Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo apr 28, 2024 12:13 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door België trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Belgisch circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Karin Range overleden
BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2008 9:38 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Beste mensen,

Ik heb vanavond het vervelende nieuws ontvangen dat Karin Range, van circus Benelux, is overleden. Ze had al enige tijd kanker door bijna haar hele lichaam. Dit spijtige nieuws heb ik ontvangen van iemand uit de circuswereld, dus heel erg betrouwbaar. Die persoon heeft net ook nog met Arnold gebeld en die heeft toestemming gegeven om dit op het forum te plaatsen.
Karin wordt as. vrijdag gecremeerd in Overpelt (BE), om half elf 's ochtends in het crematorium in Overpelt. Deze crematie is voor belangstellenden (bekenden van Range) te bezoeken.
Of de voorstellingen in Valkenswaard doorgaan, waarschijnlijk wel, weet ik binnenkort. Ik laat het zsm. weten.

Ik denk dat Karin met haar circus toch iets bijzonders heeft bereikt. Een klassiek dierencircus zoals Benelux zien we tegenwoordig nog maar zelden. Karin was een circus en dierenvrouw in hart en nieren en werkte onmens hard voor haar circus en dieren, ook in de moeilijkere tijden die dit circus kende.

Arnold en andere circus medewerkers wens ik heel veel sterkte met het verlies van Karin (ondanks zij dit waarschijnlijk niet lezen.) Ik zal Arnold persoonlijk condoleren in Valkenswaard.

Is er nieuws, laat ik het weten.

Kevin

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Karin Range overleden
BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2008 9:39 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5450
Locatie: Belgie
R.I.P !!!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Karin Range overleden
BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2008 9:46 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Misschien is het een idee dat iedereen die er behoefte aan heeft om Arnold en het circus te steunen bij dit verlies naar mij een PM stuurt met daarin een persoonlijke boodschap. Ik verzamel dan al die boodschappen en print het uit op een blad en overhandig het aan Arnold...??

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Karin Range overleden
BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2008 11:34 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Beste Kevin, andere circusliefhebbers, ik ben met tranen geroerd, hoewel ik het al een tijdje wist dat dit het probleem was wat speelde. Ik leef mee met degenen die ze achterlaat en heb bewondering voor de strijdvaardigheid van deze vrouw, die tot op het uiterste aan toe probeerde haar vak uit te oefenen. Niet eens vanwege eigenbelang, maar belang van de zaak en van de betrokkenen. Ik ben er stil van, maar ben blij dat er eindelijk rust is. Een vrouw met veel liefde voor haar dieren, die het onmogelijke probeerde waar te maken. Ik hoop dat bij velen nu het dubbeltje valt. En hoop dat ze met alle egards ten grave wordt gedragen, door de complete circuswereld in Nederland en Belgie! The show must go on, go on with it! Is het misschien mogelijk om op het condoleance register een nieuw register aan te maken? Iemand?
Gera


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Karin Range overleden
BerichtGeplaatst: do dec 18, 2008 9:31 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ik schrok toch wel een beetje toen jij deze pm stuurde, deze vrouw was nog helemaal niet zo oud.
Hopelijk betekend dit voor het circus niet de ondergang....het is te hopen dat het circus toch door kan gaan danwel zonder karin range maar met de vele beesten waar het circus om bekend staat.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Karin Range overleden
BerichtGeplaatst: do dec 18, 2008 10:56 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
De dood is altijd dichterbij dan je durft te vermoeden.
Toch komt het altijd onverwacht en op een moment dat het niet uitkomt.
Zoals nu, enkele dagen voor de kerst en het kerstcircus.

Koorddansers en rijders in de motorglobe zetten in het circus hun leven schijnbaar op het spel.
Maar wie verwacht dat de directrice en spreekstalmeester ons het eerste zal verlaten?
Tijdens de finale is dit toch de laatste die het gordijn passeert?

Rust zacht in de grote piste waar al veel artiesten verzameld zijn.



Nu moge ook duidelijk zijn waarom haar circus een tournee met grote tussenpozen kende.
Karin Range werd al een hele tijd voor haar ziekte behandeld. En wie het al eens van dichtbij heeft meegemaakt: Die behandelingen zijn echt geen pretje. Dan kun je niet meer je werk doen. Hoe graag je ook in de piste staat en hoe prettig het werk ook is.

Wat dit verlies betekent voor haar circus wordt binnenkort bekend. Wie de tijgerwelp mist: Die is enkele maanden geleden reeds bij een andere dresseur ondergebracht.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Karin Range overleden
BerichtGeplaatst: do dec 18, 2008 6:15 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Stuur allemaal een PB naar mij met daarin je persoonlijke boodschap aan de medewerkers van het circus/arnold. Dan geef ik het af aan Arnold vrijdagavond/zaterdag.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Karin Range overleden
BerichtGeplaatst: do dec 18, 2008 10:36 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Citeer:
Stuur allemaal een PB naar mij met daarin je persoonlijke boodschap aan de medewerkers van het circus/arnold. Dan geef ik het af aan Arnold vrijdagavond/zaterdag.

Vandaag of morgenvroeg aub omdat ik daarna naar valkenswaard ga (naar de kempervennen centerparcs, is tegen het circusterrein aan !!)
Ik heb nog maar 1 bericht ontvangen...

