Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo jun 09, 2024 1:24 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jul 26, 2009 10:21 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7479
Locatie: Maassluis
Edvard Niessing verrast bij Circus Renz

AMSTERDAM - Edvard Niessing was vrijdag de ster van de avond bij de première van de nieuwe show van Circus Herman Renz. Als een ware springplankacrobaat hing hij tijdens een van de nummers van het circus metershoog in de piste…

Afbeelding
Foto: Michel Schnater
Toen hij door de clowns van het circus de piste in werd gevraagd, twijfelde de voormalige nieuwslezer geen moment. Sportief gooide hij zijn jasje uit, liet zijn broekspijpen opstropen. „Ik schrok me wezenloos dat ik ineens zes meter omhoog werd getrokken. Let wel: dit was niet voorbereid!”

Niessing, een groot circusliefhebber, vertelt: „Ik ben wel eens eerder in de piste geroepen. Dat was bij een zakkenroller. Die had binnen no time mijn horloge gejat. Maar dit was hoogstaande acrobatiek. Dat deed ik nog niet eerder. Voor mij ligt nog een carrière in het verschiet”, lachte Niessing na afloop. Behalve als tv-presentator werkt Niessing tegenwoordig als trambestuurder in Amsterdam en Den Haag. „Toen ik daarover bij jullie een verhaal in de krant had, en alleen Den Haag werd genoemd, werden mijn Amsterdamse collega’s boos. Alsof mijn werk in de hoofdstad minder waard zou zijn. Maar ik heb het destijds juist verzwegen omdat het GVB er geen ruchtbaarheid aan wilde geven. Zaterdag rij ik de hele dag op lijn 2.”

Nederlands grootste circus heeft zijn tentencomplex de komende drie weken opgezet op een mooie plek tegenover de RAI in Amsterdam. Thema is dit jaar de zigeunerwereld. Dat was vooral te merken aan de prachtige kostuums van de artiesten. Directeur Robert Ronday, die tegenwoordig bekender is als jurylid van Holland’s Got Talent dan als spreekstalmeester van Circus Herman Renz, keek tevreden terug op de jaarlijkse première. „Vooral de gouden acrobatenact deed het goed vanavond. Met heel trage bewegingen werd een adagio uitgevoerd. Wat een bijzondere spierbeheersing. Deze act is Monte Carlo-waardig. Zij kregen volledig terecht staande ovatie.”

Ook schilderes Astrid Engels was zeer te spreken over Trio Laruss. „Dit was onaards. Echte kunst. Die slowmotion, wat een beheersing. Het leek wel een traag bewegend beeld van Rodin”, zei ze.

Het circus was dit jaar gul met zijn uitnodigingen naar bekende Nederlanders. Onder de gasten waren onder anderen Wendy van Dijk, Roxeanne Hazes en cabaretier Najib Amhali. Die laatste vroeg negen kaarten aan en kwam met een hele harem van acht Marokkaanse vrouwen naar het circus. Dat nieuws ging als een lopend vuurtje door de tent.

Tot nu toe draait het circus dit jaar nog niet zo goed. „We hebben een moeilijk voorjaar gehad”, vertelt Ronday. „Dat komt omdat we in Nederland zoveel goede kerstcircussen hebben. Daarnaast houdt de consument de hand op de knip. Iedereen is heel voorzichtig met geld uitgeven. Maar circus is geen liefdadigheid. Ik heb 85 man personeel in dienst. Om uit de kosten te komen heb je dagelijks vijfhonderd man in de tent nodig. Dus ik hoop dat het weer wat wisselvallig blijft. Dat is goed voor het circus.”

http://www.telegraaf.nl/prive/4479499/_ ... html?p=3,1

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.