Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo mei 11, 2025 7:04 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za jan 11, 2014 11:33 am 
Site Admin

In de NRC van vandaag:
Vier pagina's (!) Levensverhaal.
Te veel om in te scannen, dus de echte liefhebbers moeten maar snel naar de winkel gaan.

BerichtGeplaatst: za jan 11, 2014 2:33 pm 

Teveel om te scannen? Teveel werk? Nou u gunt ons wel wat!
Een poosje terug lukte één pagina ook prima, dus dat gewoon vier keer lijkt me!
Weet u eigenlijk wel wat die krant los kost op zaterdag? Als ze hem al hebben.....

Stel ons nou niet teleur, u mag het zelfs zittend doen!

BerichtGeplaatst: za jan 11, 2014 3:21 pm 
Site Admin

Ik zie dat het artikel ook staat/heeft gestaan in de Belgische Standaard.
Zal morgen eens kijken wat ik kan doen. Scannen lukt niet, daar is mijn scannertje te klein voor.

BerichtGeplaatst: za jan 11, 2014 3:31 pm 

Onderlaatst had u ook zo'n mooie hele pagina over het wel en wee van Milko gescand.
Of heeft u een kleiner scannertje gekocht? Handig in de binnenzak!

BerichtGeplaatst: zo jan 12, 2014 12:53 pm 
Site Admin

Ik hoop dat jullie het kunnen lezen
viewtopic.php?f=36&t=5188

BerichtGeplaatst: zo jan 12, 2014 1:11 pm 

Zo scherp circusmeisje :)

BerichtGeplaatst: zo jan 12, 2014 1:20 pm 

Super!!! Heel erg bedankt om dit interview in te scannen. Erg leuk om te lezen.
Wel eigenaardig dat ze hier beweren geen dubbelinterview te willen geven, maar een maandje geleden toch samen in Koppen zaten op Eén.
Deze twee hebben in ieder geval een carrière gehad om U tegen te zeggen. Ik koester alvast mijn Bassie - en Adriaan jeugdsentiment en ben nog steeds trots op mijn gesigneerde plaat van van Bassie :mrgreen:

BerichtGeplaatst: zo jan 12, 2014 2:03 pm 
Site Admin

Een anekdote wil ik jullie niet onthouden...

Ik woon dus in Maassluis. En halverwege Vlaardingen langs de Nieuwe Waterweg in het Oeverbos, maakten B&A vaak hun filmopnamen. Hun roodgele caravannetje bleef daar altijd dag en nacht staan, met Robbie op de tafel. (Moet je nu eens proberen....)
Eens, op een avond was ik daar aan het wandelen met vrouw en kind, het werd al bijna donker. In het bos was een oploopje met mensen dus even gaan kijken. Er werden filmopnamen gemaakt, ik weet niet voor welke film maar dat weten jullie wel.... er was een soort clubhuis in elkaar getimmerd, van een afstandje zag het er aardig uit. Er werd gefilmd dat er een soort boeven heen en weer renden, achterna gezeten door ik weet niet meer wie en ook Bassie en Adriaan liepen daar rond. En ineens begon het clubhuis te branden. De al gereedstaande brandweerauto zette zwaailicht en sirene aan en gaf gas. En.... de achterwielen groeven zich in in de bagger. Alle hens aan dek om de zware auto op gang te duwen, en die schuur maar fikken...... =o=
Uiteindelijk wurmde de auto zich los en kon de brand geblust worden, maar de opnames waren verpest. Een geblakerde schuur stond na te druipen. Een medewerker werd er op uit gestuurd voor een jerrycan benzine, en na een uurtje brandde het ding weer als een fakkel en werd de brand volgens de regels geblust. Mijn zoon Martin kreeg nog een handje van Bassie (zonder dat hij daarvoor merchandise moest kopen want dat hadden ze nu niet bij zich :clown )
Ik heb ooit het eindresultaat gezien op de TV en ik moet zeggen dat ze er toch wat moois van hebben gemaakt. En Martin had een avontuur beleefd om nooit te vergeten.

en @circusmeisje: ik heb er helaas geen foto's van :mrgreen:

BerichtGeplaatst: zo jan 12, 2014 2:11 pm 

Wat een super leuk verhaal heuvels!! En het clubhuis is uit het Geheim van de sleutel en de sence van de brand in het club huis ken ik. en daar was jij dus ooggetuige van :lol:

BerichtGeplaatst: zo jan 12, 2014 2:24 pm 
Site Admin

Ja, het zal zo' n 30 jaar geleden zijn. Ik zie trouwens op hun filmpjes nog vaak bekende beelden hier uit de omgeving. Ik kijk dan meestal alleen maar of te zien of ik weer de omgeving herken.

