Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo apr 28, 2024 10:21 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Waarom ben jij nog geen lid van de circusvrienden?
het is alleen voor oude mensen 7%  7%  [ 1 ]
ik vind het abonnement te duur 43%  43%  [ 6 ]
ik vind al genoeg nieuws op internet 14%  14%  [ 2 ]
ik ga nu een abonnement nemen want Piste moet blijven 0%  0%  [ 0 ]
ik ben al lid van Circusvrienden 36%  36%  [ 5 ]
Totaal aantal stemmen: 14
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: "het echte circusnieuws"
BerichtGeplaatst: ma okt 20, 2008 12:54 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Leden van de club van circusvrienden moeten hun best gaan doen om meer leden te werven, anders kan het wel eens gedaan zijn met het mooie blad Piste, zo lees ik in de verslagen. Persoonlijk ben ik lid geworden van de circusvrienden, vanwege het blad Piste. Ik wilde daar een abonnement op, en ook op het blad Circus Nieuws Magazine. Leuk om bij te blijven, en af en toe het vakmanschap te bewonderen van de circusjournalisten. Als redacteur van Circusweb moet ik immers bijblijven, en mezelf inlezen, want zoals men weet, ik had tot zes jaar geleden niets met de circuswereld te maken. Ik zou er niet aan moeten denken dat Piste zou verdwijnen, vanwege het gebrek aan leden. Dus mensen, alle bezoekers van Circusweb, ik zal eenmaal een oproep doen, om in ieder geval eens een proefexemplaar op te vragen.
Circusweb heeft met het forum erbij zo'n 1500 tot 2000 bezoekers per dag. Dan kun je spreken van een redelijke belangstelling. En van waardering van de bezoekers, want ze blijven iedere dag terugkomen. Circusweb staat dus behoorlijk hoog in de google lijsten, zonder dat het ons een cent kost. Gewoon vanwege die bezoekers.
Een jaar of wat geleden hoorde ik dat er een nieuwe circussite zou komen die Circusweb volledig van het internet zou "afnokken". Ik was benieuwd, zeker omdat ik nieuwsgierig was naar de behoefte om ons van t web af te nokken, en zag onder de naam http://www.circusvrienden.nl een prachtig opgezette site, zouden ze die ermee bedoeld hebben? Echter, er veranderde weinig aan die website, en zo kon het nooit veel bezoekers trekken. De belangstelling taande denken we al snel. Sinds begin september van dit jaar is me een verandering opgevallen, bijna dagelijks gebeurt er iets op die website. Gelukkig maar, want mensen op zoek naar circusnieuws hebben hier baat bij. Echter, http://www.circusvrienden profileert zich met de slogan: "het echte circusnieuws". In de circuswereld is het niet echt vreemd om je eigen kwaliteiten op te blazen om publiek en belangstelling te trekken. Van Valentino tot Renz, van Moskou tot Belly Wien, van Ahoy tot Circo Circolo, je brengt allemaal Circus zoals Circus moet zijn, het mooiste, grootste nieuwste, Soleilste, superlatieven alom. Maar om jezelf als website nu meteen te benoemen tot enige echte...
Wat helemaal maf is dat http://www.circusvrienden.nl nog eens een sneer geeft naar Circo Circolo, die zichzelf uitroept tot enige echte circusfestival. De website heeft wel gelijk hoor, want dat is gewoon over Enschede heenwalsen, maar het lijkt me wel een beetje pot/ketel-geval. Wat mij betreft mag http://www.circusvrienden.nl wel een beetje dimmen, ik kan me niet voorstellen dat je met arrogantie klanten wint.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: "het echte circusnieuws"
BerichtGeplaatst: ma okt 20, 2008 11:05 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Beste Gera

Waar maak je druk om in mijn ogen is de site van de club van circusvrienden helemaal geen concurent van circusweb.nl waar vind je een site met zoveel actueel nieuws en de dagelijkse fotoreportages die zeer de moeite waard zijn.
Ja het zou een concurent kunnen zijn als Sjaak zou overstappen maar dat zie ik niet gebeuren.
Daar komt bij dat circusweb over een geweldig forum beschikt waar je met iedere circusfan en vijand van gedachten kunt wisselen
Tel daarbij ook nog eens de vele medewerkers die dag in dag uit zorgen voor verhalen foto,s en wat al niet meer.
Toch zou het een goede zaak zijn dat de club van circusvrienden meer leden zou krijgen want het blad de piste moet niet verdwijnen laten wij met elkaar er voor zorgen dat het zestig jarig jubileum met een fiks aantal nieuwe leden kan worden gevierd.

