Ze verkochten ze de afgelopen jaren wel vaker, de originele registraties van voorstellingen van Cirque du Soleil.
Onlangs zag ik in de vestiging in mijn woonplaats weer diverse dvd's liggen, waarvan ik een aantal daar nog niet eerder zag.
Maar dat kan aan mij liggen, zo vaak kom ik er tenslotte ook niet. Niet zo huishoudelijk aangelegd.....
Zoals gezegd: originele opnamen, met goedkeuring van Cirque du Soleil. Dus geen bootlegs of ander amateurwerk!
En dat voor de uitzonderlijke prijs van ......... € 3,- per stuk!
Weten de liefhebbers nog hoeveel ze in de circustent kostten? Inderdaad, een veelvoud!
Te koop waren dit keer Corteo (prachtig, maar die had ik al), Saltimbanco (een ouwetje, niet meer te zien sinds 2012 na 20 jaar van succes) en Midnight Sun.
Voor die laatste graag uw speciale aandacht. Het betreft geen complete tour-show van Cirque du Soleil, maar de registratie van een live optreden tijdens het 25e Jubileum Jazzfestival van Montréal (niet te verwarren met Montreux).
Opgenomen op 11 juli 2004 in de Canadese stad waar de voorstelling zich in de open lucht afspeelde voor niet minder dan 200.000 toeschouwers!
Soleil de Minuit, heet het dan in het Frans, want dat spreken ze daar, overigens net als in Montreux.
Het is een werkelijk weergaloze en wonderschone registratie geworden waar absoluut alles in klopt. Met schitterende beelden die mooi in elkaar overgaan en een perfect geluid. Ik heb er op Oudejaarsavond ademloos naar zitten kijken!
Prachtige overgangen van de ene naar de andere camera. Opgenomen in High Definition zie je meer dan 250 artiesten in een briljante combinatie van circus en muziek.
Het programma bevat hoogtepunten uit CdS-voorstellingen als onder meer Alegría en Quidam maar dan bijzonder verrassend verpakt in een totaal nieuwe show met een geheel eigen verhaal. Met geweldige muziek en zang, onder andere van bekendheden als Youssou N'Dour. En dat allemaal in een prachtige entourage.
Duurt 1:36:57 en met extra's als een toegift, een fotogalerij en diverse trailers.
Ja echt, en dat allemaal voor de prijs van drie euri!
Opvallend mooi? Teveel om op te noemen! Nou, een ding dan. Een German Wheel (zo heet denk ik een dubbel Wheel of Cyr) dat geheel onverwacht vuurwerk begint te spuwen. Ja, op die manier kan vuurwerk dus wel heel mooi zijn!
Zo ziet de dvd er dus uit:

En daar zie je dus ook het German Wheel. Eén van de, om precies te zijn.....
En kijk eens even aan, de Blokker-advertorial loopt op deze site bovenin al mee! Zo werkt dat tegenwoordig!
Even voor jullie gezocht, maar op die site kan ik ze niet vinden.
Dus je zult er even voor naar de winkel moeten.....