Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo apr 28, 2024 1:50 am

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door België trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Belgisch circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za nov 07, 2009 8:08 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za okt 25, 2008 8:55 pm
Berichten: 155
Locatie: As
Circus boos op politie om weggehaalde affiches

SINT-TRUIDEN - Circusdirecteur Richard Korittnig is boos op de politie die circusaffiches verwijderd heeft van privé-domein. Volgens de politie betreft het geen privé-domein.

Circus Barones heeft deze week zijn tenten opgeslagen op de Veemarkt voor een reeks voorstellingen. Daar hoort natuurlijk wat publiciteit bij met affiches. ‘We hebben toelating gekregen van het stadsbestuur om acht affiches aan te brengen langs gemeentewegen', legt directeur Richard Korittnig van het Oostenrijkse circus uit. ‘Daar hebben we ons strikt aan gehouden. Maar we hebben natuurlijk ook aan particulieren gevraagd of we een affiche mochten ophangen. Gelukkig mogen we dat meestal doen. We geven die mensen dan enkele vrijkaarten in ruil. Maar nu heb ik vastgesteld dat een politieagent op tal van plaatsen onze affiches heeft verwijderd en zelfs kapot gescheurd heeft. Dat was het geval op plaatsen langs gewestwegen waarvoor we een toelating hebben, maar ook bij privé-personen. Het hek van iemand zijn woning is bij mijn weten toch privé-domein', zegt de circusdirecteur. ‘Niet waar', klinkt het bij de lokale politie van Sint-Truiden. ‘De affiches die aan de buitenkant van een hek hangen, vallen niet onder de vergunning van het circus. Dat is openbaar domein. Als de affiches binnen de omheining worden aangebracht, hangen ze op privé-domein. We betwijfelen of er een vergunning is om affiches langs gewestwegen te plaatsen. We laten enkel toe wat de vergunningen voorschrijven', laat de lokale politie weten.

‘Ik vind het eigenaardig dat de politie nu pas optreedt, als de affiches er al verschillende dagen hangen', zegt Richard Korittnig. ‘Net voor het weekend, wanneer de meeste mensen naar het circus komen, worden de affiches verwijderd. Folders uitdelen, mag ook al niet. Hoe moeten wij dan publiciteit maken? In andere steden heb ik zoiets nog niet meegemaakt. Ik ben toch wel ontgoocheld', besluit de circusdirecteur.

Bron: Het Nieuwsblad 07/11/2009

_________________
http://www.kermisvermaak.be


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za nov 07, 2009 11:01 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5440
Locatie: Belgie
Men kloot de circussen en infeite gewoon iedereen altijd. :(


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma nov 09, 2009 10:42 am 
Offline

Lid geworden op: ma jun 08, 2009 8:31 pm
Berichten: 125
Het stadsbestuur van St. Truiden heeft er echt het handje van weg om circussen en stuntshows dwars te zitten. Ik kan daar een posting van twee meter over vol schrijven. Eigenlijk werd het langzamerhand tijd dat het standplaatsenbeleid voor een gedeelte bij de gemeentes weggehaald werd, want teveel lokale belangen vermengen zich hier te dikwijls bij de komst van een circus of stuntshow. Zo zijn er bepaalde maanden niet mogelijk in die stad omdat er enkele mensen een bloemenverkoop houden, ondanks dat het terrein één van de grootste van vlaanderen is. Voeg daarbij nog een onmogelijk reclamebordenbeleid ( gemaskerd achter een zgz. vergunning, maar waartegen zij steeds tijdens de duur van het evenement ingrijpen). Op die manier professioneel werken wordt dan vlug onmogelijk en drijft de circussen in de illegale hoek, op die manier creëert men in die stad dan ook een image van vrijbuiters en mensen die maar wat doen, wat dan weer resulteert in minder bezoek. Het verwonderd mij zelfs dat de lokale pers er ruchtbaarheid aan wou geven. Waarschijnlijk een typische vlaamse toestand, waar hopelijk nu eens weerwerk geboden wordt van de kant van circussen en stuntshows.


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.