Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 4:41 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door België trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Belgisch circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do feb 07, 2008 3:14 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Great Belgian Circus schijnt hetzelfde te zijn als Benelux Circus. Kan iemand dit beamen? En waarom zou dat zo zijn? Is de naam Benelux besmet of zo?
Hoe dan ook, ze staan nu in de regio Eindhoven....

'Een goed circus moet stinken'door André Oosterwijk

07 feb 2008, 02:52 - LUYKSGESTEL - Aan het einde van het bedrijventerreintje aan de Rijt in Luyksgestel is een zeldzaam schouwspel aan de gang.

In het blubberige weiland staan caravans en vrachtwagens van het 'Great Belgium Circus' kris kras rond een circustent-in-opbouw. Het is voor het eerst sinds jaren dat er weer een circus in Luyksgestel is neergestreken. Het druilerige weer bezorgt de circusmensen geen hoofdpijn. Integendeel. De Belg Arnold Verbrugge en zijn vrouw Haber die alles in goede banen leiden, zien de komende dagen zonnig tegemoet. De dorpsbewoners krijgen in een twee uur durende voorstelling een echt ouderwets circus te zien.

Terwijl hij vanuit zijn 'huisje' op wielen de tent ziet en hoort opbouwen vertelt Arnold Verbrugge vol vuur waarom hij al dertig jaar in dit mooie vak zit. Verbrugge was ooit leraar aan de landbouwschool in het Belgische Sint Truiden. De bekende circusman Toni Boltini gaf hem de inspiratie om bij het circus te gaan en hij zal er tot de laatste snik blijven.

De familie is nooit eerder in Luyksgestel geweest. "Het is toch mooi dat de mensen hier in het dorp weer naar het circus kunnen gaan." De voorstellingen die vanaf vandaag tot en met zondag gegeven worden zijn compleet. De bezoekers zullen optredens met tijgers, lama's, paarden en honden voorbij zien komen. "We hebben natuurlijk ook een echte clown en acrobaten die over een draad lopen en met tafels aan de gang gaan."

Verbrugge verwacht dat de tent de komende dagen volloopt. "Er wonen in Luyksgestel en omgeving veel kinderen en het is vakantie. Ons circus is nog net als dertig jaar geleden maar wel professioneel. De dieren die optreden zijn bij ons geboren en ze blijven hier." Verbrugge regelt de reclame rond de voorstellingen, zorgt dat alles gladjes verloopt, en praat de optredens aan elkaar. "We trekken heel Europa door. Volgende week staat de tent in Reusel en daarna gaan we naar het Belgische Rafels." Vanmiddag om drie uur is het Luyksgestelse debuut van het levenswerk van Verbrugge. "De bezoekers kunnen in een lekker verwarmde tent van de artiesten gaan genieten."

- De entree bedraagt twaalf euro voor volwassenen en acht euro voor kinderen. Kinderen onder de twaalf jaar kunnen gratis mee met een volwassene tegen inlevering van de bon die onder andere bij de supermarkt te verkrijgen is.Voorstellingen zijn donderdag tot en met zaterdagmiddag om drie uur, zaterdagavond om zes uur en zondagmiddag om twee uur.

http://www.ed.nl/eindhovenregio/article2599450.ece

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do feb 07, 2008 4:31 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 23, 2007 8:03 am
Berichten: 198
Locatie: Lier België
Het klopt inderdaad dat Great Belgium en Benelux hetzelfde circus is.
Ergens in de jaren 80 reisden ze ook nog door België als Circus Rinardo.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do feb 07, 2008 5:11 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Is dit hun poster toevallig??
[url][/http://www.circusmuseum.nl/index.php?option=com_memorix&Itemid=26&task=topview&CollectionID=28&RecordID=12138&PhotoID=TEY0010006503url]
grt Kevin


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do feb 07, 2008 5:13 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
sorry de vorige link was niet goed denk ik dit is de goede:

http://www.circusmuseum.nl/index.php?option=com_memorix&Itemid=26&task=topview&CollectionID=28&RecordID=12138&PhotoID=TEY0010006503

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do feb 07, 2008 5:14 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 23, 2007 8:03 am
Berichten: 198
Locatie: Lier België
dat durf ik niet met zekerheid zeggen Kevin maar ik vermoed van wel.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do feb 07, 2008 8:25 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
[quote="heuvels"]Great Belgian Circus schijnt hetzelfde te zijn als Benelux Circus. Kan iemand dit beamen? En waarom zou dat zo zijn? Is de naam Benelux besmet of zo?
Hoe dan ook, ze staan nu in de regio Eindhoven....

Uiteraard is Great Belgium Circus hetzelfde als circus Benelux. De naam Benelux wordt gebruikt sinds ze ook in Nederland spelen. Maar dit circus was al in Nederland. Want dit is exact hetzelfde circus als het wintercircus 2007/2008 wat in Valkenswaard stond. (zie het uitgebreide topic kerstcircussen)

Maar waarom ze zich nu weer Great Belgium noemen terwijl ze nog in Nederland staan is me een raadsel.

Ze wisselen regelmatig van naam.

