Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 4:01 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door België trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Belgisch circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Bouglione in Brussel
BerichtGeplaatst: vr okt 02, 2009 8:52 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Op dinsdagavond 28 september ging ik naar Brussel voor de nieuwe show van circus Alexandre Bouglione in het kader van het derde Brusselse circus festival naast het Atomium.

Ter voorbereiding las ik de avond er voor de prachtige site. (bouglione.be)

Hierop was te lezen:

Magie van het Oosten, een Vleugje Duizend-en-een-nacht… Circus Bouglione laat u meer dan ooit dromen met zijn nieuwe opvoering van 2010 in avant-première in Brussel: Bouglione in het Land van de Koningen.
Een volledig nieuwe voorstelling met gloednieuwe decors die u de pracht van het tijdloze India laten beleven, de schoonheid van de olifanten, heilige koeien en paleizen van de maharadja’s.

Vanaf 20.00 uur kon ik met eigen ogen aanschouwen of de grote beloftes van de prachtige site werden waargemaakt.

Op de internetsite was al te lezen dat er geen 'Tierschau' mogelijk is. Niet leuk. Zeker niet voor een circusfreak, die het circus van alle kanten wil zien. Maar ook niet leuk voor de 'gewone' bezoeker; want bij de in Nederland reizende circussen zie ik de bezoekers vaak net zo genieten van de dieren 'achter de schermen' als van de show. Dat is toch een soort visitekaartje van het circus!

Van buitenaf kon ik wel de roofdierenkooiwagen zien. Met (gelukkig) ruime buitenkooi.

Ook uit de bebording voor de kassa bleek de strenge huisregelgeving richting bezoekers. Zo zijn zelf meegebrachte etens- en drinkwaren op het terrein niet toegestaan! Men is dus aangewezen op de restauratie van het circus.(Opvallend in deze tijd van economische recessie.) Ook stond er dat het verboden is tickets door te verkopen. Er stond zelfs bij dat dit strafrechtelijk vervolgd kan worden!

Maar dan datgene waarvoor ik kwam; de show. Eerst naar de kassa. E22,-.

Begonnen werd met het (kleine) roofdierennummer van Alexandre Bouglione met 3 poema's, 2 gevlekte en 1 zwarte panter. Ook was er in de eerste helft een rola rola nummer. En niet zomaar een, maar een drievoudige! Waar zie je dat nou? Dan was er een nummer met een unieke combinatie van handstandaccrobatiek en tapdance. Ook was er een trio met een spectaculair modern rolschaatsnummer op een rond podium. Na elk nummer was er weer opnieuw de repriseclown. Ik vroeg mij af of dit niet teveel van het goede was. Van de eerste helft was ik niet echt onderstebobven. Toen na een uur de pauze (15 minuten) was aangebroken had ik van het thema (India) opvallend genoeg ook nog helemaal niets gemerkt.

Tijdens de pauze viel mij weer de strenge regelgeving op in vergelijking met de in Nederland reizende circussen. Zo was er voor het circusterrein een rood-wit touw gespannen en stond er een bewaker zodat niemand tussen de twee bedrijven door het terrein op of agf kon. Even een goedkoop flesje drinken uit de auto halen was er dus niet bij. Ook bij de dieren kon je niet komen. (hekken.)

Toen ik na de pauze (waarin je wel met de olifant op de foto kon) weer de circustent binnen kwam had ik totaal het idee een ander circus binnen te stappen. Een prachtig India decor met paleizen van maharadja's was verschenen. Daarnaast een goed dansend India ballet in mooie klederdracht. In deze stijl een zwaardbalans van twee dames. Vervolgens weer dans. Daarna een nummer aan het verticale touw. Allemaal heel mooi gepresenteerd en volledig in stijl. Daarna verdween het decor, zodat de olifant (Jenny) binnen kon komen. Een Afrikaanse olifant in Indiase stijl. (eigenlijk een beetje miseducatie, maar goed.) Vervolgens de clown als slangemens. Daarna perfect in het thema passende heilige koiein in de vorm van 4 ossen door Alexandre Bouglione gepresenteerd. Deze deden iets minder dan de koeien van Alberto Althoff, maar knielden wel op het einde allemaal. Dan de devils met bola nummer. Nu alle dieren weg waren kwam het decor weer terug. Daarna een tisssuenummer met fantastisch goede muziek en ten slotte dans met alle artiesten als finale.