BerichtGeplaatst: ma jan 13, 2014 11:48 am 
Ik heb eens een verhaal gehoord dat bassie helemaal niet zo'n kindervriend is, want in de tijd dat ze nog met renz op toernee
waren, heeft bassie een kind tot bloedens toe bij z'n oor gepakt, en dat was schijnbaar het verkeerde kind, want het was een kind
van een vd artiesten, en toen ontstond er een scene die meer aan het eind van een benny hill filmpje deed denken, maar dan zonder
camera, en moest bassie dus hard lopen om zelf geen echte klappies te krijgen.
Tja, adriaan is acrobaat en bassie zit vol kattekwaad, dat bleek!

BerichtGeplaatst: ma jan 13, 2014 3:59 pm 

Citeer:
Ik hoop dat jullie het kunnen lezen

Ziet u maar weer: wie zichzelf inneemt is sterker dan wie een stad bouwt!
En de reacties bewijzen het.
Zeer bedankt maar weer!

Toch nog iets te zeuren en een verzoekje. Wilt u voortaan de krant wel eerst (laten) strijken voor u aan de onderneming begint? Nu kwam het geheel wat kreukelig over, en dat vind ik niet bij u passen.
Het verzoek: ook nog graag even de (hele) voorpagina scannen. Niet alleen de aankondiging op de vp van zo'n krant is uniek, de foto die daarbij stond -en die we bij het verhaal niet meer terugzien- was dat ook!
Omdat we zo erg van compleet houden......

Bij voorbaat dank!
Nog even en u wordt nog liever dan u al dacht!

BerichtGeplaatst: ma jan 13, 2014 5:21 pm 
Site Admin

Afbeelding

BerichtGeplaatst: ma jan 13, 2014 5:49 pm 

En het leukste van alles is dat ik het gisteren al in het echt had gelezen!
Maar nu kunnen we het ook overnemen en bewaren. Oude kranten heb ik zat thuis!

Gisteren was ik in Amsterdam. Op bedevaart, dat gevoel bekruipt me altijd wanneer ik naar Carrê ga.
Een beetje aan de vroege kant dus koffie gedronken in Lempicka, één van mijn pleisterplaatsen in de hoofdstad. Op de hoek van de Sarphatistraat en de Amstel, schuin tegenover het Amstelhotel. Voor minder dan het beste gaan we niet!
En daar lag (uiteraard) de weekendeditie van de NRC op de leestafel. Met een foto van wel heel bijzonder geschminkte B&A al op de voorpagina! Onder het genot van twee cappuccinootjes -het verkleinwoord is hier terecht gezien de maat van de kopjes maar de smaak was uitstekend en dat is het belangrijkste- het hele verhaal gelezen.
Kennelijk is de schrijfster (een Belgische?) niet opgegroeid met het duo. Dat blijkt in ieder geval nergens uit.
Het is een beetje warrig verhaal, geen mooie levensbeschrijving.
Eerst een poging tot dubbelinterview, wat niet lukte. Toen maar met één van de twee, tot de ander dat niet over zijn kant liet gaan en de telefoon greep. Om alsnog van alles te vertellen, maar uitsluitend telefonisch. Een beetje vreemde gang van zaken. Leuke en mooie foto's, dat dan weer wel.