In Ieder geval is het een prachtig circus voor de liefhebber van klassiek circus!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do feb 07, 2008 10:35 pm 
Offline

Lid geworden op: za dec 17, 2005 10:43 pm
Berichten: 291
Locatie: Brugge, België
Ze komen opnieuw richting België zo te lezen, misschien daardoor de naamsverandering. De affiche is inderdaad die van dit circus, dat eigenlijk, volgens mij, het circus van Karin Range is. Ze hebben die affiche ook gebruikt toen ze onder de naam "Lion Circus" gewerkt hebben

_________________
A day without a laugh is a wasted day... (C. Chaplin)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr feb 08, 2008 6:36 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 23, 2007 8:03 am
Berichten: 198
Locatie: Lier België
Volgens mij is Karin Range de vrouw van Arnold Verbrugge, tenzij ze uit elkaar zijn ondertussen.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr feb 15, 2008 5:48 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Gert schreef:
Volgens mij is Karin Range de vrouw van Arnold Verbrugge, tenzij ze uit elkaar zijn ondertussen.


Ja ze is inderdaad de vrouw/partner.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr feb 15, 2008 5:57 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
kevin schreef:
Gert schreef:
Volgens mij is Karin Range de vrouw van Arnold Verbrugge, tenzij ze uit elkaar zijn ondertussen.


Ja ze is inderdaad de vrouw/partner.


sylvio schreef:
heuvels schreef:
Great Belgian Circus schijnt hetzelfde te zijn als Benelux Circus. Kan iemand dit beamen? En waarom zou dat zo zijn? Is de naam Benelux besmet of zo?
Hoe dan ook, ze staan nu in de regio Eindhoven....

Uiteraard is Great Belgium Circus hetzelfde als circus Benelux. De naam Benelux wordt gebruikt sinds ze ook in Nederland spelen. Maar dit circus was al in Nederland. Want dit is exact hetzelfde circus als het wintercircus 2007/2008 wat in Valkenswaard stond. (zie het uitgebreide topic kerstcircussen)

Maar waarom ze zich nu weer Great Belgium noemen terwijl ze nog in Nederland staan is me een raadsel.

Ze wisselen regelmatig van naam.

In Ieder geval is het een prachtig circus voor de liefhebber van klassiek circus!


Ik denk dat ze nu onder de naam Great Belgium Circus in Nederland reizen omdat veel mensen in Valkenswaard het Kerst-wintercircus Benelux al hebben bezocht. De mensen gaan natuurlijk niet in één maand tijd 2 keer naar hetzelfde circus (de normale circusbezoeker dan !) Als ze onder "Great Belgium Circus" reizen denkt men wellicht dat het een ander circus is en hebben ze misschien meer bezoekers. Maar of er echt veel mensen komen betwijfel ik omdat vorig jaar ook al het Staatcircus van Moskou en Circus Bongo Reusel hebben bezocht.. We wachten maar af !

Kevin

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma mar 03, 2008 7:26 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Ja, dat heb je met dergelijke circussen, ze vragen onder verschillende namen aan bij de gemeenten om een zo volledig mogelijke tournee voor elkaar te krijgen, wat weer ten koste gaat van onze goede Nederlandse circussen met een veel beter programma, dit is een kwalijke zaak en wellicht maken meer circussen van over de grens zich schuldig aan dergelijke praktijken.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di mar 04, 2008 8:41 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
max schreef:
Ja, dat heb je met dergelijke circussen, ze vragen onder verschillende namen aan bij de gemeenten om een zo volledig mogelijke tournee voor elkaar te krijgen, wat weer ten koste gaat van onze goede Nederlandse circussen met een veel beter programma, dit is een kwalijke zaak en wellicht maken meer circussen van over de grens zich schuldig aan dergelijke praktijken.


Om nou meteen te zeggen dat ze een minder programma hebben vind ik wel een beetje overdreven maar het maakt het inderdaad wel moeilijk voor de Nederlandse Circussen een goede plaats te vinden waar nog geen ander circus is geweest. Het zou wel een beetje gek zijn als de oorspronkelijk Nederlandse Circussen dadelijk ons land moeten ruilen voor het buitenland omdat hier te veel buitenlandse circussen reizen en hun plaatsen in beslag nemen.
Ik ga trouwens vrijdag as. naar Hoogeloon waar Benelux momenteel staat/gaat staan, omdat ik geen tijd had er in Reusel heen te gaan.

grt, Kevin

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do mar 06, 2008 5:33 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Weet je nog meer plaatsen waar deze in de regio komt?


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr mar 07, 2008 9:52 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
IK dacht te verstaan dat ze na zondag richting Tilburg gingen. Het was trouwens een prima show! eerlijkgezegd beter als het programma met Kerst. Naast de gebruikelijke diernacts(paarden, ponys, lamas, tijgers) was er een nieuw en heel spectaculair nummer met 5 honden, gepresenteerd door de persoon die tevens de clown was. ook een heel goed nummer op het strakke koord, in een ring in de nok, en ook een hele goede spaanse jongleur. kortom het was een hele leuke show.
verslag binnenkort op mijn website.

grt Kevin

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo mar 09, 2008 6:10 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Nog even terugkomend op een eerdere posting van mij op deze topic, bedoel ik hiermee de kleine Franse circussen welke wellicht deze praktijken erop na houden om onder verschillende namen aan te vragen. Ik bedoel hiermee dus niet de op dit moment reizende circussen uit Duitsland & Oostenrijk (Belly-Wien, Renz-Berlin, Solero) welke een beter programma hebben dan die kleine Franse circussen, welke dan vooral in het zuiden des lands opereren. Dit om eventuele misverstanden te voorkomen.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.