Nog tot en met 8 augustus staat circus pipo op het terrein Rietstraat aan het shoppingcenter van Middelkerke. Vanavond gingen we even kijken naar de familievoorstelling waarbij volwassenen dus aan kindertarief binnenkunnen. Voor €10 een plaats op de tribune, voor €15 had je vanavond dus een stoel. Absoluut geen geld dus. De tent is mooi verzorgd opgesteld. Enkel jammer dat er ook hier absoluut te weinig plaats is voor je benen in de tribune. Ook stond de showmuziek iets te luid. De dieren hebben mooie verblijven met een grote staltent en ook een mooie buitenruimte om te grazen. Er waren slechts een 35 tal mensen komen opdagen en dat is erg jammer, want dit familiecircus verdient beter. De show duurde iets meer dan twee uur en was erg leuk. Het acrobatienummer aan het koord en het piraten - magienummer spraken mij het meest aan. Maar ook de andere nummers mochten er zeker wezen. Knap wat de kinderen al tonen op de stalen draad, met hoepels of als clown. Het circus had bovendien een groter aanbod aan dieren dan ik op voorhand verwacht had: paarden, pony's, ezels, honden, lama's en koeien werden gedresseerd. Tussen de wagens van Pipo stonden er trouwens ook een aantal van barones. Iemand enig idee wat de link is tussen beide circussen? In ieder geval vind ik dit circus best een aanrader!
|