De tweede helft was schitterend! Grote kwaliteit waarmee je voor de dag kon komen! Dit circus zou absoluut kunnen concurreren met de in Nederland reizende circussen en absoluut niet misstaan in ons circuslandschap. Mocht circus Herman Renz nog een thema zoeken voor een van de komende jaren dan lijkt mij dit een perfect idee! ('Heilige' koeien van Manuel Frank, Indische olifant van Adriana Folco....) Dus mocht iemand van de directie dit lezen.....

Dit programma is een aanrader en 21/2 maand lang in Brussel te zien Dus tijd zat. Tijdens het wintercircus (wederom in Wavre) zal men een ander programma tonen. Een eenvoudiger programma, omdat daar alleen een kleine tent opgebouwd kan worden vanwege de beperkte ruimte en de entreeprijs veel lager ligt.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Bouglione in Brussel
BerichtGeplaatst: vr okt 02, 2009 9:58 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Mooi verslag, weet ik al een beetje wat we morgen kunnen verwachten. Het is inderdaad jammer dat er geen rondgang tussen de dieren mogelijk is maarja het blijft belgie. Morgen dus alles maar eens van dichtbij bekijken!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Bouglione in Brussel
BerichtGeplaatst: za okt 03, 2009 10:11 am 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5440
Locatie: Belgie
MartijnH schreef:
Het is inderdaad jammer dat er geen rondgang tussen de dieren mogelijk is maarja het blijft belgie.!


Heeft er niets mee te maken of we in Belgie ziiten hoor, bij het Moscow Star Circus is dit geen probleem !


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Bouglione in Brussel
BerichtGeplaatst: za okt 03, 2009 10:00 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Vandaag de show gezien een aanrader voor iedereen! Morgen verslag en foto's


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Bouglione in Brussel
BerichtGeplaatst: zo okt 04, 2009 10:20 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Circus Alexandre Bouglione Brussel
Gisteren samen met Guido richting Brussel gegaan om het Circus van Alexandre Bouglione te zien.
Al op tijd aangekomen eerst de omgeving even verkend, want ik was nog nooit bij het atomium geweest. Daarna een rondgang rond het circus gedaan wat vrij makkelijk is, je kan gewoon alles zien vanaf de hekken. Zo hebben de roofdieren een grote buitenkooi, een ruime staltent voor de koeien, alleen de olifant heeft geen uitloop.

De show zelf was echt super, het 1e gedeelte met wat klassieke circus-acts waaronder een super rola rola nummer met 3 personen tegelijk op de Rola Rola. Het trio Nisotrov op de rollerskates, vorig jaar bij Carl Busch deden ze nog meerdere nummers, nu enkel de rollerskates en de dames in het 2e gedeelte in het showballet.
Het roofdierennummer was vooral erg rustig, het leek er ook op dat het vele jonge dieren nog waren.
Tussen alle nummers door is er plaats voor clownsreprises die ook wel leuk zijn, vooral de muzikale act ging goed omdat alle mensen uit het publiek erg goed meededen!.

In het 2e gedeelte belandt je echt in een Bollywoodfilm, alle nummers lopen over in elkaar en het is echt een totaalplaatje. Overal danseressen bij, muziek en licht … alles klopte gewoon.

Het nieuwe programma moet je gewoon meemaken, dus heb je een weekend niks te doen… ga naar circus bouglione!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook dit was echt een superleuk nummer, een combinatie van acrobatiek en muziek!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Bouglione in Brussel
BerichtGeplaatst: zo okt 04, 2009 10:20 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een heel kort olifantennummer helaas

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat was Circus Bouglione te Brussel


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Bouglione in Brussel
BerichtGeplaatst: zo okt 04, 2009 1:47 pm 
Offline

Lid geworden op: vr okt 05, 2007 10:00 pm
Berichten: 52
Locatie: BELGIUM
Citeer:
Het roofdierennummer was vooral erg rustig, het leek er ook op dat het vele jonge dieren nog waren.


kleine correctie; die roofdieren van Nicolas Bouglione zijn eerder aan de nogal (zeer) oude kant...