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: "het echte circusnieuws"
BerichtGeplaatst: di okt 21, 2008 2:24 am 
60 jaar geleden waren er enkele mensen die van circus hielden en een club oprichtte. De club van Circusvrienden Nederland, met een blad wat ze 'De Piste" als titel meegaven. Al snel bleek dit een succes te worden, want er hielden nog meer mensen van circus. Door allerlei omstandigheden, die ik niet exact weet, waren enkele leden niet helemaal tevreden met wat er zich in die club afspeelde en zo, en begonnen een eigen circusvrienden beweging. Hun circusvrienden "Nieuwsbrief" stond toen tegenover de Piste. Kwam nog een eenling bij die ook nog eens een op circus gerelateerd blad ging uitgeven. (deze was ook snel weer weg.) Dit alles speelde in de tijd dat er nog geen Internet bestond. Toen Internet in de jaren 90 vorm begon te krijgen, en de ontwikkelingen hieromtrent hard vooruit ging, was het de in 1996 opgerichte vriendenclub van Herman Renz, dit dit mediamiddel als een van de eerste ging gebruiken om mensen te informeren over circus Herman Renz. Naast hun Magazine met allles voor/door en van het circus Herman Renz, bleek dit een goed en bruikbaar medium, maar zeker ook een op de tijd en mogelijkheden, bruikbaar medium.
Meer circusliefhebbers ontdekte dit snelle medium, en zo kon het gebeuren dat circusweb ontstond. Circusweb is voor iedere Nederlander [maar eigenlijk iedere wereldburger] wanneer dan ook, altijd oproepbaar. In je eigen huiskamer, op je eigen PC/beeldscherm, en ook nog eens te voorzien van je eigen nieuws, foto's, commentaar of resencie.

De moraal van mijn verhaal.
Circus is van alle tijden en groeit mee in die tijden. Nieuwe ontwikkelingen worden op de voet gevolgd, en voorzien van een antwoord daarop. Circusvrienden doen niet anders, ook zij volgen de nieuwe ontwikkelingen, en reageren daarop.

Opvallend
Helaas zie ik steeds meer "eenlingen" zaken op circusgebied presenteren aan het hooggeëerde publiek. Ieder maakt een eigen site over zijn belevenissen op zijn hobby gebied.

Tot slot
Mogelijk zou het kunnen zijn dat door het vrij toegankelijke Internet er minder interesse is in een club als de circusvrienden. of abonnees voor de circusnieuwsbrief. Internet is immers GRATIS, ten alle tijde bereikbaar en via Circusweb ook nog eens actueel.

Conclusie
Misschien een goed idee om iedereen eens na te laten denken over hoe wij als circusvrienden nu met elkaar om moeten gaan. We hebben allemaal dezelfde passie, dit zou toch te verenigen moeten zijn in EEN GROTE ORGANISATIE, zowel met een blad als met Internet.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: "het echte circusnieuws"
BerichtGeplaatst: di okt 21, 2008 8:38 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Beste Hans,
Dat is eerlijk gezegd ook ons idee, Circusweb biedt al jarenlang hulp aan voor de circusvrienden, maar die wordt jaar na jaar afgeslagen, en jaar na jaar horen wij dat het steeds slechter gaat met de circusvrienden. Misschien is het inderdaad handiger als men zich wat breder profileert, of, als het blad en lidmaatschap wordt losgekoppeld. Hebben ze dat bij Renz ook niet gedaan?

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: "het echte circusnieuws"
BerichtGeplaatst: di okt 21, 2008 7:07 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Citeer:
Opvallend
Helaas zie ik steeds meer "eenlingen" zaken op circusgebied presenteren aan het hooggeëerde publiek. Ieder maakt een eigen site over zijn belevenissen op zijn hobby gebied.


