Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 8:56 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door België trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Belgisch circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di apr 01, 2014 9:24 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Dodelijk ongeval treft circus Imperial in Grimbergen

GRIMBERGEN - Na de namiddag voorstelling van zondag 30 maart in Grimbergen zou circus “Imperial” zich klaar maken om naar een volgende locatie te verhuizen. Dit verliep niet zoals gepland. Doordat de ondergrond op het terrein aan het Guldendal te Grimbergen zo drassig was, was een voertuig te diep weg gezakt in de grond. Om de wagen weer vlot te krijgen werden er hulpmiddelen aangewend. Toen men de bewuste wagen vlot wou krijgen liep het mis. Een metalen voorwerp heeft daarbij de vader van het circus dodelijk getroffen. Annik De Schouwer die toevallig in de buurt rond liep om haar hond uit te laten hoorde mensen in paniek roepen naar een hulp en een ziekenwagen.

“Ik hoorde mensen roepen om hulp. Zonder aarzelen liep ik naar de plaats waar het lawaai van daan kwam. Daar aangekomen zag ik een oudere man op de grond liggen in een plas bloed. Zonder een moment te aarzelen probeerde ik hem te reanimeren”, getuigt Annick. Buurman Mark zorgde voor licht en had ondertussen ook de hulpdiensten opgeroepen die vrij snel ter plaatse waren.

Annik is zelf heel actief in Grimbergen op politiek vlak (Open VLD Grimbergen) en cultureel gebied. Ze heeft kortelings een cursus EHBO met succes afgesloten heeft bij het Rode Kruis van Grimbergen.

“Na ongeveer drie kwartier hebben we moeten vast stellen dat de persoon overleden was. Spijtig genoeg was mijn eerst interventie met dodelijke afloop, maar ik deed wat ik kon. Er kon spijtig genoeg geen hulp meer geboden worden aan het slachtoffer” zegt Annik nog.

De politie heeft nog tot laat op de avond onderzoeksdaden verricht betreffende het dodelijk ongeval en beschouwde het ongeval eerst als “een verdacht overlijden”. Uiteindelijk werd het terug gebracht tot een arbeidsongeval.

Circus Imperial, een gezelschap dat in België is ontstaan uit een samenwerking van Spaanse, Italiaanse en Oostenrijkse circusmensen. Initiatiefnemer van het project is Albin Burkhart.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 140331_007

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di apr 01, 2014 4:31 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Via de gemelde link krijgt men het oorspronkelijke verhaal niet te zien.
Een soortgelijk verhaal is te vinden op: http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-grim ... -a1836768/
Heel trieste samenloop van omstandigheden uiteraard.
En ook vanuit Nederland oprechte deelneming aan het adres van de nabestaanden en de verdere mensen van dit circus.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.