Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo apr 28, 2024 1:16 am

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door België trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Belgisch circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2013 11:41 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Cirque Firmin Bouglione

Cirque Firmin Bouglione stond mooi opgesteld bij het Imagipark in Bergen/Mons.
Het Circus presenteert dit jaar het programma Magique.
In het programma zien we o.a. het van Circus Renaissance bekende duo Vassallo met een spectaculaire antipode en goede strakke/slappe draad nummer.
Rode draad is Clown Joanes, erg leuke en spontane clown met originele nummers.

Ook eigen dierennummers maken deel uit van het nieuwe programma met pony's en 2 kamelen en een dromedaris.
Herbert de Larott laat wat illusies zien , het scheermesjes eten vind ik onsmakelijk en ook zijn trucks zijn niet geweldig te noemen (je ziet wat hij doet)
Hoogtepunt van zijn act is de illusie met (2) panters waarbij deze ook op 1 meter van je af een rondje loopt door de piste.
wel bijzonder om te zien.

enkele foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover Cirque Firmin Bouglione


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo feb 24, 2013 8:44 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
Wij zijn gisteren met een viertal mensen gaan kijken naar Cirque Firmin Bouglione. Toen ik het circus vorig jaar voor de allereerste keer bezocht was ik direct gecharmeerd door dit fijne circus. Mooie gezellige tent, licht en geluid helemaal in orde, leuk programme en een gezellige sfeer. Natuurlijk konden ze vorig jaar rekenen op twee topclowns die het programma toch voor een groot stuk voor hun rekening namen.
Ik was dus heel benieuwd of ik ook dit jaar even positief de tent zou verlaten.
Ze hebben een leuke plaats gekregen in Bergen. Weliswaar niet in het centrum, maar makkelijk te bereiken, veel parkeerplaats en er komt genoeg volk want het ernaast gelegen recreatiecentrum draait erg goed. (waardoor je voor of na de voorstelling ook nog lekker een pannenkoek of wafel kunt gaan eten).
In de eeste helft vinden we ondermeer dressuur van pony's en net voor de pauze ook kamelen en een dromedaris. Beiden gepresenteerd door Richardo Canestrelli. Beiden onderhoudende nummers waarbij het ponynummer volledig op stem was. Iets wat ik altijd fijn vind. Alle dieren zagen er werkelijk prachtig uit.
Duo Vassalo verzorgde een fijn antiodenummer terwijl Ethel Biasini aan de doeken door de tent vloog. Dit vonden wij het mindere nummer van de voorstelling. Miss Vanessa bracht een bijzonder leuk nummer aan de Houla hoop en clown Joanes zorgde voor wat kleine tussendoortjes. Niets speciaals, maar hij had de kinderen wel helemaal op zijn hand.
Na de pauze volgden er nog leuke nummers zoals de antipode en trapeze van Ethel Biasini, een draadnummer van het duo Vassallo en een bijzonder knap alles - in - een nummer van clown Joanes.
Herbert de Larott was in beide helften te zien. In het eerste stuk met kleine illusies, en het tweede deel sloot hij af met grote illusies. Ik was niet geheel overtuigd van deze man. Kleine illusies vind ik niet altijd even geslaagd in een circuspiste. Je zit te ver van de actie af. Ik vind die meer geschikt voor markten en andere. Bij de grote illusies heb ik wat problemen met de panters. Ik vind dat het gebruik van panters hier voor geen enkele meerwaarde zorgt. Je kunt dezelfde truc even goed uitvoeren met een hond en een konijn.
Na iets meer dan twee uur (incl. 15 min. pauze) was de voorstelling ten einde. Of het beviel? En of! Ik vond het programma iets minder sterk dan vorig jaar, maar toch mag het er zeker zijn. Voldoende variatie in nummers, kwalitatief dik oké (zelf vond ik het houla hoop nummer en het acrobatennummer van clown Joanes de hoogtepunten van de voorstelling), een gezellige tent die lekker verwarmd was,....
Voor mij behoort Firmin Bouglione tot de betere Belgische circussen en volgend kaar kom ik zeker terug!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.