CircusLeed.NL schreef:
A3ana schreef:
Maar dat kun je de "dierenliefhebber" en hun organisaties niet kwalijk nemen. Zij handelen uit puur eigen belang. Ik heb nog niemand uit die organisatie met een "hart voor het dier" horen spreken.
Eigen belang? Eigen belang? Eigen belang betekent dat je handelt in het voordeel van jezelf. De organisaties tegen dieren in het circus doen het voor de dieren. Dat we met geweld bedreigd worden, met geweld geprobeerd word ons te weren etc. maakt ons niet uit, want we staan er voor de dieren. Als het eigen belang was, dan had ik wel een veiliger manier/onderwerp gekozen.
Idd eigen belang, ik heb geen medelijden met je hoor. Je kiest er zelf voor om soms hardhandig ergens verwijderd te worden.
Dat heet dus inderdaad eigen belang en heeft niks te maken met opkomen voor het dier, of liefde voor het dier.
Je bent wat mij betreft hier dan hier volkomen in doorgeslagen. En dat noem ik dus dom. Kan het niet anders formuleren.
Wie hebt je hier dan mee geholpen? Wie loopt er met de pluimen?
Ook nu weer? Wat is het doel als "dierenliefhebber?"
Oplossingen, met modder gooien kan ik ook maar de rommel opruimen is moeilijker.
CircusLeed.NL schreef:
Wanneer spreekt iemand volgens jouw uit het hart voor de dier?
Wanneer mensen hier niet in doorslaan!
Of je nu een goudvis in een kommetje hebt of met 6 tijgers een act in het circus alles kan als je maar van dat beesje houdt.
En niet doorslaan in "dierenliefde" als gaan touwtje springen met je springhaan omdat dit goed zou zijn voor zijn lijn. Of de Tijgers de tent uit
omdat een organisatie vindt dat die diertjes hier niet horen! Lijkt minister Verdonk wel met haar vreemdelingen beleid. Ook geen verstand van zaken.
CircusLeed.NL schreef:
Ik vind het hartstikke goed als er circussen zijn en dat moet ook blijven, maar wel zonder dieren.
Als je dat wil ga dan leuk naar Carré en het Nieuwe Luxor of Circus Theater in Scheveningen die zijn daarvoor!
Als ik je goed begrijp zie eigenlijk het liefst de circussen helemaal verdwijnen. Want dat is eigenlijk wat er staat.
CircusLeed.NL schreef:
Niemand beweert dat je de dieren terug in de natuur kan en zou moeten zetten.
Waar wou je ze dan laten. Op je serviceflat?
Of bij stichting AAP? Die de godgansetijd niet anders doet dan klagen over geld en ruimte tekorten. Nee daar zijn de dieren lekker mee zeg,..
En mensen vertellen hoe slecht het nu weer gesteld is met de diertjes die ze moeten opvangen.Hebben ze weer een reden om geld intezamelen
En er zijn helaas nog altijd mensen die er intrappen geld te geven aan dit soort organisaties.
Kunnen zij weer met de pluimen gaan lopen en verkondigen hoe goed of ze de 'arme diertjes'gered hebben.
Nou ja wat maakt het uit,.... "Gelukkig is er nog geen actiegroep die aan spreekwoorden peutert, Want blijf er bij wie een kuil graaft voor een ander,.." En het tij zal echt wel keren. Die zogenaamde dierenorganisaties komen echt wel terug op hun visie,...
En daarbij ook Nederland!