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Karin Range overleden
BerichtGeplaatst: vr dec 19, 2008 2:10 pm 
Offline

Lid geworden op: do dec 18, 2008 9:47 pm
Berichten: 4
Locatie: the world
mijn medeleven aan arnold en alle familie en medewerkers van karin

ik denk dat arnold in moeilijke dagen als deze, alle steun kan gebruiken om het verlies wat dragelijker te kunnen maken.

wij circusmensen zijn een waardig collega verloren.

Ricky Cannone
dir Wiener circus


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Karin Range overleden
BerichtGeplaatst: vr dec 19, 2008 5:20 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Citeer:
Ik heb nog maar 1 bericht ontvangen...

Kevin, het duurt misschien even voordat alle reacties op gang komen, in deze hectische tijden. Op die begrafenis zelf is er toch weinig gelegenheid, er komt later vast nog wel een moment om het groeiend aantal reacties te overhandigen.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Karin Range overleden
BerichtGeplaatst: zo dec 21, 2008 2:54 am 
Ik kende haar niet, maar als ik zo de fora-sprekers bekijk is dit een adderlating voor he circus pur sang. Elke overledene is er een, maar in Karin is weer een dierenliefhebber van ons heen gegaan.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Karin Range overleden
BerichtGeplaatst: do jan 01, 2009 2:22 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Met hulp van Arnold kan Circusweb een In Memoriam publiceren...

Bij het overlijden van de bijzondere circusvrouw Karin Range.

Donderdag 18 december is zij na een slepende ziekte ingeslapen. Een klein groepje ingewijden was op de hoogte van haar ziekte, maar haar overlijden is toch nog onverwacht snel gekomen. Hoewel zij al een aantal jaren samen met Arnold Verbruggen in ons land reisde genoot hun circus BENELUX geen grote bekendheid. Zij bewogen zich voornamelijk aan de Oostkant en in het Zuiden van ons land langs de Duitse grens.
Wie was Karin Range? Een jonge vrouw die geboren is in het voormalige Oost-Duitsland van de 50’er jaren en vanuit haar ouderlijk huis uitkeek over een spoorwegemplacement. Daar werden ook de dieren uitgeladen, als er een circus in de stad kwam en deze hadden toen al haar bijzondere aandacht. Hoewel zij een grafische opleiding genoot slaagde zij er op een gegeven moment in een baantje te krijgen bij het toenmalige Oost-Duitse Staatscircus en begon van onder af aan in de stallen.
Tijdens een reis naar Denemarken wist ze dit circus te ontsnappen en kwam begin 70’er jaren bij het familiebedrijf Althoff terecht. Zij gaf haar ogen goed de kost in de begintijd, toen ze bij het vele dresseren assisteerde. Dankzij haar goede inzet mocht ze later de paarden en kamelen voorbrengen en had hogeschool- en voltigenummers.
In de 80 er jaren ontmoette ze in België haar latere levenspartner Arnold Verbruggen met wie ze het bescheiden GREAT BELGIUM CIRCUS begon. Wel met veel door haar gedresseerde en gepresenteerde dierennummers, o.a. een groep mannetjesleeuwen, paarden, exoten en een fraaie hogeschool. Gaande weg werd het circus groter, ook wel onder de naam BENELUX spelend. Zij was na de val van de muur in 1989 één van de eersten die haar vroegere collega’s naar het Westen haalde en mede daardoor mooie programma’s kon presenteren. Aan de toenmalige manager Henri Collin had zij commercieel gezien een goede steun en deed het circus goede zaken.
Midden 90’er jaren wilde men in de Ardennenregio een Circuspretpark opzetten, maar door het uitblijven van de benodigde vergunningen en politieke tegenwerking kwam dit niet van de grond, maar dat betekende wel het einde van het toenmalige circus.
Toch werd er opnieuw met een circus begonnen met o.a. een nieuwe leeuwengroep, maar men bereikte niet meer de grandeur van voorheen en ook de negatieve houding van een aantal gemeentes bij onze Zuiderburen ten aanzien van dieren werkte negatief. Rond de eeuwwisseling zijn ze naar Nederland uitgeweken met o.a. een campingtournee met Didi en vakantieperioden op de Kasteeltuinen Arcen. De laatste jaren zoals in de aanvang vermeld op tournee langs kleinere plaatsen en met Kerstcircus in Valkenswaard. Met een bescheiden programma waarin dieren de boventoon voerden. Karin presenteerde er o.a. tijgers, paarden en exoten. Met weinig personeel maar toch artiesten als o.a. de bekende Biasini-familie was het dus hard werken. Hoewel niet altijd even realistisch in het leven staande met haar circusdromen, is hiermee een bijzondere gedreven circusvrouw van ons heen gegaan, bij wie de dieren altijd op de eerste plaats kwamen.
Wij wensen Arnold Verbruggen sterkte bij het voortzetten van het circus BENELUX in de toekomst.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Karin Range overleden
BerichtGeplaatst: do jan 01, 2009 5:18 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5450
Locatie: Belgie
Mooie tekst !!! ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Karin Range overleden
BerichtGeplaatst: za jan 03, 2009 12:57 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Zij was een circusvrouw met veel doorzettingsvermogen, die daardoor met kleine middelen een prima circusvoorstelling kon presenteren waarop zij met haar geliefde circusdieren een klassieke stempel drukte.
Deze stempels zijn tegenwoordig zeldzaam geworden, zeker nu, na het verlies van Karin.

En weet, beste circusmensen, gebruik die gedrukte stempel als kracht om dit authentieke circus voort te kunnen blijven zetten.

Karin, rust zacht, en waak over dit circus en jouw dieren.

Kevin

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.