Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo mei 11, 2025 11:58 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Site CKC weer actief!
BerichtGeplaatst: wo jan 29, 2014 5:23 pm 

Na een onderbreking heeft het nieuwe bestuur(?) alle moed verzameld en is de site van de Commissie Klassiek Circus weer in de lucht, zoals u zelf kunt lezen:
Citeer:
MEDEDELING en OPROEP AAN CIRCUSBRANCHE

Almere, 2 januari 2014

Het nieuwe bestuur van de Commissie Klassiek Circus heeft besloten om de website weer online te zetten, de oproep om niet op de foto te gaan met welpjes bij Circus Iarz Italiano (en/of andere circussen) te handhaven en vooral niet te zwichten voor de aan meerdere personen in ons netwerk geuite (doods)bedreigingen naar aanleiding van onze publicaties betreffende de fotowelpen bij Circus Iarz Italiano.

Uit een bericht op CircusWeb.nl maken wij op dat Circus Iarz Italiano intussen geen misbruik meer maakt van leeuwenwelpen ten behoeve van het fotograferen van bezoekers voorafgaand aan de circusvoorstelling. Helaas is de bestemming van de leeuwenwelpen niet bekendgemaakt.

Wij blijven samen met onze achterban de gehele circusbranche in Nederland kritisch volgen. Met als doel het behouden van het klassieke circus mèt dieren zoals leeuwen, tijgers, zeeleeuwen en andere uitheemse diersoorten welke op dit moment in circussen aanwezig zijn.

Daarom roepen wij alle circussen in Nederland op om zich te houden aan de "Richtlijnen Welzijn Circusdieren" (VNCO, 13 maart 2007) of de Duitse "Leitlinien für die Haltung, Ausbilding und Nutzung von Tieren in Zirkusbetriebe oder ähnlichen Einrichtungen" (Bundesministerium für Ernährung und Landwirtschaft, 26 oktober 2005). Alleen met positieve benadering van (niet alleen het onderwerp) circusdieren zal het mogelijk zijn om het door de dierenrechtenlobby gewenste verbod op circusdieren tegen te houden!

Wilt u voor aanvang of tijdens de pauze inkomsten genereren? Overweeg dan eens de volgende activiteiten:

Schminken van kinderen

Aanbieden van ritjes op pony, paard, kameel of olifant

Rondleidingen met uitleg over het circusterrein

Tombola

Verkoop popcorn of andere artikelen door de clown

Vanwege de ontvangen doodsbedreigingen zal de samenstelling van de Commissie Klassiek Circus niet worden gepubliceerd. Wij hechten veel waarde aan de veiligheid van ons en onze achterban.

Doodsbedreigingen dus. Dat lazen we officieel nog niet eerder. En dat in de (Nederlandse) circuswereld.
Oké, op Circusweb ging het al eerder, tussen de regels door dan, over maffia-toestanden.
Waar kennelijk hetzelfde mee werd bedoeld.

Het lijkt me toch allemaal niet zo moeilijk. En dat betreft die hele in mijn ogen deels misplaatse en geforceerde discussie over dat fotowelpje. Denk je dat er iets grondig mis is op het gebied van dierenwelzijn dan bel je eenvoudig de in ons land nog steeds bestaande Dierenpolitie! Algemeen bekende standplaats van het circus erbij en klaar is Kees!
Kennelijk niet gebeurd.....
Of wel, en vervolgens werd alles, zoals bijvoorbeeld verzorging en benodigde documenten, in orde bevonden.

En in het geval van doodsbedreigingen? Daar hebben we de gewone politie voor, om aangifte te doen.
Maar ook dat is denk ik niet gebeurd....

De samenstelling van de CKC zal niet worden gepubliceerd. Ook al geen nieuws, dat gebeurde nog nooit.
Toen ook al, naar ze zelf schreven, om veiligheidsredenen en op advies van de politie.
Teneinde doodsbedreigingen tegen te gaan.....
En zo is de circuscirkel weer rond....

Wilt u het allemaal zelf lezen en bent u intussen het adres kwijt: http://www.klassiekcircus.nl/
Oja, die vacature voor een nieuwe voorzitter staat er ook nog steeds op!
Misschien iets voor een werkloos welpje....

Ondertussen adviseren ze op hun site juist wel met een welpje op de foto te gaan:

Citeer:
Ga gerust naar het circus, maar steun deze vorm van dierenmishandeling niet door geen geld te besteden aan het maken van een foto van u of uw kind met een leeuwenwelp!

