Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 7:06 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door België trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Belgisch circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Living Circus Treasures
BerichtGeplaatst: za jul 07, 2012 10:22 pm 
Offline

Lid geworden op: zo jul 11, 2010 6:24 pm
Berichten: 47
11de Jeugdcircusfestival

Doorlopend: Fimportretten van 'Living Circus Treasures'
16 tot 18 juli, van 15.00u tot 19.00u

Het Circuscentrum is het ankerpunt voor de circuskunsten in Vlaanderen. Het Jeugdcircusfestival is slechts één van onze projecten, daarnaast zijn we het hele jaar door actief rond artistieke ondersteuning, vorming, promotie en erfgoed.

Binnen het erfgoedluik van het Circuscentrum hebben we filmportretten van vijf circusfamilies gecreëerd: Circus Rose-Marie Malter, Wiener Circus, Circus Ronaldo, Circus Pauwels en Circus Magic. Het zijn ‘Living Circus Treasures’, letterlijke schatten van mensen wiens verhalen bijdragen tot een beter begrip van het circus vroeger én vandaag. De portretten zijn nog nooit eerder vertoond.

>> Van ma 16 juli tot woe 18 juli in de cinemawoonwagen van Ciné Martiko (Baudelohof)
>> Telkens om 15.00u (Circus Pauwels), 16.00u (Magic Circus - Bill Kartoum), 17.00u (Circus Rose-Marie Malter), 18.00u (Circus Ronaldo) en 19.00u (Wiener Circus).
>> Duur per filmportret: ca. 30 min.
>> Dit is de enige activiteit van het Jeugdcircusfestival die niet gratis is. Toegang: 2 euro per filmportret. Ter plekke reserveren is mogelijk.



!!!! kijk voor de trailer op http://www.circuscentrum.be !!!!, beetje naar beneden scrollen op de homepage.

Het circuscentrum heeft me trouwens beloofd dat de filmpjes ook buiten de Gentse feesten vertoond zullen worden. Ik had nl de opmerking gemaakt dat heel wat circusliefhebbers die graag zouden zien, maar niet allemaal naar de Gentse feesten kunnen komen. Hopelijk houden ze hun woord!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Living Circus Treasures
BerichtGeplaatst: za jul 07, 2012 10:25 pm 
Offline

Lid geworden op: zo jul 11, 2010 6:24 pm
Berichten: 47
http://youtu.be/_doeJ8_BjI8

dit zou de trailer moeten zijn


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Living Circus Treasures
BerichtGeplaatst: zo jul 08, 2012 9:00 am 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
Wat een mooie website! En daarin vele tientallen andere - zwaar gesubsidieerde - festivals en websites.
Daar kunnen de nederlandse overheden een voorbeeld aan nemen!
Wat ik wel weer zie is dat ter attractie het label 'circus' graag ergens opgeplakt wordt, terwijl de vlag niet de lading dekt.
Het gaat bij de vele vlaamse festivals voornamelijk om straatartiesten en kleinschalig circustheater (de liefhebbers van het echte klassieke circus zoals de forumleden kennen, zullen weinig enthousiast worden van dit aanbod) maar ik vind het een goed initiatief, en het is weer typisch vlaams om zoiets grondig te organiseren.
En dat met een flinke zak overheidsgeld die daarvoor beschikbaar is; ik zie overal logo's van de vlaamse overheid, van provinciale- en stadsbesturen.

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Living Circus Treasures
BerichtGeplaatst: di sep 11, 2012 9:25 pm 
Offline

Lid geworden op: zo jul 11, 2010 6:24 pm
Berichten: 47
Tijger schreef:
Wat een mooie website! En daarin vele tientallen andere - zwaar gesubsidieerde - festivals en websites.
Daar kunnen de nederlandse overheden een voorbeeld aan nemen!
Wat ik wel weer zie is dat ter attractie het label 'circus' graag ergens opgeplakt wordt, terwijl de vlag niet de lading dekt.
Het gaat bij de vele vlaamse festivals voornamelijk om straatartiesten en kleinschalig circustheater (de liefhebbers van het echte klassieke circus zoals de forumleden kennen, zullen weinig enthousiast worden van dit aanbod) maar ik vind het een goed initiatief, en het is weer typisch vlaams om zoiets grondig te organiseren.
En dat met een flinke zak overheidsgeld die daarvoor beschikbaar is; ik zie overal logo's van de vlaamse overheid, van provinciale- en stadsbesturen.


Het overgrote deel zijn idd pseudocircuskunsten en alternatief straattheater. Maar de filmpjes gingen over echte circussterren (klassiek circus!) Alternatief circus heeft hier ook een beentje voor dan klassiek circus hoor.
Totaal onterecht!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.