Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 8:03 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door België trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Belgisch circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Circus Zavatta in Wuustwezel
BerichtGeplaatst: do mar 08, 2012 11:48 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Vandaag even in Wuustwezel gaan kijken welke Zavatta er nou eigenlijk stond, het bleek dus de grote zaak te zijn (niet Enzo Zavatta) die ik nog niet eerder had gezien. Een grote tent veel dieren en het materiaal ziet er verzorgt uit nu even wat buitenfoto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover voor nu.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mar 09, 2012 1:08 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Moet een mooi gezicht zijn zo'n tent helemaal vol te zien....

ik geloof best dat ze de grootste tent hebben van door Vlaanderen reizende circussen. maar of het daarmee gelijk het grootste circus is...?

verder ook wel prachtig materiaal. zeker die directiewagen met truck...

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mar 09, 2012 11:45 am 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5440
Locatie: Belgie
Fijn om dit circus nog eens op foto te zien.

Hun materiaal mag er zeker zijn, en die ene woonwagen is inderdaad niet mis.
Jammer dat men geen site heeft met hun tournee.

Al moet je voor hun show wel niet gaan, als ik hier in het verleden al las.
Dieren lopen enkel rondjes - geen acts. Harde zweepklappen... andere acts matig.

Hier is het duidelijk de buitenkant die het moet doen, helaas !


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mar 09, 2012 12:39 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 23, 2007 8:03 am
Berichten: 198
Locatie: Lier België
Voor de liefhebbers heel mooi langs de buitenkant, de binnenkant van de tent trekt op niets, de voorstelling nog op minder!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mar 09, 2012 12:49 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
Tja ik vrees dat jullie allemaal gelijk hebben:
het is een tent van 2.000 plaatsen. Nou is Wuustwezel niet bepaald een groot dorp
de kans dat ze volzit is quasi onbestaande.

Ze hebben prachtig materiaal en die tent is inderdaad de grootse die er in ons landje rondreisd.

Maar de grootste show is het zeker niet: dan ben je bij de twee Bougliones veel beter af
en ook enkele kleinere circussen hebben een gevarieerder en artistiek beter programma.

De vele dieren zijn hun grootste trekpleister.

Maar als je eens mooie plaatjes wil schieten van mooi materiaal: allen daarheen!!

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mar 09, 2012 1:21 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Dan moeten we dat toch maar eens doen. De tweede buitenlandreis van CW-forumleden!

Dezelfde formule als vorige keer naar Boom? Circus van buiten bekijken, kaartjes kopen en de voorstelling bezoeken. Samen met enkele auto's. Wie wil er mee en wie heeft nog plaats over in de auto?

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mar 09, 2012 1:55 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:34 am
Berichten: 436
Locatie: Yerseke
heb op zich wel zin om te gaan volgend weekend
alleen ruimte op tribune staat me tegen als ik dat elders las hier op het forum
verder hoor ik dart je niet echt warm onthaalt wordt daar

ruimte in de auto heb ik genoeg
maar helaas niet voor iedereen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mar 09, 2012 6:40 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
Ik heb ze vorig jaar gezien in Middelkerke en het was idd geen supervoorstelling, maar ook niet zo slecht als sommigen hier beweren. Grootste minpunt was de beenruimte. Voor de prijs die ze vroegen was de show best oké. Niets speciaals, maar als tussendoortje best wel aangenaam. De beenruimte op de tribune is schandalig klein, en de dieren hadden in Middelkerke mooie buitenverblijven. Van harde zweepklappen heb ik vorige keer weinig gemerkt. Ook al is het jammer dat de meeste dieren idd enkel de piste in komen voor enkele rondjes. Groot nadeel van dit circus is natuurlijk ook dat de show jaar na jaar gelijk blijft. (en ze soms toch dezelfde plaatsen aandoen)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mar 09, 2012 7:55 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5440
Locatie: Belgie
apirama schreef:
Van harde zweepklappen heb ik vorige keer weinig gemerkt. Ook al is het jammer dat de meeste dieren idd enkel de piste in komen voor enkele rondjes. Groot nadeel van dit circus is natuurlijk ook dat de show jaar na jaar gelijk blijft. (en ze soms toch dezelfde plaatsen aandoen)


Is maar van via het internet dat ik dit gelezen heb.
Heb het circus reeds 1x bezocht langs de buitenzijde en daar in dit gedeelte een fotoreportage over geplaatst (in Beveren).


