In de marge, de juiste rubriek. De verre marge, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Dus dat 'onze' in het onderwerp neem ik dan ook met een korreltje zout, al begrijp ik het uiteraard wel.
Ach en er komt circus in voor, meermalen zelfs. Dus dan moet het kunnen.... Zelf maak ik me ook wel eens schuldig aan grensoverschrijdend gedrag, dus wie ben ik....
Maar wat ik dus wel verwacht had van zo'n kerkelijk gezagsdrager (geen idee of je hem zo kunt noemen, maar het klinkt wel goed) is dat hij z'n teksten en dan zeker zijn kersttoespraak aan de wereld, wat beter na zou lezen.
Dan had hij onder andere gemerkt dat er in de openingsfase al een paar zinnen zijn weggevallen, zoals het antwoord dat Van Dale geeft op de vraag wat vrede inhoudt.
Even voor u opgezocht: dat zijn er vier om precies te zijn:
- toestand van rust
- toestand van normale verhoudingen tussen staten
- goede verstandhouding
- gewetensrust.
Na over dit onderwerp een eind weg te hebben gefilosofeerd gaat zijn kerstboodschap in feite geheel onverwacht over in een soort notulen van een gehouden vergadering. Ook daarvan vraag ik mij af of dit met opzet is gebeurd.
Het doel wordt al snel duidelijk: het geld is (ook hier al!) op en er zal betaald moeten worden door kermis- en circusgezinnen.
Want nu drukt deze parochie kennelijk alleen op de (binnen?-)scheepvaart, en die kan het karretje niet langer trekken....
Ondertussen komen begin volgend jaar tal van landelijke pastores van verschillende geloven uit alle delen van de wereld bijeen voor een congres in, het kan niet missen, Monte Carlo. Vast niet geheel toevallig ten tijde van het 39e Circus Festival ter plaatse. Geen idee of dit een jaarlijkse traditie is.
En hoewel ik doorgaans iedereen zijn pleziertje wel gun vraag ik mij af wat daar voor een prijskaartje aan hangt.
Want ik denk niet dat ze die kant uit met de boot van Sinterklaas zijn meegevaren......
Overigens geheel toevallig hoor, deze link met de scheepvaart....
En de strekking van de zin:
Citeer:
Beoordeling van de oliebollen: Uw klant beoordeelt u.
ontgaat me volledig en zal wel uitsluitend als grapje richting oliebollenkramenhouders in de tekst zijn beland....
Oliebollen, doorgaans ook al niet te pruimen. Alweer een geheel persoonlijke mening uiteraard!
Prettige Kerstdagen met veel circusplezier, ik schreef dat al eerder.
Misschien een idee om collectebussen op te hangen bij de ingang van de tent?