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Bouglione in Brussel
BerichtGeplaatst: zo okt 04, 2009 2:45 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Zaterdag middag heb ik dus ook de nieuwe show van Alexandre Bouglione bezocht. Het was de eerste keer dat ik een show van hem bezocht en ik heb ervan genoten moet ik zeggen. Van buiten had ik de zaak al wel eerder gezien en dat ziet er nu ookweer netjes uit. De voortent is uitgerust met een draaimolen een buffetwagen en nog een oude woonwagen. De speeltent was heerlijk verwarmd en sfeervol aangekleed. Niet al de transporten staan bij de tent opgesteld dat zou ook zonde zijn van het plaatje bij de tent. Voor de pauze is nog niet zoveel van het thema te merken maar na de pauze komt het oosterse dekor door de brede artiesteningang naar voren gereden. Met muziek, kleding en dans worden de oosters getinte nummers aangekleed echt mooi in elkaar gezet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er komt meer.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Bouglione in Brussel
BerichtGeplaatst: zo okt 04, 2009 2:50 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover vanuit Brussel.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Bouglione in Brussel
BerichtGeplaatst: zo okt 04, 2009 3:21 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
bedankt samen voor deze mooie reportage!

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Bouglione in Brussel
BerichtGeplaatst: zo okt 04, 2009 6:39 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5440
Locatie: Belgie
heuvels schreef:
bedankt samen voor deze mooie reportage!


Heel mooie reportages, en die staan steeds zo lang in Brussel...

Denk dat ik er voor 7 december toch eens probeer langs te gaan.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Bouglione in Brussel
BerichtGeplaatst: zo nov 08, 2009 11:47 am 
Offline

Lid geworden op: vr okt 30, 2009 6:18 pm
Berichten: 42
Gesterenavond ben ik deels teleurgesteld naar Bouglione geweest in Brussel.
Programma voor de pauze een 8 (zonder orkest is bij mij nagenoeg altijd een punt minder)
Panters matig (wel oogstrelend en teder) , Rola Rola van Gaspars zeer vermakelijk en goed gedaan (echt variete), goede, professionele en vermakelijke clownerie van Francesco met vader Cees Schaapsmeerders (en moeder in de loge). Een altijd formidabele Pat Bradfort (voor mij de topper in het programma), Voor de pauze een bijzonder enerverend rolschaatsnummer van 4 personen.
Na de pauze werd het bijna een drama.
Ik las eerder op dit forum dat het een totaal andere wereld waar je in zou komen. Nou Nou.
Slappe nummers, geen tempo en minimaal de helft orientaalse dans (die ik ook kan zien op het dorpsplein van Volendam)
Okee, goed geprobeerd maar er hadden gezien de sterkte van het het eerste deel zeker betere nummers in gemoeten althans een kanakllende afsluiter was zeer wenselijk geweest.

Voor de rest: zag er prima uit (de mooiste loge (nieuw) van de wereld), verwarmde tent, redelijke consumptieprijzen, helaas geen programmaboekje.

TOT SLOT MIJ GROOTSTE PUNT:
Ik kocht voor 64 euro twee logekaarten voor mij en mijn vriendin. We werden door een dame naar de lge gebracht (acht meter) en zij bedelde met open portomonnee om servicegeld.
Ik gaf geen dubbeltje.
Kijk; als de loge 35 euro kost betaal ik het ook maar nu...Als dit de volgende keer WEER zo is ga ik NOOIT meer naar Alexandre Bouglione.
Mocht hij dit lezen: Je draait wekelijks zo'n 15 voorstellingen met goede bezetting (ik zag je circus twee keer in 2 dagen), één keer meer dan 1000 man in de tent en op zaterdagavond een dikke 350.
LAAT DIT WEG. Dit zijn praktijken die de branche vernielen.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Bouglione in Brussel
BerichtGeplaatst: di nov 10, 2009 12:06 pm 
Offline

