Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 2:22 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jan 07, 2022 2:59 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Velen zullen het gisteren gemist hebben, maar het stond toch echt in de Straatscourant.
En ook De Circusbode wijdde er al een stukje aan.
De allerlaatste (en 30e) kandidaat-bewindspersoon die beoogt regeringsleider Rutte ontving was de heer Sj. Heuvels (zie actuele foto onder).

Afbeelding


Werkelijk in een vloek en een zucht is de laatste dagen nog een nieuw ministerie uit de grond gestampt.
Zo snel zelfs dat nog niet eens bekend is waar dat gehuisvest zal gaan worden.
Er is gedacht aan de directe omgeving van het in onze kringen bekende Malieveld, maar daar bleek geen passende ruimte beschikbaar.
Wat er in resulteerde dat de kersverse bewindspersoon gevraagd is voorlopig zijn werkzaamheden zoveel mogelijk vanuit huis te willen verrichten. Een passende oplossing in deze coronatijd!
Dat er nog een 30e man/vrouw/transgender gezocht werd houdt, naar verluidt, verband met het wat vreemde aantal van 29 dat al verkozen was.
Daarmee waren alle bekenden die op zoek waren naar een aardig goed betaalde baan of een functie elders op maat bediend.
Maar dat wat kromme aantal intrigeerde en irriteerde. Een mooi rond getal leek toch aanzienlijk beter.

Had tenslotte Rutte's grote voorbeeld Ali Baba ook niet altijd een aantal van wel 40 aanzienlijken om zich heen verzameld?

En zo kwam men bij de weledel geachte Heuvels terecht.
Er is veel niet over hem bekend. Zo weigert de Rijksverlichtingsdienst verdere gegevens als woonplaats en adres bekend te maken.
Dit teneinde bij voorbaat al te voorkomen dat ook bij hem straks iemand met een brandende fakkel voor de deur staat!
Het enige dat de dienst kwijt wilde is dat zijn woonplaats met een M begint en aan een grote vaarweg is gelegen.
Nou, dat is dan zoeken naar de bekende speld in een hooiberg.
Want dan zijn er mogelijkheden van Maastricht tot Middelharnis en van Mokum tot Madurodam!
Wel wilde men nog kwijt dat de laatste vier letters van de betreffende plaats een bijzonder frivool diertje vormden.
Dat mogelijk somtijds aanwezig is in een circus maar nog nimmer als optredend artiest werd gespot.

Ook over de achtergrond van de kersverse minister is niet veel bekend.
Hij schijnt een succesvolle loopbaan in de IT-wereld te hebben voltooid en een uitstekende kennis te hebben van het Nederlandse vaarwegennet.
Hij moet over uitstekende reflexen beschikken door zich -overigens net als Max Verstappen- te bekwamen in de tafeltennissport.
Dat naar voorbeeld van zijn Chinese evenknie P. Pong -Ping voor intimi-.

We vonden nog een veelzeggende actiefoto van de nieuw bewindvoerder:

Afbeelding

Een groot voorbeeld voor hem vormde de illustere Olivier B. Bommel.

Een deel van diens uitspraken hanteert hij dan ook nog vrijwel dagelijks, zoals:

"Als je begrijpt wat ik bedoel".
"Zoals mijn goede vader zei."
( en als vervolg daarop:) "En daar houd ik mij aan."
"Geld speelt geen rol."
"[Ach] Hoe vreselijk is dit alles."
"Verzin toch eens een list, jonge vriend!"


Met name dat 'Geld speelt geen rol' moet bij de keuze voor zijn aanstelling een fikse rol hebben gespeeld.

Ondanks dat hij in de beginfase veelvuldig thuis zal werken krijgt hij uiteraard der zaak wel de beschikking over zo'n riante limousine met chauffeur.
Te meer daar hij zich recentelijk in niet mis te verstane bewoordingen uit heeft gelaten over de verloedering in het verkeer, waarbij zelfs het woord anarchie is gevallen!

Daarentegen beschikt hij al voor zijn benoeming over een Staatsiejacht, en dat lijkt wel wat prematuur.
Zeer de vraag of hij daarmee afmeerde in de Hofvijver alvorens bij de heer Rutte (zonder n, want geen familie van onze Steffie) op de thee te gaan.

Dat het nieuwe kabinet de komende tijd nu uit 30 personen bestaat is uiteraard koren op de molen van de criticasters.
Maar het valt inderdaad niet te ontkennen dat de kans op uitglijders of andere ongelukjes aanzienlijk gestegen is naarmate er leden zijn toegevoegd.
Slechts een handjevol leden van het vorige kabinet mochten blijven maar kregen totaal andere functies.
Maar ook dat maakt op zulks niveau kennelijk weinig uit.