Of, zoals dat heet, een ontkenning teveel...

Berichtonderwerp: Re: Site CKC weer actief!
BerichtGeplaatst: wo jan 29, 2014 9:14 pm 

Makkelijk geredeneerd circusmeisje. Wat is er mis met de CKC die oprecht strijdt voert voor het behoud van circudieren. Jammer dat je strijd tegen de voormalige voorzitter de boventoon voert in een voor circusdieren onzekere toekomst. Misstanden worden er uitgehaald en de media legt op alle slakken zout. Gevolg is dat het bijna zover is dat we geen roofdieren en olifanten meer in het circus zullen zien. Jammer is dat er in de circuswreld en ook ondrr circusvrienden andere belangen belangrijker zijn.

BerichtGeplaatst: do jan 30, 2014 11:12 am 
Site Admin

circusmeisje schreef:
Ondertussen adviseren ze op hun site juist wel met een welpje op de foto te gaan:

Citeer:
Ga gerust naar het circus, maar steun deze vorm van dierenmishandeling niet door geen geld te besteden aan het maken van een foto van u of uw kind met een leeuwenwelp!

Of, zoals dat heet, een ontkenning teveel...
Beetje ongelukkige woordkeuze, dat wel. Maar de goede verstaander snapt het wel. Er wordt gevallen over een komma die er niet is. Of zo iets.

BerichtGeplaatst: do jan 30, 2014 6:23 pm 

Citeer:
Makkelijk geredeneerd circusmeisje. Wat is er mis met de CKC die oprecht strijd voert voor het behoud van circusdieren. Jammer dat je strijd tegen de voormalige voorzitter de boventoon voert in een voor circusdieren onzekere toekomst. Misstanden worden er uitgehaald en de media legt op alle slakken zout. Gevolg is dat het bijna zover is dat we geen roofdieren en olifanten meer in het circus zullen zien. Jammer is dat er in de circuswreld en ook onder circusvrienden andere belangen belangrijker zijn.

Het spijt me beste Hugo, maar je haalt toch een paar dingen door elkaar. En gaat wat kort door de bocht.
Inderdaad twijfel ik wel eens aan die oprechtheid van de CKC terwijl veel andere circusgeïnteresseerden daar blind op varen.
Dat ik niet zo in elkaar zit weten jullie intussen al wel.
Want wat is er oprecht aan de ontketende heksenjacht op en boycot van Circus Iarz Italiano? Overigens in eerste instantie alleen maar in gang gezet door de CKC. De boycot kwam van die mevrouw van Circusweb die vond dat de CKC niet ver genoeg ging. Nee, zij zou wel even laten zien hoe dat moest! Op het laatst was een (bijna) kapotte plank al reden genoeg dit circus de grond in te boren! Belachelijk!

Oké, er werd een fotowelpje gesignaleerd terwijl we dachten dat dat er niet meer was. En vergis je niet zoals menig ander deed of doet: ik praat dat niet goed en zie het als een uitwas van de circuswereld. Duidelijk geformuleerd?
In zo'n geval ga je in de eerste plaats met die mensen praten.
Dat heb ik gedaan, en heel uitvoerig ook. Hele gesprekken waarin alternatieven zijn aangedragen. Betere en originelere dan de CKC nu opsomt. En ik heb hen gewezen op de risico's die er zouden kunnen komen wanneer de 'tegenstanders' hier lucht van zouden krijgen. Dat dat laatste niet is gebeurd mogen we blij om zijn.

Dus die misstanden waar je het over hebt zijn er niet uitgehaald en door de media op een vergrootglas gelegd.
De enige die dat deden waren (nota bene) de CKC en in versterkte mate dat tegenwoordig uitermate commerciële Circusweb! Zij waren het die een wantoestand volop in de schijnwerpers zetten!