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mar 09, 2012 8:00 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
Nou apirama echt slecht zou ik het ook niet durven noemen hoor: maar als je de grote van de onderneming ziet en het materiaal
en het aantal dieren dat ze bijhebben dan liggen je verwachtingen hoog. Grote tent waar 2.000 man in kan
een wagenpark om u tegen te zeggen waar alles nagelnieuw van is en een menagerie die een halve zoo bevat
en ook nog tijgers ( hoewel dat eigenlijk op de meeste plaatsen niet mag)
En onder de naam Zavatta en meestal een grote reclamecampagne erbij dan verwacht je een show van hoog niveau.

En kom je eens je binnen bent en de show ziet toch een klein beetje bedrogen uit vind ik.

Komt er bij dat het ook helemaal geen Zavatta's zijn: het is de familie Prein, en die hebben gewoon een licentie op de naam.

Nog een klein minpunt: alles verloopt in het Frans. Er is geen enkel medewerker te vinden die Nederlands praat
ook niet aan de Kassa.

Als je graag een forumreis maakt waar je ook een mooie voorstelling meemaakt zou ik persoonlijk niet voor dit Zavatta kiezen.

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mar 09, 2012 8:03 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ik kan aankomend weekend niet, druk bezig in een ander circus.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mar 10, 2012 10:04 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Vrijdagavond naar de premiere van Zavatta geweest (volgens het kaartje is het Pacific Zavatta). Met wat engels en gebarentaal heb ik een kaartje kunnen kopen want nederlands wordt er maar amper gesproken. Voor 17 Euro zit je op de front tribune, je wordt netjes naar je plek gebracht en vlak voor de voorstelling wordt je kaartje nogeens gecontroleerd. Het was niet erg druk nog geen 60 mensen zagen de premiereshow in de volledig opgebouwde tent inclusief logeplanken. De zitplaatsen op tribune zijn houten planken met houten rugleuningen. Voor lange mensen is het geen fijne zit, ik ben maar op een hoek gaan zitten zodat in tenminste 1 been enigzins normaal kwijt kon. Het valt op dat er veel ongeschilderde panelen zijn rond de tribune dit maakt het geheel erg kleurloos. De verlichting is verder basis met 1 volgspot de scans en movingheads aan de ronde truss in de nok hebben maar weinig effect. De geluidsinstallatie wordt soms overstuurd maar blijft het wel doen. Geen orkest maar digitale muziek die steedsweer opnieuw herhaald wordt.

Er is geen spreekstalmeester maar iedereen wordt wel in het nederlands verwelkomt. De familie kent veel kinderen/jongeren die de meeste nummers voor hun rekening nemen. Volgens mij is er 1 artiestenpaar ingehuurd die twee handstandbalans nummers brengen. Als eerste komen er 5 leeuwinnen in de piste die voor stukjes vlees hun truukjes wel willen laten zien. In de show 4 luchtnummers namenlijk een doekennummer, strapanten, kubus en een ringtrapeze. Verder nog een wild west show, hoepelnummer een muziekaal intermezzo en een vuurnummer. Zavatta heeft veel dieren mee dus een grote exotenparade mag niet ontbreken, helaas doen de dieren niet veel meer dan rondjes lopen maar de hoeveelheid dieren die je zo na elkaar te zien krijgt is wel indrukwekkend zeker de twee grote bizons. De paardendressuur verliep nogal onrustig het leek wel of de paarden niet met elkaar overweg konden of ze hadden gewoon veel energie. De clown (met fluitje) kon iedereen gerust een handje gaan geven want het was toch nietzo druk verder kwam de popcornentre voorbij en de bekende act met vier stoelen en vier mensen uit het publiek.

Net binnen de twee uur inclusief 15 minuten pauze was het gedaan met de show en werd iedereen in het nederlands bedankt voor het bezoek.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er komt meer.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mar 10, 2012 10:09 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er komt meer.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mar 10, 2012 10:13 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover vanuit Wuustwezel.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mar 10, 2012 10:30 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Bedankt Guido voor deze mooie reportage. We zijn weer een stuk wijzer.
Ondanks dat het er niet slecht uit ziet ga ik er toch niet 300 km voor rijden.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.