Zo ging mevrouw Schouten van Landbouw naar Armoedebestrijding. Ach, is dat in feite niet hetzelfde?
Haar opvolger op Landbouw wordt naar de mening van velen het eerste brekebeentje.
De Groninger Henk Staghouwer -werkelijk iedere agrariër in ons land kent hem van naam omdat hij enkele jaren geleden tijdens de Boerenopstand als enige Gedeputeerde weigerde met de demonstranten te spreken waardoor de historische deur van het Provinciehuis sneuvelde en zelfs een paard zijn hoefijzer verloor (wat beloond werd met geringe werkstrafjes)- reed recentelijk nog een erg scheve schaats in de provincie vanwege een op verzoek verstuurde brief zonder dat betrokkenen daarin waren gekend en waarmee een correcte wetswijziging werd verhinderd. Daar gaan we waarschijnlijk dus nog mee kunnen lachen!

Ook Hugo de Jonge is, zij het elders, opnieuw van de partij.
Maar dat is naar we vernamen veroorzaakt doordat vanwege de zware lockdown de schoenwinkels nog immer gesloten zijn (je zult maar nieuwe nodig hebben...) en geen enkele winkelier hem emplooi wilde verstrekken.

Komende week zal de nieuwe groep worden beëdigd waarna de gebruikelijke bordeelscène volgt.
Mist u daar op de foto bovenomschreven Minister Heuvels, panikeer dan niet!
Er is al gezocht naar een breder terras teneinde eenieder in beeld te kunnen krijgen en wellicht is hij daardoor buiten beeld gevallen.

Overigens is het geenszins de bedoeling dat Zijne Excellentie Heuvels (want dat is nog altijd zijn vaak vergeten aanspreektitel, en tutoyeert men deze personen en spreekt men ze zelfs bij de voornaam aan! -Hé Marrek, heb ie effe?-) zich uitsluitend tot de werkelijke circuswereld gaat beperken.
Het is de opzet om alle problemen in de maatschappij waar vaak ten onrechte het woord CIRCUS op wordt geplakt op zijn bordje terecht te laten komen.
Zo meldde recent De Telegraaf (u weet wel, de krant van Ingeslapen Nederland) al weer uitbundig over een Monetair Circus, waarbij men dat liet plaatsvinden in Carré en presenteren door een heuse spreekstalmeester.
Dat onder de titel: 'Column: hooggeëerd publiek, welkom in het monetaire circus!', maar alleen voor eigen abonnees. Gelukkig maar!

Ha, inmiddels circuleert de eerste karikatuur ook al op ons aller internet:

Afbeelding


Laatst gewijzigd door Didier op di jan 11, 2022 12:52 pm, 8 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 07, 2022 3:58 pm 
Offline

Lid geworden op: di nov 01, 2016 5:51 pm
Berichten: 348
Didier schreef:
Afbeelding


Oh, is Heuvels de Sjaak? :clown

_________________
Zand, Zaagsel, Mensen, Dieren en Sensaties: wat een heerlijkheid.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 07, 2022 4:18 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Oeps het moest nog even geheim blijven :|

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 07, 2022 4:22 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Zoals je nog wel zult gaan merken: voor het journaille bestaan geen geheimen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 08, 2022 6:09 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Sjaak, of moet ik nu Zijne Excellentie zeggen, proficiat met je benoeming tot Minister van Circuszaken.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 08, 2022 7:37 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Hugo schreef:
Sjaak, of moet ik nu Zijne Excellentie zeggen, proficiat met je benoeming tot Minister van Circuszaken.

Dankje Hugo. Ik dacht even de oudste minister ooit te zijn. Maar er is ooit een oudere geweest van 74. Ik ben nu 71.
Ik probeer met circuskostuum op het bordes te staan, rode jas zwarte laarzen en een hoge hoed. Maar ik zoek er nog eentje die mij past, ik ben nu een stuk te kort voor mijn gewicht... lijk wel dikkedeur..
Met het netwerk van circuswereld moeten we er toch wat moois van kunnen maken.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 10, 2022 1:50 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Vergeefse moeite, allemaal!
Want zojuist bereikte ons het bericht dat Zijne Excellentie vandaag zal ontbreken zowel tijdens de beëdiging als de fotosessie.
Reden is dat hij zich vanmorgen wat verkouden gevoelde. Tja, en dan is in deze coronatijden de keuze snel gemaakt!
Overigens bevindt hij zich in goed gezelschap: ook de (nieuwe) Minister van Financiën Sigrid Kaag zal ontbreken.
Zijn is eerder al positief getest en verblijft nu in thuisquarantaine.
Zover is het bij 'onze' minister gelukkig nog niet!
Beider beëdiging zal nu digitaal plaatsvinden, voor Minister Heuvels geen onbekende weg!

