Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo mei 11, 2025 1:31 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr sep 27, 2013 11:24 pm 

Goedenavond.

Ik heb van het Freiwalds Menagerie Circus bezocht in Culemborg.
Ik moet zeggen ik ben zeer verrast. De hele familie heeft er toch een leuk programma van weten te maken.

Nu had ik al gezien dat ze een nieuwe speeltent hadden, (ook al zijn er nog weinig foto's van.) maar nu kwam ik binnen en dan vraag ik me toch af waarom ze een nieuwe tent hebben, aangezien de ruimte niet optimaal benut was. De tribunes staan ruim 2 meter van de buitenkant af. Geeft niet want je hebt beter zicht op de piste, maar toch. Maar de vraag is, waarom. Moet er een grotere tribune komen? Willen ze meer mensen trekken?
Heeft iemand enig idee?

:D

BerichtGeplaatst: za sep 28, 2013 10:37 am 
Site Admin

Welkom Tom, op het forum.

De nieuwe tribune zal wel komen. Alle investeringen kunnen niet in één klap gebeuren.
Je hebt nu de restauratiewagen waarschijnlijk buiten zien staan. Grote kans dat die bij slecht weer in de tent staat. Dan heb je de ruimte hard nodig.
De tribunes worden meestal naar behoefte opgebouwd. Als er meer publiek verwacht wordt, dan worden er meer tribunes en logeplaatsen neergezet.

Een circus moet flexibel zijn, en zich kunnen aanpassen aan de omstandigheden, die overal weer anders zijn.
Een grotere tent heeft als nadeel dat sommige terreinen ineens te klein zijn.
Sommige circussen, zoals Magic Circus, kiezen er voor om juist klein te blijven en zo de wijken en de pleintjes in de steden te kunnen bezoeken.

BerichtGeplaatst: za sep 28, 2013 2:08 pm 

Ja dat is wat ik bedoel. De restauratiewagen stond buiten er was zelfs geen ruimte voor de foyertent. Maar ik bedoel, rondom achter de tribunes was er ruimte dus de tent is te groot voor de tribunes, dan denk ik de staanplaats was al te klein voor de tent. Zou je dan een tent willen met 300 bezoekers en vaker vol zit of een grotere tent met, danwel een grotere tribune voor meer bezoekers en dan misschien halfvol zitten.

Maargoed er zal wel over nagedacht zijn en dan zien we het volgend seizoen.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00