Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 10:36 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do sep 23, 2021 6:08 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het zogenaamde 0-nummer is verschenen van CIRCUS Magazine.
Hou je van aparte dingen: een prima tijdsbesteding.
Hou je van circus: dan is het maar matig bevredigend, denk ik.

Maar ik blijf de overtuiging getrouw: hoe vaker circus ergens genoemd wordt, hoe beter het is voor het echte circus.

Afbeelding

Circus Magazine: Schoonheid & Chaos door Jackson Bowley

lk denk dat we een zeer interessante tijd zijn ingegaan in de creatieve industrie.
De rol van creatievelingen wisselt, versmelt en evolueert.
De redactie voelt op de een of andere manier minder relevant en de regels voor inbedrijfstelling worden verscheurd, waardoor een eclectische mix van stijlen doorbreekt.
Ik vind het geweldig om te zien dat de nadruk wordt gelegd op plezier, iets om je aan het lachen te maken, en verdomme, we hebben het nu nodig.
Ik ontmoette Jackson voor het eerst in 2015 tijdens een shoot die ik deed voor PYLOT in de geliefde (en enorm gemiste) Curtain Road Studios.
Ik gaf hem de opdracht om een ​​motor en een pasgeboren baby te kopen en tot mijn verbazing waren ze allebei binnen twintig minuten op de set.
Het was toen dat ik wist dat deze man van het juiste materiaal was gemaakt.
En dus kwam het niet als een verrassing voor mij toen ik ontdekte dat hij zijn eigen tijdschrift begon.
En hier introduceren we Circus Magazine.


voorwoord: Henry Gorse

(Vertaling Google)

De rest leest u hier: https://www.pylotmagazine.com/circus-ma ... son-bowley

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

de Volkskrant meldt vandaag: https://www.volkskrant.nl/cultuur-media ... gle.com%2F

MOET U ZIEN

Fotograaf Jackson Bowley maakt met beautytijdschrift Circus de beelden die je op Instagram niet meer tegenkomt

Britse fotograaf Jackson Bowley (25), de ‘spreekstalmeester’ van beautytijdschrift Circus, wilde een plek creëren waar creatievelingen met onconventionele ideeën van schoonheid hun visie kunnen tonen.

‘A loud and obnoxious experience, iets dat zowel aantrekkelijk als afstotelijk is’ – dat is wat de Britse fotograaf Jackson Bowley (25) wilde maken met het door hemzelf uitgegeven tijdschrift Circus, dat 23 september verscheen.
Bowley, die werkte voor onder meer Asos, Nike en i-D Magazine, wilde met Circus een podium bieden aan creatievelingen met ‘unieke ideeën’ waar geen plaats voor is in de beautyindustrie – een industrie die volgens Bowley redelijk safe is.
‘Ik had zelf het idee dat er een gat in de markt was voor een beautytijdschrift dat onze opvatting van schoonheid uitdaagt, op een speelse en niet-serieuze manier.’


Afbeelding
Make-up Artist CAROLE MÉTHOTCIRCUS SEPTEMBER 2021 ISSUE 01 Photographer SARAH PARDINI Goofy JULIEN CRANE

Toen Bowley, die zichzelf de ‘spreekstalmeester’ van Circus noemt, de titel bedacht, wilde hij dan ook geen klassieke interpretaties van het circus zien – hij wilde juist foto’s die er ‘rauw en onverzorgd’ uitzagen.
Bowley’s visie is in het hele tijdschrift terug te zien.
Kleurrijke, kwaadaardige clowns staan naast een close-up van een gebit vol strassteentjes, een paar foto’s verderop speelt een griezelig, Goofy-achtige figuur de hoofdrol.
Het zijn foto’s die bijna geen plek meer mogen hebben op het door algoritmen geregeerde Instagram, waar glossy en beautiful foto’s de standaard zijn.
Zou Circus als kritiek gezien kunnen worden op dit soort ‘perfecte’ plaatjes?
‘Ik ben gefascineerd door de beautyindustrie’, zegt Bowley vanuit zijn huis in Londen.
De beautyindustrie werkt op een totaal ander tempo dan de mode-industrie, het is allemaal een stuk langzamer.
Ik bekritiseer zulke bedrijven altijd in mijn eigen werk, dus het is logisch dat ik dat ook met Circus doe.’

Een ander doel van Bowley met Circus is het doorbreken van de traditionele hiërarchie in de fotoindustrie – hij vroeg niet alleen fotografen om een spread te maken met het thema circus, maar benaderde andere creatieve professionals zoals setdesigners en stylisten.
Zij mochten hun eigen team samenstellen voor de fotoshoot: dat mochten collega’s zijn, maar bijvoorbeeld ook vrienden.
‘Toen ik Circus maakte, wilde ik de regels waar creatieve professionals zich vaak aan moeten houden overboord gooien.’


Afbeelding
Photographer JACKSON BOWLEYCIRCUS SEPTEMBER 2021 ISSUE 01 Make-up Artist LYNSKI Model MARIAM ALUEDE

Een favoriete spread heeft Bowley niet. ‘Ik vind alle foto’s op hun eigen manier interessant.
Ik vind de foto van Carole Méthot met het Goofy-personage geweldig, het is zo bizar en opvallend en past helemaal binnen mijn eigen idee van schoonheid.
De coverfoto van Circus, gemaakt door Yusuke Morioka, is ook zo iconisch - het is een echte showstopper.’

Het ‘absurdly large’ tijdschrift (‘Je kunt je niet voorstellen hoe groot het is, totdat je een exemplaar in je handen hebt’, aldus Bowley) bestaat uit twintig spreads op A1-formaat, die bedoeld zijn om als poster opgehangen te worden.
‘Het is jammer dat foto’s in magazines normaal zo klein zijn’, zegt Bowley.
‘Je kunt er niet veel mee als je er doorheen gekeken hebt, en normaal gesproken belanden ze dan op een stapel in de boekenkast.
Ik hoop dat mensen die Circus kopen de posters gebruiken om hun huis of kantoor mee te versieren, zodat ze een permanent plekje krijgen in hun interieur.
Ik heb al een paar posters ingelijst.’


Circus is online te bestellen via: http://www.circuscircuscircuscircus.com.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.