het verhaal?
Afbeelding

_________________
May all your days be circus days


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.