Over het welpje op zich wil ik ook nog wel wat kwijt.
Ik heb het van nabij gezien, meerdere malen zelfs. Het zag er prima uit. Wat wel bewezen wordt door de door de CKC en Circusweb bijgeplaatste foto('s). Niks gedrogeerd, en al helemaal niet dronken gevoerd, zoals een of andere wijsneus (van een concurrerend circus) ons wilde doen geloven. Zelfs heb ik zijn conditie laten bekijken en uitvoerig besproken met iemand die zeer goed thuis is in de wereld van onder meer dit soort dieren.
Drogeren is op veel manieren mogelijk, daar hoef je geen wielrenner voor te zijn. Er zou inderdaad een middel bestaan dat ook dieren fit en wakker houdt en toch behandelbaar. Maar hij acht het hoogst onwaarschijnlijk dat daarmee gewerkt wordt omdat dat a. heel erg duur is en b. in een steeds wijzigende, lastig te bepalen, hoeveelheid toegediend zou moeten worden.
De enige reden dat het circus (waar men overigens ontkent eerder vorig jaar een brief of mail van de CKC over dit onderwerp ontvangen te hebben) het fototeam (want dat doen ze niet zelf) zijn gang laat gaan is een financiële. Alle door de CKC geopperde alternatieven samen leveren vermoedelijk minder op!
Graag kom ik bij gelegenheid nog een keer terug op de sentimentele gronden die de CKC aanvoert waarom dit niet zou kunnen. Daarin verschillen zij in argumentatie amper van die dierenactivisten.

Nog een laatste reden dat ik het (vaak) oneens was en ben met de CKC.
In je reactie noem je terecht ook olifanten als een onmisbaar element van een compleet circus.
Laten ze daar nou bij die CKC niet bepaald gecharmeerd van zijn en kennelijk heel anders over denken!
Regelmatig lag ik met Mikkenie in de clinch omdat hij dat soort dieren eigenlijk wel weg wilde hebben in de circuswereld.
In wilde ruilen, is misschien beter geformuleerd.
Geloof je me niet?
Onderstaand een reactie van hem van vorig jaar september in een krant in Utrecht naar aanleiding van de ophef over de komst van Belly Wien.
Let wel: het is geen door hem geschreven artikel (in opdracht van de krant) maar een ingezonden brief of opiniestuk. Waar de krant die leuke foto bijzette.
Lees maar eens goed wat hij schrijft over olifanten!
Gelukkig denken ze daar (onder meer) in Monte Carlo en bij heel veel uitstekende circussen toch heel anders over!

Heeft u het al eens van die zijde bekeken?

Bijlage:
mikkenie.JPG
mikkenie.JPG [ 367.22 KiB | 5780 keer bekeken ]

En uiteraard vindt hij het circus vast en zeker ook ongeschikt voor mensen met ingewikkelde sociale structuren.....

BerichtGeplaatst: do jan 30, 2014 6:59 pm 
Site Admin

Ik ben ook de mening toegedaan dat de huidige circusolifanten op een natuurlijke manier moeten uitsterven in de circussen. En daar dus gewoon oud en grijs worden. Tot die tijd kunnen we er dan nog van genieten!

Als ik het stuk van Ron goed lees dan bedoelt hij dit ook. En eigenlijk denk ik dat de meeste circusliefhebbers dit ook vinden. Want wildvang vanuit de natuur kan in deze tijden niet meer.

BerichtGeplaatst: do jan 30, 2014 7:05 pm 

Toch zonde dat je wel hetzelfde doel nastreeft maar het niet lukt om met een verhaal naar buiten te treden. Dan wijs ik overigens niet naar inidividuen, maar ik vind het wel doodzonde en een gemiste kans dat het niet lukt persoonlijke meningen, vetes etc. op zij te zetten voor een gezamenlijk belang. Voor de duidelijkheid, ik wijs niet naar iemand.

BerichtGeplaatst: do jan 30, 2014 7:06 pm 

heuvels schreef:
Ik ben ook de mening toegedaan dat de huidige circusolifanten op een natuurlijke manier moeten uitsterven in de circussen. En daar dus gewoon oud en grijs worden. Tot die tijd kunnen we er dan nog van genieten!

Als ik het stuk van Ron goed lees dan bedoelt hij dit ook. En eigenlijk denk ik dat de meeste circusliefhebbers dit ook vinden. Want wildvang vanuit de natuur kan in deze tijden niet meer.

Ben ik het ook helemaal mee eens!

BerichtGeplaatst: do jan 30, 2014 7:50 pm 

In reactie op een bericht in dit forum delen wij u het volgende mede:

De samenstelling van het bestuur en de werkgroepen van de Commissie Klassiek Circus is, net als voorheen geheim, om de ook bij u inmiddels bekende reden: veiligheid.