Lid geworden op: di nov 10, 2009 10:36 am
Berichten: 42
scrooge schreef:
Gesterenavond ben ik deels teleurgesteld naar Bouglione geweest in Brussel.
Programma voor de pauze een 8 (zonder orkest is bij mij nagenoeg altijd een punt minder)
Panters matig (wel oogstrelend en teder) , Rola Rola van Gaspars zeer vermakelijk en goed gedaan (echt variete), goede, professionele en vermakelijke clownerie van Francesco met vader Cees Schaapsmeerders (en moeder in de loge). Een altijd formidabele Pat Bradfort (voor mij de topper in het programma), Voor de pauze een bijzonder enerverend rolschaatsnummer van 4 personen.
Na de pauze werd het bijna een drama.
Ik las eerder op dit forum dat het een totaal andere wereld waar je in zou komen. Nou Nou.
Slappe nummers, geen tempo en minimaal de helft orientaalse dans (die ik ook kan zien op het dorpsplein van Volendam)
Okee, goed geprobeerd maar er hadden gezien de sterkte van het het eerste deel zeker betere nummers in gemoeten althans een kanakllende afsluiter was zeer wenselijk geweest.

Voor de rest: zag er prima uit (de mooiste loge (nieuw) van de wereld), verwarmde tent, redelijke consumptieprijzen, helaas geen programmaboekje.


Beste Scrooge,

Na het lezen van je commentaar nodig ik je uit om het beter te doen. De productie die Bouglione neerpoot in Brussel is bewonderenswaardig te noemen. Men heeft wederom enorm geïnvesteerd zoals in het nieuwe gardine, de nieuwe loges, de kostuums e.d.

Wat het Indische thema betreft hebben ze een leuk decor met podium gemaakt, de artiesten allemaal in toepasselijke kostuums gestoken, ze hebben een heus Indisch ballet naar België gehaald en met toepasselijke muziek en belichting geeft dat een mooi ensemble. Er wordt inderdaad veel gedanst, maar dat zorgt voor vaak mooie overgangen tussen twee acts. Bij andere circussen heb je ook wel eens een ballet dat een kwart van de voorstelling voor zijn rekening neemt!

Wat je daar zegt over tempo, moet een show tempo hebben om goed te zijn? Indië is een land dat veelal gekend is voor rust (de drukke steden buiten beschouwing gelaten) en ik zie die koeien gaan 50 km per uur door de piste draven, ik heb ook nog nooit een oriëntaalse danseres een marathon weten lopen en dergelijke meer.

De finale was inderdaad wat slapjes, geen echte finalemuziek bijvoorbeeld maar zoals gezegd nodig ik je bij deze uit om Alexandre Bouglione te overtreffen, ik wens je in elk geval zeer veel succes!

Groeten


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Bouglione in Brussel
BerichtGeplaatst: di nov 10, 2009 12:09 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Ik denk dat het hier over de smaak gaat van iemand de ene vind een ballet mooi en de andere vind er geen klap aan. Ik persoonlijk vind een stukje dans tusssen de voorstelling wel mooi maar dit moet kort en krachtig zijn en mag de voorstelling niet overlopen. Een circus is een circus en hoort het te blijven als iemand dans of ballet wil zien zal die ergens anders moeten gaan kijken naar de speciaale shows hiervoor.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Bouglione in Brussel
BerichtGeplaatst: di nov 10, 2009 1:33 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
En het is natuurlijk een goede zaak dat de circussen af en toe eens wat nieuws proberen. Zelfs een "Klassiek" circus zal met z'n tijd mee moeten, zeker in een land als België met z'n onwerkbare beleid.

In Nederland is Alberto Althoff een goed voorbeeld, hij vernieuwt zonder het klassieke circus uit het oog te verliezen. En ook daar na de pauze een geheel ander circus. En het publiek is de graadmeter voor deze vernieuwingen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.