Wordt oa. ik hier ook mee bedoeld??
Zoja waar slaat dit op. Jullie zouden blij moeten zijn dat ook de jeugd intresse heeft in circus en de circustraditie mee voortzet. En door onze sites krijgen mensen misschien wel meer intresse die zich daarna aanmelden bij een club zoals die van jou.
En ik wil echt geen concurent van jullie worden of torenhoge hits, ik wil gewoon een plaats op het internet hebben waar ik andere circusfans mijn fotos, ervaringen en wat algemene circusinfo kan bieden.

mvg kevin

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: "het echte circusnieuws"
BerichtGeplaatst: di okt 21, 2008 7:39 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
kevin schreef:
Citeer:
Opvallend
Helaas zie ik steeds meer "eenlingen" zaken op circusgebied presenteren aan het hooggeëerde publiek. Ieder maakt een eigen site over zijn belevenissen op zijn hobby gebied.


Wordt oa. ik hier ook mee bedoeld??


Zo "helaas" vind ik dat niet. Er is niets leukers dan het combineren van twee hobby's, in dit geval circus en websites bouwen. Soms bloedt het dood, en soms ontstaat er wat moois.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: "het echte circusnieuws"
BerichtGeplaatst: di okt 21, 2008 9:01 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Hoi Kevin,
Van mij mag je blijven, dan hebben de mensen wat te zappen. Juist leuk als jong spul geinteresseerd is in circus en op die manier dit soort dingen al presenteert. Daar kunnen wij ouwetjes nog wat van leren. Wat nu weer helemaal cool is is hyves, vandaag ben ik nog lid geworden van een nieuwe hyves, sterker nog 2 zelfs. http://circusclub.hyves.nl en http://exitwon.hyves.nl. Ga gauw kijken! ikzelf zit op http://gera53.hyves.nl

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: "het echte circusnieuws"
BerichtGeplaatst: zo dec 28, 2008 8:42 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Circus ook succesvol op hyves
(van Gera vanuit Zuid Frankrijk)

Sinds Jan Jimmink is begonnen met een circusfans hyves hebben zich al 2200 nieuwe leden aangemeld en is er inmiddels een wachtlijst voor mensen die zich ook bij de circusfans willen scharen. Ook daarin is het item Circus dus een reuze succes. Inmiddels hebben bijna alle circussen al een circushyves, zoals Belly Wien, Solero, Althoff, Renz, Rigolo enz.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: "het echte circusnieuws"
BerichtGeplaatst: zo dec 28, 2008 9:13 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
De piste is inmiddels net als de nieuwsbrief een begrip onder vele circusvrienden en bij de piste moet je denken aan de oudere groep. Nu is de club van circusvrienden meer en meer bezig om jonge mensen aan te trekken wat natuurlijk erg moeilijk voor ze is want deze mensen moet je wel bereiken. Om lid te worden van de piste betaal je een best wel hoog contributie geld en dat is vooral voor veel jonge circusvrienden een obstakel doordat ze de centen hiervoor niet hebben ( dit heb en hoor ik erg veel in de wandelgangen van de jonge circusvrienden ). Als ze aan studie doen en een bijbaantje hebben kan dit geld er niet van af. De club van circusvrienden zou hier eens over na moeten denken hoe ze deze groep kunnen aantrekken en natuurlijk de catogerie 14 t/m 25 jaar is moeilijk want als jij tegen je vriendjhus zegt als je circus als hobby hebt word je vaak voor kinderachtig uit gemaakt. Een grote groep trekt zich dan terug als circusvriend en stopt ermee maar gelukkig zijn er ook nog een aantal die wel de geur van zand en zaagsel blijft boeien. Laat de club hier iets mee doen om deze mensen te trekken.

En als we het over circusweb hebben moet ik eerlijk zijn dat ik pas een paar weken lid ben van het forum maar hier mijn draai wel kan vinden en dat circusweb zich naast de piste en de nieuwsbrief zeker tot een groot nieuwsmedium mogen rekenen en dat jullie zeker de toekomst hebben. Dit is voor de jonge circusvrienden ook een gemakkelijk media om info te vinden en het kost niks als je contributies bekijkt van de bladen.

