Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 2:09 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Circus Renz
BerichtGeplaatst: wo okt 20, 2010 12:02 am 

Leuke site:
http://www.circusrenz.nl/de-geschiedeni ... voorwoord/

Berichtonderwerp: Re: Circus Renz
BerichtGeplaatst: wo okt 20, 2010 9:52 am 
Site Admin

Echt iets voor de liefhebbers van tv programma's zoals "het familiediner". Voor mij niet om doorheen te komen, ik haakte al gauw af. En dan al dat geschreeuw met die hoofdletters....

BerichtGeplaatst: wo okt 20, 2010 11:58 am 
ach ja als je alles doorleest kom je er wel achter dat er dus nergens een raak vlak is met de orginele familie renz

BerichtGeplaatst: wo okt 20, 2010 7:14 pm 

Jammer dat een man als Jan Hoekstra ( Magnum) zo graag met "modder gooit". Zegt iets over hem en zijn bedoelingen.

BerichtGeplaatst: wo okt 20, 2010 7:25 pm 
volgens mij gooit er op die site toch eerder iemand anders met modder
en maakt betreffende persoon het hier alleen maar bekend

BerichtGeplaatst: wo okt 20, 2010 7:39 pm 
Site Admin

Ik had die site ook al lang gezien maar er bewust geen aandacht aan besteed. De inhoud zegt mij meer over de fam. vd Vegt dan over de leiding van circus Herman Renz.

BerichtGeplaatst: wo okt 20, 2010 7:55 pm 

Het is óók jammer dat familie van de vorige eigenaar van Circus Herman Renz jarenlang niets van zich laat horen en zich opeens niet meer thuis voelt bij Circus Herman Renz.

Voor wie het niet meer weet: Circus Herman Renz was eigendom van de familie v.d. Vegt. Ze heten dus niet Renz, maar ja, je mag nu eenmaal een artiestennaam kiezen in deze wereld. Toen Herman en Diana in 1996 door koolmonoxidevergiftiging om het leven kwamen wilde de familie v.d. Vegt van het circus af. Ze boden het voor 800.000 Gulden te koop aan. De reeds in het circus werkende families Steijvers, Olivier en Golstein (Ronday is óók een artiestennaam!) konden na meerdere acties en met hulp van sponsoren het circus kopen van de erfgenamen van Herman en Diana.

Na de overname door het nieuwe team is voortvarend gewerkt aan de verdere uitbouw van het gedachtengoed van Herman en Diana. Tegenwoordig draait Circus Herman Renz mee in de Europese top van het circus. De huidige eigenaren hebben slechts één ding van het gedachtengoed van Herman en Diana niet voortgezet: De eigen dieren (o.a. Friezen en olifanten) zijn verkocht aan andere circussen. In plaats daarvan worden elk jaar goede dierenacts ingehuurd. Het live orkest, het professionele licht en geluid, de theatrale kostumering en de warme publieksontvangst d.m.v. voortent, buffet en schone toiletten, waren reeds aanwezig in de tijd van Herman en Diana.

Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Circus_Herman_Renz

De strijd tussen de circussen Herman Renz en Renz (Berlin) over het gebruik van de naam Renz is veel ouder dan het internettijdperk jong is. De mensen die écht Renz heten vergeten dat het kiezen van een artiestennaam een geheel vrije keuze is. In de filmwereld is het algemeen geaccepteerd. Beroemde sterren als Marilyn Monroe en Woody Allen heten in werkelijkheid ook anders. Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Pseudoniem en http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_pseudoniemen

BerichtGeplaatst: wo okt 20, 2010 9:38 pm 
zo komen we weer eens lekker op de discussie renz uit
als eerste
frenk je hoeft geen pb te sturen kun je ook gewoon hier zeggen
misschien weet ik wel beter als je denkt waar het over gaat
en ron
inderdaad een artiesten naam kiezen staat vrij
maar het is wel vreemd als mensen gaan zeggen dat herman renz de enige echte renz is (bedoel hiermee gewoon buitenstaanders)
want we moeten toch allemaal toe geven dat er maar 1 echte renz is en dat is of zijn de gene waar het in hun paspoort staat

BerichtGeplaatst: wo okt 20, 2010 10:35 pm 
Site Admin

goeswest je dwaalt af. nu haal je weer buitenstaanders er bij. het ging over de website circusrenz.nl. we zitten er niet op te wachten om de oude renz discussies nog eens dunnetjes over te doen. dan kunnen we ons beter de moeite besparen en de oude discussies om de zoveel tijd te kopiëren en te plakken.

BerichtGeplaatst: do okt 21, 2010 12:26 am 

Frenk schreef:
Jammer dat een man als Jan Hoekstra ( Magnum) zo graag met "modder gooit". Zegt iets over hem en zijn bedoelingen.