Afbeelding

Het moge duidelijk zijn: op de bovenste rij, midden achter de Koning, zou normaal gesproken de plaats van de Minister van Circuszaken zijn geweest!
Waarbij dan zowel de drie links als rechts van hem een half metertje hadden dienen op te schuiven....

Later wellicht meer nieuws....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2022 3:17 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Excellentie, fijn dat we u even kort mogen spreken, te meer daar u het dezer dagen wel extreem druk zult hebben?

Ach ja, dat laatste klopt wel. Het is uiteraard ook voor mij allemaal nieuw en mijn tijd beperkt.
Daar staat tegenover dat er een onverwacht grote belangstelling bestaat voor dit nieuwe ministerie.
Ik wist niet dat er zoveel media bestonden, die allemaal gaarne een vraaggesprek met mij willen voeren.
Om nog maar te zwijgen van de talkshows of praatprogramma's die mij aan tafel wensen te ontvangen.
Gelukkig heb ik een uitstekende jonge secretaris, de heer T. Poes, die zo goed als alle geïnteresseerden af weet te wimpelen.
Maar voor dit Forum maak ik graag een uitzondering. Tenslotte heb ik de plaats waar ik nu sta voor het grootste deel daar aan te danken.
Maar aarzelt u niet en steekt u van wal.


Het eerste wat ik mij afvraag is namens welke partij u uw functie bekleedt?

Ha, goede vraag! Kijk, dat raakt direct de kern: geen van de huidige coalitiepartijen!
Sterker nog, ik vertegenwoordig zelfs in het geheel geen enkele partij!
In feite sta ik dan ook boven de partijen en kan alleen op die wijze echt optimaal mijn werk doen.
Niet gehinderd door partijprogramma's of achterkamertjespolitiek.
Natuurlijk heb ik persoonlijk wel wat meer voorkeur voor de ene partij dan voor de andere, maar dat zult u bij de beslissingen die ik zal moeten nemen nooit bemerken.
Ja, dat is inderdaad best bijzonder, een volkomen neutrale bestuurder. Een andere optie zag ik niet.
Dat was voor mij wel de belangrijkste voorwaarde eer ik mij bereid verklaarde deze functie wel te willen vervullen.


De eerste problemen zullen u al wel bereikt hebben?

Inderdaad, die lieten niet lang op zich wachten. Daarbij ook dat voorbeeld van het 'Monetaire Circus' uit een groot landelijk dagblad.
Dat was zelfs een beetje heikel, want geschreven als column. Ja, en daarin mag je dus de waarheid wel een beetje verdraaien, aandikken en geweld aandoen.
De betreffende publicatie heb ik dan ook zorgvuldig op me in laten werken, de essentie ervan vastgesteld en het geheel voorzien van een in mijn ogen zinnig advies. En dat gaat dan in zijn geheel naar het betreffende ministerie, in dit onderhavige geval naar mevrouw Kaag van Financiën.
Wat die er verder mee doet is niet mijn zaak, dat is haar verantwoordelijkheid.

Kijk, ik heb geen enkele behoefte om als een soort Buba door de porseleinkast te daveren of als een ongetemd roofdier de piste in te springen. Zelf zie ik mij eerder als een koorddanser die op hoog niveau -desnoods met zijn moeder of ander familielid op zijn hoofd- behoedzaam voortschrijdt op de stalen draad.
Zoals mijn goede vriend Jeroen van Inkel zondagmorgen nog sprak in zijn ochtendprogramma: Vaak is even stilstaan al een hele stap vooruit!
Dat herinnert mij aan een andere queeste die passeerde.
Die behelsde het mediacircus dat is losgebarsten rond de bekende zanger-songwriter Douwe Bob.
Zoals u wellicht heeft vernomen heeft die drie verschillende vrouwen bezwangerd.
Het zal vaker voorkomen maar is toch geen dagelijkse kost.
Het hoofddoel is vermoedelijk dat de drie kindertjes later een vocaal en muzikaal trio gaan vormen teneinde ons land over een jaar of 20 te kunnen vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival.
Op zich een nobel streven, want de invloed van de juiste genen kan wel vaker niet ontkent worden.
Denk bijvoorbeeld maar aan een Mathieu van der Poel, het effect van een succesvolle vader en zelfs grootvader valt niet te ontkennen.
In het geval van de heer Bob is drie wel een mooi aantal, veel meer moeten het er dan ook niet worden.
Waarmee wij willen voorkomen dat er over een paar decennia een compleet gospelkoor naar Tbilisi zal moeten afreizen.
Mijn advies luidt dan ook dat alle vrouwen beneden een bepaalde leeftijd die binnen een straal van anderhalve meter in de buurt van de zanger zijn geweest verplicht moeten worden een zwangerschapstest te ondergaan.
U ziet: het werk ligt voor het oprapen!

