Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 2:52 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door België trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Belgisch circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za okt 10, 2015 3:52 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Jammer maar helaas! Net een weekje te laat, want van 25 september t/m zondag 4 oktober stond het Franse Circus Franco-Belge op een steenworp afstand van de Nederlandse grens. Minder dan tien minuten om precies te zijn, maar dan moet je wel in Zuid-Limburg wonen! Net als vorig jaar, als ik me goed herinner, in Visé op een mooie plek aan de Quai des Fermettes, aan de Maas vlak bij het station.
In de eerste speelweek heb ik er nog naar gezocht, maar niets kunnen vinden, noch via het circus, noch via Visé.
Ik denk haast dat ze nog in de omgeving reizen, dat was vorig jaar ook het geval.

Wat ik niet vond, vond Friedrich Klawiter - uiteraard - wel!
Een wederom mooie fotoreportage was het gevolg, alsmede een geschreven beschrijving.
Geen wilde dieren meer dit keer, hoewel......

Even nagekeken, maar vorig jaar ging het om de Festival Circus Show, het voormalige Cirque Franco-Canadien.
Een andere tent en andere wagens, niet hetzelfde denk ik. Ook Klawiter noemt een andere naam wat de directeur aangaat.

Maakt niet uit, want toch gemist. Gelukkig hebben we nog de foto's en het verhaal!

https://plus.google.com/photos/10185153 ... 1498736209

en

http://www.circus-online.de/franco-belge_15.html

Een paar voorproefjes. Van verrassende dieren. Met name de combinatie. Zelfs met oerhonden, ik zal ze niet anders noemen om geen slapende Belgische honden wakker te maken. Dus beter ook niet in reacties!
Veel draait om de Magicien Zoltan. Hij doet veel acts met en zonder dieren. Eerder dit jaar was hij nog te vinden in andere circussen. De groot aangekondigde website bleek onbereikbaar, maar dat kan tijdelijk zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Onbekend of deze dieren tot het circus behoren.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Een echte fakir, die ze je niet meer wekelijks!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 10, 2015 5:24 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 11, 2009 12:07 pm
Berichten: 273
Didier schreef:

Even nagekeken, maar vorig jaar ging het om de Festival Circus Show, het voormalige Cirque Franco-Canadien.
Een andere tent en andere wagens, niet hetzelfde denk ik. Ook Klawiter noemt een andere naam wat de directeur aangaat.


selbe direktion, simon dubois, wie auch in den jahren zuvor. gewechselt hat nur das material und der name.
georg


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma okt 12, 2015 2:55 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Nou, dan ontbrak er vorig jaar toch iets in de doorgaans prima informatie op circus-online!
De naam Dubois werd toen niet genoemd, de directie bestond uit Jakel Bossert die de familie Spindler had ingehuurd.
Het ging toen om de Festival Circus Show.
Maar misschien veranderen circusdirecteuren wel net zo snel van naam als de circussen zelf!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma okt 12, 2015 5:17 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Een mooi report van de heer Klawiter alweer!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma okt 12, 2015 5:19 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ongetwijfeld nog te zien in Wallonië!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo aug 30, 2017 10:42 am 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Een reporter van Kermisland.be trok richting Soumagne, om Cirque Franco Belge een bezoekje te brengen.
Met volgend beeldverslag als resultaat: http://kermisland.be/2017/08/28/soumagn ... nco-belge/
En deze keer is het nog niet te laat, nog voorstellingen t.e.m 3 september.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo aug 30, 2017 4:41 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
En voor wie er heen wil: Soumagne ligt ten Oosten van Luik en slechts een kwartiertje over de grens vanaf Eijsden, ten Zuiden van Maastricht.
Heel goed te doen dus......


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.