De door forumschrijfster "circusmeisje" genoemde acties hebben wel degelijk plaats gevonden. Zowel Dierenpolitie als NVWA zijn geïnformeerd, maar het circus kwam niet naar de aangekondigde standplaats in Wageningen. Het door de forumschrijfster geopperde "Of wel, en vervolgens werd alles, zoals bijvoorbeeld verzorging en benodigde documenten, in orde bevonden" berust op een onjuiste aanname van de schrijfster omdat het circus, juist toen de controleurs klaar stonden, niet verscheen. Voor de op Almere volgende standplaatsen werden door het tourneemanagement geen bekendmakingen meer gepubliceerd.

Als het circus wel naar Wageningen was gegaan dan had er een grote controle plaatsgevonden waarbij politie, dierenpolitie, NVWA en medewerkers van Wageningen Universiteit Research betrokken waren.

Op 5 april 2013 heeft de Commissie Klassiek Circus de directie van Circus Iarz Italiano en de tourneemanager Van Heybeek schriftelijk geïnformeerd. (zie http://www.klassiekcircus.nl/nieuws/arc ... liano.html) Uit die correspondentie hebben zowel de directie van Circus Iarz Italiano, als tourneemanager Van Heybeek, opgemaakt aan welk adres en/of persoon ze hun bedreigingen kunnen uiten. In het daaropvolgende weekend zijn er in Katwijk gesprekken gevoerd met de tourneemanager en de directie van het circus. Dit in tegenstelling tot wat "circusmeisje" in dit forum schrijft.

Over het artikel in AD / Utrechts Nieuwsblad: Het betreft inderdaad een opiniestuk, maar in tegenstelling tot de uitspraak van "circusmeisje" wel degelijk geschreven in opdracht van genoemde krant. Alleen de vetgedrukte inleidende alinea is van de hand van de journalist van het AD / Utrechts Nieuwsblad. De tekst betreffende olifanten heeft betrekking op de door de WUR onderzoekers getrokken conclusies rondom olifanten. En inderdaad: De Commissie Klassiek Circus is een tegenstander van (lees: nieuwe) wildvang van olifanten. De ruimte in de krant laat het helaas niet toe om het volledige standpunt van de Commissie Klassiek Circus betreffende olifanten te publiceren. Een standpunt waarover met "circusmeisje" ook nooit uitgebreid is gecommuniceerd. Het standpunt komt er in het kort op neer dat olifanten afkomstig uit wildvang niet mogen worden vervangen door andere olifanten uit wildvang. Wanneer het een circus lukt om succesvol olifanten te fokken, dan hebben wij daar geen enkele moeite mee. Bedenk wel dat, gezien de draagtijd en moeilijkheden bij de fok van olifanten, er geen serie-massa productie zal ontstaan. Olifanten zullen daardoor in de toekomst slechts bij een beperkt aantal circussen aanwezig zijn.

Wij betreuren verder dat op http://www.circuswereld.nl door een enkel persoon het gebruik van fotowelpjes wordt verheerlijkt.

Inhoudelijke opmerkingen betreffende de inhoud van onze website vernemen wij gaarne via ons contactformulier, en niet via een openbaar forum. Wij sluiten ons daarbij aan op het standpunt van andere in dit forum bekritiseerde circussen en organisaties.

Tenslotte het verzoek aan "circusmeisje" om op onze voorpagina even helemaal naar beneden te gaan. Nee, die tekst is er niet even toegevoegd. Het staat er al vanaf het eerste jaar dat onze website online ging. Lezen is kennelijk toch moeilijk!

BerichtGeplaatst: do jan 30, 2014 8:16 pm 
Site Admin

Comm Klassiek Circus schreef:
Wij betreuren verder dat op http://www.circuswereld.nl door een enkel persoon het gebruik van fotowelpjes wordt verheerlijkt.
Dat "verheerlijken" lijkt mij nogal overdreven. Ik zie het meer als een nuancering van sommige overdreven reacties.
Waarmee ik verbaal geweld door circusdirecties en tourmanagers niet wil goedpraten....
Voor de duidelijkheid: ik ben tegen het gebruik van jonge dieren door fotografen. Überhaupt ben ik ook tegen fotografen die zich opdringen aan het publiek.