Afbeelding
Huiskamerconcert Douwe Bob wederom groot succes.

Afbeelding
Het huis van Douwe Bob........de uivers zijn kennelijk echt de weg kwijt!


Bij tijden zal er zelfs een hele augiasstal moeten worden gereinigd, een klus die ik waarschijnlijk niet in mijn eentje kan klaren.
Daarbij zal ik wellicht de hulp moeten inroepen van mensen met veel meer ervaring op dat gebied, zoals bijvoorbeeld de heer Stalknecht.


U vond het vast en zeker erg jammer dat u er maandag niet bij kon zijn?

Wis en waarachtig! Tenslotte gaat een 'normaal' mens niet dagelijks ten paleize, in dit geval zelfs naar twee op een dag!
Maar goed, mijn tijd komt nog wel, desnoods bij de installatie van het Kabinet Rutte - 5. Want ook dat komt er nog, geloof me op mijn woord!
Met de geachte collegae (m/v/x) had ik de zaterdag tevoren al kennisgemaakt tijdens het zogeheten Constitutioneel Beraad.
Dat was in feite onze eerste werkdag.
Daar worden afspraken gemaakt over de juiste invulling van onze taken en de de coördinatie van beleidsterreinen die onder meerdere departementen vallen. De juiste kaders worden als het ware aangegeven, maar ook zaken als vervanging.
Plus dat een aantal staatssecretarissen zich tevens (in het buitenland) minister mogen noemen.
Dat ging deze keer om Eric van der Burg (Asiel en Migratie), Alexandra van Huffelen (Koninkrijksrelaties en Digitalisering) en Vivianne Heijnen (Infrastructuur en Waterstaat).
Voor mijn persoontje geldt dat ik me internationaal gezien tevens directeur de cirque mag noemen.
Een hele eer, dat zult u begrijpen!


Tot slot, wat is uw visie en verwachting van het èchte circus?

Het staat buiten kijf dat dit deels rampzalige tijden zijn voor deze branche.
Voor de tweede maal op rij konden in ons land de Kerstcircussen geen doorgang vinden. Terwijl die juist de kurk vormen waar diverse bedrijven op drijven.
Het is dan ook al een mirakel op zich dat ze de moed niet hebben verloren en de handdoek in de piste hebben gegooid!
Anderzijds maakt tegenslag ook vaak sterker!
Mij hebben de geruchten bereikt dat enkele buitenlandse circussen toch weer voornemens zijn in ons land te geen touren.
En daarnaast staat de ontluiking van ons nieuwe Nationale Circus Hollandia op punt van uitkomen.
Een dergelijk initiatief, en dat uitgerekend in deze moeilijke tijd, verdient dan ook louter bewondering en respect!
Mij is ter ore gekomen dat de tourneemeester een door de wol geverfde, daar garen bij spinnende, dus van wanten -plus een sjaal, in deze tijd ook niet te versmaden- wetende routinier betreft.

Zaterdag te 's-Gravenhage maakte ik kennis met mijn collega van Rechtsbescherming, de heer Franc Weerwind.
Die was, zoals u zult weten, tot voor kort Burgervader van de Gemeente Almere.
Hij betoonde zijn spijt over het feit dat aldaar het geplande Kerstcircus geen doorgang had kunnen vinden.
Ik kon hem enigszins geruststellen met de mededeling dat het vast niet al te lang zal gaan duren eer er toch weer een circus op het Rio de Janeiroplein zou komen te staan! Dat was voor hem een hele troost!

Daarnaast zal het tot mijn takenpakket behoren om het circus eindelijk eens de status te laten gaan geven die het verdient.
Daartoe zal ik in diepgaand gesprek moeten gaan met de (voormalig) wetenschapper Robbert Dijkgraaf van Cultuur en Media, die mij naar verwachting door zal schuiven naar zijn staatssecretaresse Gunay Uslu.
Daar wil ik graag eens over deze zaak een zeer geruime tijd mee van gedachten wisselen.....


Afbeelding

Zoals u wellicht weet heeft zij de zakenwereld -ze is een zuster van Corendon-grondvester Atilay Uslu- eerder verruild voor een culturele functie in combinatie met een universitair docentschap voor zij kortgeleden naar de politiek overstapte.
Nee, ik heb voorlopig nog genoeg te doen....


Mede namens onze lezers heel veel succes gewenst!

Dank u allen zeer!
En houd goede moed!
Want met méér circus komt alles goed!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 17, 2022 1:56 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Toevoeging

Zijne Excellentie hecht er aan op te merken dat de illustraties in bovenvermeld vraaggesprek(je) niet van zijn hand zijn
en buiten zijn medeweten zijn geplaatst.

Waarvan nota!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.