Bij het onderwerp van de gulle paus die 2.000 minderbedeelden naar het circus liet gaan, inclusief medisch contact indien gewenst, meldde ik al een paar schitterende kunstfoto's tegen te zijn gekomen.
Eén, gemaakt bij het betreffende Circo Rony Roller, plaatste ik daar al en beloofde wanneer ik de tijd ervoor had er op terug te komen.
Bij deze dan.
De foto's staan op de Italiaanse site van Artribune, zogezegd een bühne voor art. Mooie naam trouwens, goed bedacht!
De fotograaf is Paolo Serino en de foto's zijn redelijk actueel, gepubliceerd in april 2014.
Ook deze, getiteld Betty Boop, is gemaakt bij het circus Rony Roller:

Van hetzelfde circus:

Dit is JeanPierre van het Apollo Circus:

Dit is Leslie van het Leslie Savana Circus:

Deze is ook gemaakt bij het Apollo Circus, maar vermeldt geen naam. Let op de ingepakte kussens van de bank, komt me enigszins bekend voor!

Dit zijn Hillary en haar trots Sic van het Aldo Martini Circus:

Een mevrouw van het Merano Circus:

De nog jonge Dayana van het Harrison Circus:

De naam ontbreekt, gemaakt bij het Apollo Circus:

Stoere Ivan van het Amedeo Orfei Circus:

Een erg mooi sfeerbeeld, deze foto van Megan, de lama en de jongen, gemaakt bij het Henry Niuman Circus:

En deze tenslotte, getiteld The Chapiteau, en gemaakt bij Rony Roller, kenden we al:

Een begeleidend artikel meldt aan het eind:
Citeer:
Noemenswaardig is het vermogen van de kunstenaar om altijd de perfecte balans tussen het gefotografeerde onderwerp en de context te vinden.
Daarnaast wordt er verwezen naar Rineke Dijkstra, maar daarover een ander keer wellicht meer.
------------------------------
The Bitch is Back!