Ik zou zeggen ga zo door en zorg ervoor dat het alleen nog maar uitgebreid word en bewandel de toekomst want die is er seker niet voor 100 maar voor 200%.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: "het echte circusnieuws"
BerichtGeplaatst: zo dec 28, 2008 9:24 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
heb nu een enkele keer de piste gelezen en ook ik zal volgend jaar eens lid worden :)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: "het echte circusnieuws"
BerichtGeplaatst: zo dec 28, 2008 9:28 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Ik weet je leeftijd niet Martijn maar als je wat ouder bent had je het al lang moeten doen en als je jong bent kan ik het je zeker aanraden. Het blad is sinds enkele jaren vernieuwt en voor de jongere lezers ook leuker geworden vroeger werd je dood gegeooit met alleen maar verhalen van voor de oorlog. Een gesprek heeft geholpen destijds onder het genot van een hapje en drankje bij Martin Hanson thuis in Belgie.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: "het echte circusnieuws"
BerichtGeplaatst: zo dec 28, 2008 9:34 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ik ben 18 :) mooie leeftijd om te beginnen aan een Abbo :D


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: "het echte circusnieuws"
BerichtGeplaatst: zo dec 28, 2008 9:35 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Betaal je meteen de hoofdprijs haha anders hebben ze jeugd korting.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: "het echte circusnieuws"
BerichtGeplaatst: ma dec 29, 2008 10:44 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Even voor de duidelijkheid: alle zuiverheid van begrip ontbreekt in dit onderwerp.

De "CircusNieuwsBrief", die tegenwoordig overigens "Circus Nieuws Magazine" heeft is een uitgave van een (particuliere) uitgever. Op zo'n blad neem je dus een abonnement.

"De Piste" is een uitgave van de Club van Circusvrienden Nederland. Dat is een vereniging. Daar wordt je dus lid van. Net als van een sportclub. Het blad "De Piste" krijg je er gratis bij. De Club van Circusvrienden Nederland doet naast het uitgeven van het blad "De Piste" nog veel meer: Zo zijn er (gezellige) bijeenkomsten waar (digitale) dia's en films worden bekeken en waar je elkaars ervaringen kunt delen. Verder zijn er (groeps)circusbezoeken in binnen- en buitenland. Zie het stukje van Gera over Zwitserland! En om de paar jaar geeft de Club van Circusvrienden een fraai boek uit.

Het CNM heeft een korte productietijd. Daardoor kan dit blad heel snel nieuws brengen. Al is het, sinds de overgang van een blad met een nietje naar een keurig gevouwen boekje ongeveer twee dagen "trager" geworden. Het CNM is sterk in het beschrijven van programma's van circussen in binnen- en buitenland. Een ander sterk punt van het CNM: de december/januari agenda van dag tot dag.

De Piste heeft iets minder ruimte voor actualiteit. Daar vind je meer de diepgang en achtergrondinformatie. De "verhalen van voor de oorlog" zijn er nog wel maar worden vergezeld van verhalen over circussen, artiesten en festivals. De dingen die je wilt bewaren voor later. 60 jaargangen "De Piste" in je boekenkast vormen een goede documentatie van 60 jaar (en meer) circus in Nederland en daarbuiten.

En internet dan? Dat bewaar ik tot het laatst. Internet is flitsend snel. Daardoor treedt er overal een verschuiving op. Het vlotte nieuws gaat naar internet. De bekende websites zijn meestal toch gebouwd door leden van de Club van Circusvrienden! En soms werken er zelfs redacteuren en fotografen van de CvCN aan mee. De privé websites zijn de kweekvijver voor nieuwe redacteuren, schrijvers en fotografen. Internet is ook het medium om snel ergens op te kunnen reageren. Zoals bij het trieste bericht over Karin Range.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: "het echte circusnieuws"
BerichtGeplaatst: ma dec 29, 2008 7:30 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Het CIRCUSNIEUWSMAGAZINE v/h. de Circusnieuwsbrief heeft sinds kort een nieuwe website in kleur, het websiteadres is als volgt;
www.circusnieuwsmagazine.eu

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.