Heb liever niet dat je andere mensen pb's stuurt over mij. Het is niet mijn bedoeling om met modder te gooien maar ik kwam de site tegen en wilde het je niet onthouden. Ik heb die site niet bedacht. Gezien je reactie roept het toch wel wat onrust bij je op. Nergens voor nodig, toch? Of wel...

BerichtGeplaatst: do okt 21, 2010 12:42 am 
Site Admin

magnum schreef:
Frenk schreef:

Heb liever niet dat je andere mensen pb's stuurt over mij. Het is niet mijn bedoeling om met modder te gooien maar ik kwam de site tegen en wilde het je niet onthouden. Ik heb die site niet bedacht. Gezien je reactie roept het toch wel wat onrust bij je op. Nergens voor nodig, toch? Of wel...

dit had ook allemaal in een pb afgekund.

BerichtGeplaatst: do okt 21, 2010 8:15 am 

De website www.circusrenz.nl is gemaakt door een forumlid en familielid van de oude eigenaren van Circus Herman Renz. Het past natuurlijk heel goed bij de inspanningen van Circus Renz-Berlin en hun tourmanager/spreekstalmeester. Zowel de mensen achter Renz-Berlin als de familie van de oude eigenaren van Circus Herman Renz verzetten zich immers openlijk tegen Circus Herman Renz.

Wel erg makkelijk allemaal om wegens PRIVÉ REDENEN en FAMILIE AANGELEGENHEDEN in het openbaar ten strijde te trekken tegen een gerenommeerd bedrijf dat al sinds 1923 onder de naam "Circus Renz" in Nederland rondreist. (voor de puristen: Arnold van der Vegt reisde al vanaf 1911 met een eigen circus.)

Als ik dan toch eens een kritische vraag mag stellen: Waarom komen Duitse familiecircussen toch zo massaal naar Nederland? Is het economisch klimaat in Nederland werkelijk zo goed om een toestroom van circussen te rechtvaardigen? We hebben nu het recordaantal van 18 circussen in Nederland!

Het is algemeen bekend dat het economisch klimaat in Duitsland voor circussen al vele jaren heel slecht is. Wat wil je ook als er minstens 300 circussen zijn? Duitsland is "slechts" vijf maal zo groot als Nederland en daarmee overspoeld met circussen. Maar hebben die circussen het niet aan zichzelf te danken? Want bij familiecircussen is het gebruikelijk dat er veel kinderen zijn die, zodra ze meerderjarig zijn of in opstand komen tegen hun ouders, een eigen circus beginnen. Dat was zo bij de Blumenfelds, de Renzen en al die andere beroemde circusfamilies. Waarbij het credo wordt gehanteerd: "we doen het al 200 jaar zo". Zoek maar eens op Google naar "Bettelzirkus" en sta versteld van de overvloed aan armoede en wantoestanden inclusief dierenleed...

BerichtGeplaatst: do okt 21, 2010 8:35 am 
probeer je nu te zeggen dat er bij de duitse renzen dierenleed is ron?
beetje vreemd dat je er een familie bij haalt die hier totaal niks mee te maken heeft

BerichtGeplaatst: do okt 21, 2010 8:43 am 
en hier even wat uitleg over een forum
want lijkt er steeds meer op dat dit een koffie clubje is waar iedereen alleen maar goede dingen wil zeggen om zo weer gratis een circus in te kunnen

wat betekend forum
Een internetforum of discussieforum (meestal gewoon: forum; meervoud: fora of forums) bestaat uit digitale publieke discussie-pagina's op het Wereldwijde web.

Een forum heeft over het algemeen een hoofdpagina. Op ingedeelde onderwerpen kan vrijwel iedereen reageren per formulier. Er kunnen nieuwe onderwerpen aangedragen worden of er wordt een oplossing gevraagd voor een specifiek probleem. De onderwerpen en het niveau van de discussie kunnen sterk variëren.

Om op sommige internetfora te mogen reageren, moeten bezoekers zich registeren onder een bijnaam, ook wel nickname genoemd. Andere forums zijn vrijer en daarop kunnen berichten zonder registratie geplaatst worden. Dit heeft soms als bij-effect dat er door kwaadwillenden spam op het forum wordt geplaatst. Als zoiets gebeurt kan een moderator besluiten tot het bannen van een persoon. Deze kan dan het forum niet meer bezoeken.

De virtuele persoonlijkheid van een forumbezoeker kan naast het gebruik van bijnamen ook tot uiting komen in het gebruik van avatars en handtekeningen.

info via
http://nl.wikipedia.org/wiki/Internetforum

BerichtGeplaatst: do okt 21, 2010 8:47 am 

conclusie: Dit is dus een forum.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00