BerichtGeplaatst: vr jan 31, 2014 4:06 pm 

Met de laatste zin van Heuvels ben ik het helemaal eens.
De praktijk leert echter anders. Ik heb persoonlijk enkele van die fotosessies bij het betreffende circus meegemaakt en dan sta je echt versteld: hoegenaamd niemand weigert om met het welpje op de foto te gaan! Sterker nog: de mensen, en dan met name kinderen, kunnen niet wachten tot ze aan de beurt zijn! Vandaar dan ook dat het financieel zo aantrekkelijk is, zowel voor de mensen van het circus als de uitvoerders.
Die reacties van het publiek zijn dan ook volledig in strijd met wat op Circusweb ten tijde van de door die site bedachte boycot bij de foto van het gefotografeerd wordende welpje werd geschreven. Een naastzittende mevrouw zou zich vol afschuw afwenden van het tafereel, of iets in die trant. Nee hoor, die naastzittende mevrouw hoorde niet bij het gefotografeerde meisje en boog opzij, zoals een fatsoenlijk opgevoed mens hoort te doen, teneinde niet op een foto te komen waar zij niet op hoorde te staan!
Maar dit allemaal terzijde, terug naar de kern, in dit geval de recente reactie van de CKC, zie boven. Naar aanleiding van het geschrevene de volgende opmerkingen:

Citeer:
het bestuur en de werkgroepen van de Commissie Klassiek Circus

Toe maar weer, zelfs al (geheime) werkgroepen. Terwijl er toch heel wat mensen zijn die denken dat die CKC alleen maar uit Ron Mikkenie bestaat.... Maar niets is onmogelijk, misschien heeft hij wat gelijkgestemden kunnen strikken....

Citeer:
De door forumschrijfster "circusmeisje" genoemde acties hebben wel degelijk plaats gevonden

Nou, hier hoef ik weinig over te schrijven. Want dat ze hebben plaatsgevonden wordt in de volgende zinnen weer ontkent!

Citeer:
Zowel Dierenpolitie als NVWA zijn geïnformeerd

Ben wel een beetje benieuwd door wie. Indien door de CKC zou dit als oorzaak gezien kunnen worden voor eventuele latere bedreigingen.

Citeer:
"Of wel, en vervolgens werd alles, zoals bijvoorbeeld verzorging en benodigde documenten, in orde bevonden" berust op een onjuiste aanname van de schrijfster

Dat is niet zo, er heeft later wel degelijk een controle plaatsgevonden. Met het door mij geschetste resultaat.

Citeer:
Als het circus wel naar Wageningen was gegaan dan had er een grote controle plaatsgevonden waarbij politie, dierenpolitie, NVWA en medewerkers van Wageningen Universiteit Research betrokken waren.

Kijk eens aan, alleen de ME en het leger ontbreken nog! Uit het feit dat u dit zo goed weet blijkt inderdaad betrokkenheid!
Maar kennelijk heeft iemand het circus op tijd ingelicht en zijn ze niet naar Wageningen gegaan!
Overigens elders wel ongehinderd voorstellingen gegeven in dezelfde week. Maar dat was wellicht te ver rijden voor de klaarstaande troepenmacht....

Citeer:
Voor de op Almere volgende standplaatsen werden door het tourneemanagement geen bekendmakingen meer gepubliceerd.

Dit is een pertinente leugen. Alle op Almere (waar verlengd werd) volgende speelplaatsen tot aan het eind van het seizoen op 1 december zijn steeds door het tourmanagement bekendgemaakt en gepubliceerd op de site van het circus. En in dit forum.
Kijk maar even onder Tourinfo 2013 - Circus Iarz Italiano.
Dat zelfs de CKC hun spoor kwijtraakte is vermoedelijk dan ook uitsluitend veroorzaakt door de boycotactie van Circusweb, dat wel alle informatie verwijderde!

Citeer:
Op 5 april 2013 heeft de Commissie Klassiek Circus de directie van Circus Iarz Italiano en de tourneemanager Van Heybeek schriftelijk geïnformeerd. (http://www.klassiekcircus.nl/nieuws/arc ... liano.html)

Klikt u als lezer rustig even op de link, dan ziet u gememoreerd schrijven. Gedagmerkt in Katwijk. Nieuwe vestigingsplaats van de CKC? Of een bijkantoor ten huize van iemand die daar toevallig woont?
Aan wie de brief gericht is valt ook al nergens uit af te leiden, adressering (evenals afzender) ontbreekt.
Dat laatste uiteraard weer uit veiligheidsoverwegingen.
Overigens werd het fotowelpje, als ik mij goed herinner, pas voor het eerst (weer) in Katwijk gesignaleerd toen het circus daar stond.
Op de inhoud van die brief heb ik ook nog wel het een en ander op te merken, maar dat laat ik hier maar even buiten.
Wellicht later...

