Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 5:59 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door België trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Belgisch circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Wiener Circus
BerichtGeplaatst: zo nov 29, 2009 9:39 pm 
Offline

Lid geworden op: di nov 10, 2009 10:36 am
Berichten: 42
Gert schreef:
Ja heuvels ik moet het gaan geloven dat je niks van "echt" circus kent. Het is niet omdat het er allemaal niet uit ziet zoals Herman Renz dat het ook niet goed zou zijn. En die bejaarde dames zijn "echte" circusmensen, geboren en getogen. Jij zal dat nooit zijn!!


Beste Gert,

Ten eerste zijn die bejaarde circusdames helemaal NIET in het circus geboren (geen van beide) en ten tweede: het betreft hier een recensie van een Belgische blogster die Heuvels tegenkwam op het internet en hier op het forum geplakt heeft. Je hoeft dus helemaal niet zo grof uit te halen, dat is kinderachtig.

@ Heuvels: In het vervolg vermeld je best aan het begin van je post wie de schrijver of de bron is!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Wiener Circus
BerichtGeplaatst: zo nov 29, 2009 9:44 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Gert schreef:
Ja heuvels ik moet het gaan geloven dat je niks van "echt" circus kent. Het is niet omdat het er allemaal niet uit ziet zoals Herman Renz dat het ook niet goed zou zijn. En die bejaarde dames zijn "echte" circusmensen, geboren en getogen. Jij zal dat nooit zijn!!


Gert, ik geloof dat jij niet helemaal begrijpt dat dit geen recensie is van een circuskenner, maar gewoon een verslag van een argeloze bezoeker. En daar heb ik niets aan toegevoegd. Het is wel interessant om te lezen hoe een willekeurige bezoeker zonder hinder van circuskennis de voorstelling ervaart.
Vergeet niet dat de circussen het moeten hebben van lekenpubliek, niet van kenners.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Wiener Circus
BerichtGeplaatst: zo nov 29, 2009 9:47 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Bob schreef:

@ Heuvels: In het vervolg vermeld je best aan het begin van je post wie de schrijver of de bron is!


ik zet al jarenlang de bron onder de post, al meer dan 1000x schat ik, zo ook bij dit bericht. Maar als het zinvol is om de bron bovenaan te vermelden wil ik dat wel doen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Wiener Circus
BerichtGeplaatst: zo nov 29, 2009 10:24 pm 
Offline

Lid geworden op: di nov 10, 2009 10:36 am
Berichten: 42
heuvels schreef:
ik zet al jarenlang de bron onder de post, al meer dan 1000x schat ik, zo ook bij dit bericht. Maar als het zinvol is om de bron bovenaan te vermelden wil ik dat wel doen.


Beste Heuvels,

Ik weet dat jij dat al jaren doet en IK zelf merk het ook altijd, maar niet iedereen blijkbaar :)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Wiener Circus
BerichtGeplaatst: ma nov 30, 2009 7:40 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
In Nederland hebben we zoiets als Brilmij (heet nu overigens Pearle), Hans Anders en Specsavers om er maar drie te noemen. Mogelijk kun je in België ook zo'n handig leeshulpmiddel bekomen. :wink:

Verder zit er aan de rechterkant in het beeld zo'n andersgekleurde balk met pijltjes boven en onder. Dan kom je de door Sjaak al vele malen ingetikte bronvermelding tegen als je naar beneden gaat.

Afbeelding

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Wiener Circus
BerichtGeplaatst: di dec 01, 2009 7:43 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 23, 2007 8:03 am
Berichten: 198
Locatie: Lier België
Mijn excuses aan Heuvels, ik had dat moeten zien. En Ron, geloof het of niet maar ik draag al zo'n Pearle. Ik was gewoon eerg verontwaardigd over die tekst. Mensen zijn tegenwoordig veel te veel verwend en kunnen niet meer genieten van het echte authentieke circus dat Wiener nog steeds is. Ik kan jullie verzekeren dat de mensen die niet vrolijk en blij bij Wiener buiten komen op één hand te tellen zijn. En Bob, ik dacht dat jij ook een vriend van Wiener bent?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Wiener Circus
BerichtGeplaatst: di dec 01, 2009 8:58 pm 
Offline

Lid geworden op: di nov 10, 2009 10:36 am
Berichten: 42
Gert schreef:
Mijn excuses aan Heuvels, ik had dat moeten zien. En Ron, geloof het of niet maar ik draag al zo'n Pearle. Ik was gewoon eerg verontwaardigd over die tekst. Mensen zijn tegenwoordig veel te veel verwend en kunnen niet meer genieten van het echte authentieke circus dat Wiener nog steeds is. Ik kan jullie verzekeren dat de mensen die niet vrolijk en blij bij Wiener buiten komen op één hand te tellen zijn. En Bob, ik dacht dat jij ook een vriend van Wiener bent?


Hallo Gert,

Dat klopt in die zin dat ik het Wiener Circus in elk geval een warm hart toedraag. Door omstandigheden heb ik echter geen contact meer met Ricky en zijn familie maar dat komt vooral door een fout van mij.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Wiener Circus
BerichtGeplaatst: di dec 01, 2009 9:30 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Gert,

De meeste bloggers komen meestal niet verder dan het kladblokken-niveau. Leuk dat het technisch mogelijk is om iedereen alles mee te kunnen laten lezen. Kijk maar eens naar de grote hoeveelheid blogs die gericht zijn op het uitbannen van circussen met dieren. Nergens vind je zoveel flauwekul bij elkaar als op die plekken...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.