Nee, ik ging niet naar het circus, daarvoor was ik een week te laat. Maar naar De Verleiders, het prijswinnende toneelstuk van vorig jaar. Gebeurt niet vaak, ècht toneel in Carré. Nu dus wel, met als hoofdoorzaak de immense belangstelling. Nu vier extra voorstellingen, stijf uitverkocht en dat zonder aanwezigheid van een piste. En nog drie keer in april, op de avonden van de 13e, 14e en 20e. Voor wie snel is zijn er nog wat plaatsjes vrij, redelijke prijzen van € 15,- tot € 33,- plus een euro voor het stoelvernieuwingsfonds. Niet te duur voor een avond toptoneel!
Het stuk gaat, voor zover u het niet weet, over de Vastgoedfraude. Dus actueel, de rechtszaak is nog niet ten einde.
Het wordt gespeeld door vijf topacteurs met een werkelijk sublieme Pierre Bokma in de hoofdrol.
Het financiële circus als bron van vermaak en dit is slechts het begin. De volgende aflevering staat al op stapel en krijgt als ondertitel De val van een super-man. Het zal dan ook over Ahold gaan en de grootste Nederlandse boekhoudfraude. Althans voor zover tot op heden bekend.....
In deel 3 komt Rijkman Groenink, de voormalige topman van ABN AMRO aan de beurt. Die zijn voornaam wel heel veel eer aandeed.....

Tot zover dit tussendoortje. Oké een paar keer het woord circus in de tekst, het verhaal over de oud-circusartiesten Bassie en Adriaan en het (voormalige) circustheater.
Dat laatste is het voor mij nog steeds en zal het altijd blijven, wel of geen wereldkerstcircus. Alleen al door die grote kaart met daarop alle paarden van Oscar Carré in de gang bij de foyer. En gisteren zag ik nog iets prachtigs: in één van de vitrines (buiten) prijkte een grote aankondiging van Circus Carré nog uit de tijd van voor dit gebouw! Er werd gespeeld in het Paleis voor Volksvlijt (foto). Dat al voor de Tweede Wereldoorlog, in 1929 om precies te zijn, geheel door brand werd verwoest.

Afbeelding

Althans het hoofdgebouw, en dat werd vervolgens niet herbouwd. Omliggende gebouwen en tuileriën bleven nog wel heel wat jaren bestaan en daar speelde ik als kind, zonder overigens uit Amsterdam afkomstig te zijn. Later maakte die plaats voor het hoofdkantoor van de Nederlandse Bank, en zo is de cirkel van het financiële circus weer rond!

Een mooie aankondiging, die ouderwetse poster bij Carré, fiets er maar eens langs wanneer je in de buurt bent.
Nou was er in die tijd natuurlijk nog niet al te veel te doen, maar dat er door dit circus tegen middernacht extra treinen in diverse richtingen vertrokken (de NS bestond nog niet eens!) wist ik niet. Sterker nog: er gingen speciale nachtboten pas om 0.30 uur vanuit de haven van Amsterdam. Naar IJmuiden en Zaandam maar ook zelfs naar de andere kant van het IJsselmeer, dat toen vast nog de Zuiderzee was.
Kom daar vandaag de dag nog maar eens om, verwendelingen als we allemaal zijn!!

BerichtGeplaatst: vr jan 17, 2014 4:28 pm 

Bij de verdwenen berichten was onder andere ook die van dat trainingskamp van Feyenoord in het Spaanse Marbella, waar de tv-ploeg tevens een bezoek bracht aan de residentie van Adriaan ter plaatse:

http://www.rijnmond.nl/sport/13-01-2014 ... oord-video

Daar had ik uiteraard ook nog wat over te mekkeren toen, maar dat komt misschien straks wel....

Ha, ik vond mijn aantekeningen terug, dus straks is nu en ik hoef de hele film niet opnieuw af te spelen.
Geef je niks om voetbal of Feyenoord, dan kun je beginnen te kijken op 11:03. Dat scheelt maar weer.
Verstond ik in het begin Vlamingse acrobaat, nou niet dus, dat was gewoon Vlaardingse acrobaat. In het eerste geval had het trouwens Vlaamse in plaats van Vlamingse moeten zijn....
Een erg mooi beeldje komt daar erg mooi in beeld. Van de drie stoeltjes. Waar ze volgens hem alles aan te danken hebben. Als mozaïek terug te vinden op de bodem van zijn zwembad, terwijl ook zijn huis zo heet, maar dan in het Spaans.
Oeps, daar wandelde Adriaan bijna de kerk binnen.... Dat ging maar net goed....
Wat een leven, sinaasappels plukken in je eigen tuin!
Pech voor hem, want hij ziet 'zijn' cluppie met 0-1 verliezen van Basel.
Graag blijven kijken tot het eind, want er volgen nog prachtige beelden van Marbella, waar Adriaan dus al 20 jaar woont.
Welverdiend, en geef hem maar eens ongelijk!

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00