Citeer:
In het daaropvolgende weekend zijn er in Katwijk gesprekken gevoerd met de tourneemanager en de directie van het circus. Dit in tegenstelling tot wat "circusmeisje" in dit forum schrijft.

Bij mijn weten heb ik niet geschreven dat er geen gesprekken hebben plaatsgevonden, dus ook dit komt uit uw dikke duim.

Het olifantenverhaal sla ik even over, ook daarover wellicht later meer. We houden het nu even op dat welpje....

Citeer:

Deze opmerking is wel het beste bewijs van uw niet correcte handelwijze. Want nergens, maar dan ook helemaal nergens, heb ik het gebruik van fotowelpjes verheerlijkt!!! Om de eenvoudige reden dat ik daar falikant op tegen ben!
En ik kan mij niet herinneren dat iemand anders dit wel heeft gedaan waardoor de aanname dat het aan mijn adres gericht is terecht is.
Citeer ik mezelf maar even uit mijn reactie richting Hugo:

Citeer:
Oké, er werd een fotowelpje gesignaleerd terwijl we dachten dat dat er niet meer was. En vergis je niet zoals menig ander deed of doet: ik praat dat niet goed en zie het als een uitwas van de circuswereld. Duidelijk geformuleerd?

Behoeft, denk ik, geen verdere toelichting.

Houdt u van mij tegoed (want reacties moeten niet al te lang worden) een reactie ten aanzien van het door circussen te voeren olifantenbeleid en de sentimentele opmerkingen (vergelijkbaar met die van dierenactivisten) aangaande de plaats waar een leeuwenwelp zou thuishoren.
Nog een (oud) nieuwtje: uw contactformulier werkt niet vanaf een goed beveiligde computer. Om veligheidsredenen, uiteraard! Maar dat meldde ik al eens in de tijd dat u nog 'gewoon' actief was op dit forum.
Over het feit dat ik (toch) van uw site citeer mag u met alle plezier aangifte doen en een proces opstarten.
Dat moet niet al te moeilijk zijn tegen iemand waarvan u over zoveel persoonlijke gegevens beschikt!

Ha, na lang denken toch nog iets gevonden waar we het naar ik hoop volledig over eens kunnen zijn!
Van het tourmanagement van het betreffende circus heb ik geen hoge pet op.
Bij de her-constatering van het welpje (of inmiddels wellicht een ander) medio september van het afgelopen jaar heb ik ze daarmee via een persoonlijke mail geconfronteerd en om een reactie gevraagd. Die moet ik vandaag de dag nog krijgen!
Ook een tweede schrijven bleef onbeantwoord.
De tourmanager in kwestie hakt al heel wat jaren met dit bijltje.
Sommige van de betreffende circussen zijn aanzienlijk in mijn achting gestegen, over het algemeen echter pas nadat ze van tourmanager waren gewisseld.
Dieptepunt voor mij vormde indertijd Circus Humberto waar de dieren zo slecht waren gehuisvest dat ik weigerde naar een voorstelling te gaan.
Vreemd genoeg kan ik me daarover geen kritiek van de CKC herinneren...

BerichtGeplaatst: vr jan 31, 2014 6:01 pm 

Ik snap niet zo goed waar het nu nog overgaat eerlijk gezegd. Vindt het zoals ik eerder zei een discussie op het persoonlijk vlak worden. De CKC werkt anoniem maar jij doet volgens mij hetzelfde circusmeisje. Wellicht Heuvels is een olifantje op zijn plaats om deze discussie te beëindigen.

BerichtGeplaatst: vr jan 31, 2014 6:19 pm 

Uit de reacties van "circusmeisje" kunnen we slechts één conclusie trekken: Ze heeft totaal, maar dan ook totaal geen idee wat er allemaal buiten haar weten om wordt gedaan door de Commissie Klassiek Circus en andere circusgerelateerde organisaties in Nederland. Laten we dat maar zo houden. De direct betrokkenen weten wel beter!

