Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo mei 11, 2025 1:50 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr okt 24, 2014 4:38 pm 

De mogelijkheid bestaat nog tot en met aanstaande zondag 26 oktober tijdens Circo Circolo, het internationale circusfestival op het fraaie Landgoed Velder in de omgeving van het Brabantse Liempde.
Eén van de hoofdattracties daar, en misschien zelfs wel de absolute topper, is het Zweedse Cirkus Cirkör dat de voorstelling Knitting Peace speelt. Breien voor Vrede, in goed Nederlands. Een nobel streven dat wereldwijd al enige navolging krijgt.
De mensheid enigszins kennende denk ik ook weer niet de ultieme oplossing, mensen zijn in staat elkaar nog met de breinaalden de ogen uit te steken......

Elders was hier al een link naar de trailer te vinden. Kijk nog maar eens en geniet van zoveel schoonheid.....
http://www.youtube.com/watch?v=EUq2t65jlr8

Afgelopen weekend stonden ze in het Lucent Danstheater in Den Haag, niet in de laatste plaats doordat het nieuwe Zuiderstrandtheater in Scheveningen nog steeds op zich laat wachten.
Op een uitstekende locatie, want in een theater waar menige stad jaloers op kan zijn! En dat zou dus moeten verdwijnen, ondanks een behoorlijk grote capaciteit en ideale zichtlijnen.
Maar er is sprake van mogelijk nieuwe inzichten....

In Den Haag had ik zondag een Zweeds dagje.
Na ruim twee weken veel dieren bij Belly Wien arriveerde ik nog net op tijd voor het staartje van de open dag van Circus Herman Renz op het Malieveld.
Ondanks dat ze meer naar achteren (en naar links) stonden blijft het een duur maar allesbehalve ideaal circusterrein.
Met name door de rommel in de grond en de grondgesteldheid zelf.
Nog een geluk dat het de afgelopen tijd redelijk droog was! Maar uit voorzorg waren er toch al geultjes gegraven rond de paardenverblijven, naar voorbeeld van Arlette Gruss!

Afkickend van die vele dieren de afgelopen tijd stond ik, na de laatste onderdelen van de presentatie in de piste te hebben meegemaakt, in mijn beste Zweeds danig te slijmen met de Shetlanders en met name de Tinkers, die zoals jullie inmiddels wel zullen weten, uit dat Scandinavische land afkomstig zijn.

Na een redelijk stormachtige wandeling langs de Koninklijke Schouwburg, de Hofvijver, het Mauritshuis, uiteraard over het Binnenhof (enige verantwoordelijkheid in politiek opzicht met je tenslotte niet uit de weg gaan...) en door de oude en nieuwe Passage arriveerde ik in het Lucent Danstheater. Waar ik de juffrouw van de merchandise van het (Zweedse) gezelschap de toevalligheid van paarden uit haar land in de directe omgeving uitvoerig vertelde.
Na de voorstelling maakte ik haar eveneens de beste complimenten die mijn beperkte kennis van die taal mij toeliet..... Die zij met een keurig bedankje in dezelfde taal graag in ontvangst nam! Tak so muke!

Want wat een schitterende voorstelling! Echt iedereen in de buurt van Liempde die dezer dagen in de gelegenheid is er naartoe te gaan moet dat zeker doen.
Niet alleen de artiesten maar met name jezelf doe je daar een zeer groot genoegen mee!
De voorstelling staat in de Brabanttent iedere avond om 20.00 uur en zondagmiddag om 14.30 uur.
Wel is het jammer dat het festival wat lastig bereikbaar is, zeker per openbaar vervoer nu station Tilburg en omgeving er uit liggen. Niet wegens de gedeeltelijke instorting die daar onlangs plaats vond maar wegens al eerder geplande werkzaamheden.
Per auto is de routeplanner: Velder 8, Liempde, en dan nog een stukje lopen, maar in een mooie omgeving.
Dichtstbijzijnde station is Boxtel, vanwaar pendelbussen op afroep rijden.
Voor volledige informatie zie de site van het festival: http://www.circocircolo.nl/nl/home/868224f3/5/home

Afbeelding

Het is een volwaardige voorstelling van rond de twee uur, in Den Haag met pauze.
Waarin zeer veel aspecten van het circus te zien zijn. Teveel om hier op te noemen. Maar steeds in een adembenemende setting met zeer onverwachte effecten.
Ja, tot en met radiografisch (denk ik) bestuurde bollen wol die over het toneel rollen. Het meeste te mooi om te beschrijven, dus ga echt zelf maar kijken!
En dat alles live begeleidt met opzwepende muziek waarin veel violen en trommels. Haast Keltisch....
De kans is niet groot dat deze voorstelling binnenkort opnieuw in ons land te zien zal zijn. Al garandeer ik dat wanneer een theaterbureau daar werk van zou maken iedere theaterdirecteur het gezelschap zou willen boeken.
Wie weet......

Afbeelding

BerichtGeplaatst: vr okt 24, 2014 6:14 pm 

Waren er geen Ara's op het Maliveld in Den Haag?? :D

BerichtGeplaatst: vr okt 24, 2014 6:46 pm 

Ben wel naar Circo Circolo geweest maar helaas niet naar knitting peace, was trouwens ook wel erg duur

BerichtGeplaatst: ma okt 27, 2014 4:03 pm 

Citeer:
Ben wel naar Circo Circolo geweest maar helaas niet naar Knitting Peace, was trouwens ook wel erg duur

Net wat je duur vindt, er waren al kaartjes voor €15,-!
Toch niet extreem duur voor een hele mooie voorstelling van twee uur!

Citeer:
Waren er geen Ara's op het Malieveld in Den Haag??

Ja, maar die waren net naar binnen gedaan vanwege de storm en beginnende regen!
Wij kindertjes mochten de vraag daarover tijdens onze speurtocht bij slecht weer dan ook overslaan, dat stond erbij op de buitenkooi!
Loopeenden waren er ook nog, maar die verstonden geen Zweeds!

In Groningen wel een hele mooie jonge ara leren kennen, daar zie je binnenkort wel meer over.....

BerichtGeplaatst: ma okt 27, 2014 4:29 pm 

Bij de kassa hadden ze het alleen over meer dan 30 euro...

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00