BerichtGeplaatst: vr jan 31, 2014 7:06 pm 
Site Admin

Eigenlijk gewoon zinvol om de onderlinge geschilpunten eens aan de kant te zetten en de neuzen bij elkaar te steken.
Mag bij mij thuis... Koffie is bruin, en ik zorg voor broodjes.
De betrokkenen zijn beiden fervente treinreizigers dus daar moet ook wel iets mee te doen zijn..

BerichtGeplaatst: vr jan 31, 2014 7:38 pm 

Sjaak,

een goed voorstel, maar om in spoorse termen te blijven: een gepasseerd station.

De Commissie Klassiek Circus en haar medewerkers besteden de tijd liever aan het werken aan het behoud van het klassieke circus. Forumlid "circusmeisje" maakt er gewoon een soort sport van om iedereen tegen de haren in te strijken. Voor ons genoeg reden om via dit forum zo min mogelijk naar buiten te treden. Onze doelgroep bevindt zich niet (meer) hier.

BerichtGeplaatst: za feb 01, 2014 2:33 pm 

Dat laatste klopt dan weer als een zwerende vinger: de doelgroep van de CKC bestaat bij voorkeur uit leken die van toeten noch blazen weten!
Voor de rest heb ik inderdaad wel eens het gevoel dat ik één van de weinigen ben (ik ken er nog een paar, dat wel) die het overzicht over de TOTALE Nederlandse circuswereld niet verloren zijn of zich laten spannen voor karretjes van belanghebbenden!
Zoals bijvoorbeeld de VNCO. En die mevrouw van Circusweb die dat weer braaf nawauwelt (zie de discussie over het aantal circussen in Eindhoven).
De CKC zal ook hier vast niet achterblijven gezien het immense respect voor de VNCO in het verleden betoond.
En de mogelijk eendrachtige samenwerking wat het bestrijden van Circus Iarz Italiano betreft.
Wie verliest hier nu eigenlijk het overzicht?
De door de VNCO-voorzitter gedane voorstellen -zie daartoe het interview elders- betekenen, indien ze uitgevoerd worden, niets anders dan meer dan een halvering van het circusaanbod in Nederland. Kennelijk noodzakelijk om te voldoen aan de verlangens van de drie (!) Nederlandse (een grote en twee kleine) en een Duits circus dat de reizende leden van die organisatie vormen. Waarschijnlijk vinden die die de spoeling te dun worden. Renaissance (Althoff) wordt in dit verband 'gedoogd', maar is geen lid.
Een en ander in flagrante strijd met de bescherming van ons culturele erfgoed, lees maar mee in de tekst van de Stichting Circus Cultuur:
Citeer:
Nederland heeft een rijke circuscultuur. Jaarlijks trekken meer dan twintig circussen door het land, worden meer dan dertig wintercircussen georganiseerd en zijn er in zo’n vijftig gemeenten jeugdcircussen. Ruim 1,5 miljoen mensen bezoeken jaarlijks het circus.

Inderdaad, u leest het goed, meer dan 20 circussen! Daar horen dan dus ook de buitenlandse hier reizende bij. Zonder hen kom je eenvoudigweg niet aan dit aantal. Met het 'verwijderen' daarvan wordt die rijke Nederlandse circuscultuur dus wel degelijk aangetast!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dan het voorstel van Heuvels. Heel correct. Zelfs die meneer van het CKC vindt het een goed voorstel. Maar niet heus dus!
Het is niet voor het eerst dat Heuvels een dergelijk voorstel doet.
Naar aanleiding van het eerdere zocht ik serieus rechtstreeks contact met Mikkenie.
Heel serieus, want kort tevoren vernam ik dat zijn moeder was overleden en daar condoleerde ik hem welgemeend mee. Met zoiets spot je niet....
Op mijn verzoek om tot een ontmoeting te komen stuurde hij een uitnodiging uitgerekend op mijn verjaardag (waarvan hij de datum kende) in een paren(sex)club in het Westen van het land! Waarvan hij meende dat ik die frequenteerde.
Kijk, zo functioneert dus de afdeling externe betrekkingen van de CKC!
Geen idee of daar werkgroepoverleg voor plaats heeft moeten vinden!
Uit de fitheid die hij uitstraalde toen ik hem de volgende dag geheel bij toeval zag lopen in de dierentuin van Emmen bleek wel dat hij niet de moeite heeft genomen de avond tevoren op mij te hebben zitten of liggen wachten.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00